/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Vodka billister?
Fra : mig-selv
Vist : 400 gange
10 point
Dato : 01-05-16 18:18

Nogen der kender priserne på bilforsikring i USSR/ eller for den sags skyld en god kørelærer:
https://www.youtube.com/watch?v=1CKtxlRRF8U

Accepteret svar
Fra : omahexen

Modtaget 10 point
Dato : 01-05-16 19:31

Det er desværre ikke kun russerne der kører råddent,forleden blev jeg overhalet højre om på E 45.Jeg var trukket ud,for at overhale en lastvogn,jeg kørte de tilladte 130 km/t,men det gik åbenbart ikke stærkt nok for den bagvedkørende,han nåede lige akkurat at overhale mig inden han nåede lastvognen,vi snakker her om ca.50 cm.mellem os.Men man kan jo køre som man vil,man ser aldrig en patruljevogn,de har mere travlt med at gemme sig i buskene,så de kan blitze der hvor der sjældent sker noget.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-16 21:48

Det værste er vel at de stikker af efter en menneskepåkørsel.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-16 22:03

Citat
var trukket ud,for at overhale en lastvogn,jeg kørte de tilladte 130 km/t,men det gik åbenbart ikke stærkt nok for den bagvedkørende,han nåede lige akkurat at overhale mig inden han nåede lastvognen,vi snakker her om ca.50 cm.mellem os.

Var ude for nøjagtigt det samme ´bare´ nordjylland og lovlige 110km/t - og så virkede mit kamera sgu ikke, så fik det ikke på ´bånd´ - men først ´truede´ vedkommende mig med tæt kørsel, så jeg ikke engang kunne se hans? ikke tændte lygter = og så er det altså tæt-kørsel/ ikke samkørsel - men det kunne sgu have gået den forkerte vej.

Men desværre ser man/jeg den slags hver eneste dag = og tænker? hvad fanden får dem til dét - har de ikke familie osv.

Har aldrig selv været en en ´artig´ dreng hvis/ da jeg kørte på 2 hjul, men der er altså forskel på andres liv og helbred og så en ordentligt tur ud over mark og eng.
Samt et trafik uheld på motorvej, lukker for ALT = spildte aftaler/hospital/genoptræning og fandens pumpestok.

Men som der bliver skrevet mange steder = giv mennesker en bil - og de er potentielle mordere.
Samme mennesker kan være de flinkeste og omsorgsfulde??? at snakke med og passe på med at andre ikke kører for hurtigt? lige uden for deres hjem/skole/børn...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-16 22:11

Citat
stikker af efter en menneskepåkørsel.

Ham der påkørte - eller ham der blev påkørt..

Kørte selv engang ind af en ensrettet vej (som 14 årig med passager) og fronttalt kørte ind i en billist, vedkommende sagde bare LAD DET IKKE SKE IGEN - knallerten var smadret, også bilens venstre side...GAD VIDE om han havde mistet kortet hvis der skulle anmeldes skade/ måles op osv..
Jeg slap med en brystkasse der siger KNÆK, den dag i dag.

Jeg er ikke hellig, men galskab er en helt anden ting der ikke kan snakkes om.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-16 23:28
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-16 23:30

Altså den der står støttefod..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-05-16 02:35

Overhaling indenom er stærkt uacceptabelt. Dette samme er trafikanter med "engelsk kørekort", der efter devicen, vi kører det vi må, så vi kører hvor vi vil. Disse selvbestaltede politifolk skaber ligeså horrible situationer som skvadderhovederne der overhaler indenom. Disse sovende klovner der glemmer at bruge deres spejle er sindssygt farlige. Skal trafikkulturen højnes, skal folk begynde at se indad og erkende egne fejl, holde til højre, holde op med at lege politi, bruge deres lys korrekt (og her taler vi korrekt - ikke EU-lov). Så omahexen og migselv. Hvis nogen har overhalet jer indenom, har i ikke orienteret jer i jeres spejle og holdt korrekt til højre. Dem der har inderhalet jer har overtrådt loven, men i er ikke et hak bedre, hvis der har været mulighed for det.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-05-16 02:43

...i øvrigt er videoen et skoleeksempel i at man skal koncentrere sig om at køre når man kører. Ikke lege med telefon og IPAD, kameraer og den slags. At køre over for rødt er åndsvagt. At kigge frem og standse for holdende køretøjer er klogt. At orientere sig i spejlene om hvad der sker og kommer bagfra er utrolig klogt mm

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 02-05-16 09:07

til 3773. Det drejer sig ikke om at lege "fartkontrollant",men når jeg kører på motorvejene ligger jeg altså ikke og kører slalomkørsel,men trækker ud i fornuftig tid,at der så kommer en idiot blæsende bagfra får mig nu ikke til at rive bilen over i højre vognbane.Og med hensyn til at bruