/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvad synes I om . . . . .
Fra : Tonganeseren
Vist : 424 gange
200 point
Dato : 03-05-16 22:30

Hvad synes I om "Nak og Æd" programmerne. Har lige set udsendelsen " Nak og Æd en Edderfugl ".

Selv synes jeg den var spændende og informativ. Stor respekt for deltagerne.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-05-16 00:00

Fik de ´pist´ af, det eneste jeg så om den udsendelse / og alle de andre.
Det samme igen og igen - tænk hvis de skulle gå, de kommer i stor DYT og lejren er slået op.
De skulle starte som stenalder mennesker og nak et dyr, den eneste jeg så, var da de havde en ´dame´ skytte med, som ikke kunne andet end vingeskyde ´nakke´ en skade unge og kokken rendte rundt og smadrede dyret = ikke hvad man forventer sig af Dansk TV.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-05-16 00:02

Citat
ikke hvad man forventer sig af Dansk TV.

Men desværre underholdning i klasse Å = hvis A er det bedste.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-05-16 07:38

Fremragende tv, som DR og specielt Jørgen Skovboe skal have megen ros for.
Tingene er holdt nede på et plan, som de fleste jægere kan forholde sig til - jagt på godt og ondt med anskydninger der ikke kan undgås, men heller ikke nogen superjæger der praler med sin kunnen, tværtimod er ærlig når han indrømmer sine fejl og mangler !!! Hatten af for dette program.
Kokken Nikolaj Kirk er et oplivende moment udi det gastronomiske - ingen dikkedarer men garanteret en god eksponent for madlavning, uden det behøver at komme op i Michelin-verdenen !
Dejligt befriende med en kok der kalder tingene ved rette navn og går til makronerne med en "vildskab" og uden respekt for det etablerede - lidt a la Søren Gericke - pragtfulde kokke begge to !
Og dette ping-pong spil der foregår mellem de to værter, er god underholdning og samtidig meget lærerigt. 5 kokkehuer herfra !!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-05-16 16:31

Da vi har fravalgt dansk tv kan jeg ikke rigtigt udtale mig om programmet.

Mhv.
Tommy.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 200 point
Dato : 05-05-16 21:07

Fine programmer. Har dog ikke set alle. Er der noget om kongelige, også udlandet, overta`r madammen tv`et.
Har lige opdaget, at de også kan ses på pc`en. Så kan jeg indhente det forsømte.

Kan i det hele taget godt li`at se madprogrammer. Skønt jeg overhovedet ikke selv kan kokkerere. Måske netop derfor. Er dybt imponeret over kokke som Claus Holm, Gorm Wisweh og brdr. Price.

Og ikke mindst Nikolaj Kirk. Og alle kan de multitaske. Snakke som Gunnar Nu, mens de blander ting og sager, og holder øje med temperaturen.

Nikolaj Kirk & Jørgen Skouboe, får jo oven i hatten, nogle kæmpe naturoplevelser.

M.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-05-16 16:29

Skørt, skævt og sjovt, - og sprængfyldt med vitaminer

De skyder langt forbi den vandkæmmede virkelighed der bliver klippet sammen i mange programmer på tv. De er Nak & Æd, Jørgen Skouboe og Nikolaj Kirk. Øl, rygning og morgenhævede ansigter.
Mere nøjagtigt kan det da vist ikke skrives
Læs med

http://www.retorikforlaget.dk/rmartikler/de-nakker-og-aeder-for-at-give-dig-lyst

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-05-16 00:54

Netop - kære Katekismus. Der mangler noget teknik i og rundt omkring vore husaltre - TV`et.

Vi skal have dyser, hvorfra stanken af komøg kan blæses ind i hovedet på seere, som lurer på landbrugsprogrammer. Vi skal have en blæsemaskine, som tonser en kold tyrker eller en halv pelikan ind i hovedet på seerne. Vi skal så tæt på naturen som overhovedet muligt - hvis vi stiller os tilfreds med en syntetisk verdensopfattelse.

Håber ikke det bliver i min tid.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 07-05-16 09:35

Jeg har lige hørt, at en vis forfatter Knudsen har været i vældigt oprør mod DR ! Han skulle have tilbudt sin hjælp med ordene: Jeg er den mest vidende når det gælder jagt, men også fiskeri og spejderadfærd - husk lige, at jeg er medlem af DJ og har haft tillidsposter inden for alle vigtige organer i foreningen, riffelinstruktør, hundetræner m.m.m. Jeg kunne sagtens lære alle de medvirkende i disse tvivlsomme programmer et og andet, også når det gælder kogekunst, som jeg er en sand mester i.
Han har også tilbudt DR at stille med et kamera-hold under ledelse af en Canon-fotograf, der i øvrigt også laver hjemmesider på internettet. Det er han så dygtig til, at flere hjemmesider slet ikke fungerer mere, bl.a. Knudsens egen - "men det er en detalje" udtaler Knudsen.

Det kunne egentligt være spændende at se, hvorledes forfatteren ville gribe projektet an !! Men måske DK4 er interesseret ???

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-05-16 10:47

I så fald skal det tilsikres, at mindreårige børn ikke får mulighed for, uforvarende, at se sådanne udsendelser. Forestil Jer den rædsels som de stakkels børn ville opleve, når starutten stuikker hovedet ind i stuen og siger: Wælkommen te inu en udsændels lawet af mæ, som hedder KnaldBalle.

Uha!!!

Selv anbefaler jeg et sendetidfspunkt mellem 04:00 og 05:00 - og uden genudsendelser.

På den anden side kunne en serie med KnaldBalle bruges pædagogisk. Forældre med uvorne børn kunne måske optage en udsendelse med KnaldBalle og vise en kort sekvens til møgunderne - med ordene:

" Se, sådan kommer du til at se ud, hvis du ikke spiser din havregrød".

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-05-16 10:49

Fra dagens elektroniske presse:

Midt og vestjyllands Politi er i øjeblikket rykket ud til en togulykke ved Snedsted ikke langt fra Thisted.

Her er et passagertog lørdag morgen stødt sammen med en gyllevogn. Det fortæller vagtchfen til Ekstra Bladet.

- Det er passagertoget, som rammer en bagenden af en gylletank, der er på vej over sporene, fortæller vagtchef Lars Even til Ekstra Bladet.

Ifølge vagtchefen er der dog ikke kommet personer til skade under kollisonen.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 07-05-16 11:17

http://jensensafaris.com/Landsbytossen.htm

Til de intetanende forældre, som måske kan bliv udsat for det, bringes hermed et billede af forfatteren - dette blot til skræk og advarsel !!

Jeg har hørt om et forældrepar som uforvarende havde set billeder af forfatteren, bedemanden, stenhuggeren og "jægeren" - deres to børn måtte under behandling for chok og traumer efter oplevelsen, så det er skrappe sager vi her har med at gøre !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-05-16 21:46

Citat
Han har også tilbudt DR at stille med et kamera-hold under ledelse af en Canon-fotograf, der i øvrigt også laver hjemmesider på internettet.
Han & Canon vil sikkert lave en dansk udgave af Muppet Show - de to skøre gamle ondskabsfulde kanutter på tilskuerrækken.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-05-16 07:46

Sidste nyt: KnaldBalle er slet ikke så enfoldig, som vi hele tiden har troet !!!
Læs lige dette :http://www.jyllands-posten.dk/premium/international/article8638542.ece/ALTERNATES/e-5_2/Rodrigo-Duterte

Med denne udtalelse fra præsidentkandidaten i Phillippinerne, er der en helt naturlig forklaring på KnaldBalles seneste tiltag, nemlig bedemandsforretningen. Vi ved jo, at han har opholdt sig og levet i dette korrupte land, været på fornavn med Ismelda Marcos, hende med de mange sko ! De mange par sko skulle være forklaringen på ingeniør KnaldBalles helt ubegribelige "angreb" på fruen, da han altid jokkede hende på tæerne når de dansede og efter hans forklaring, skete dette meget ofte !!!
Men med det udsagn fra præsidentkandidaten, er der en dybere mening med bedemandsforretningen i Bottrup - han skulle allerede have oprettet en filial i Phillippinerne, så helt tosset er han åbenbart ikke ???? (Han fik tilnavnet Jokke, som senere blev øgenavn på et medlem af kongefamilien. Men med behørig tilladelse fra KnaldBalle, naturligvis)

Det bliver spændende at følge denne gazelle-virksomhed med datterselskab i Sydøstasien - kan snart ikke vente !!

ØV4

Igen bliver en tråd ødelagt på grund af denne visionære mandsling, som mest af alt minder om Tummelumsen - undskyld kære Tonganeser.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-05-16 07:54

Henvisningen virker desværre ikke efter hensigten, men han skulle have udtalt: "Bedemandsforretningerne vil blive proppet, og jeg vil levere ligene !"

ØV4

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-05-16 22:15

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-05-16 13:32

Selv tak. Og god resten Pinse.

Vh. M.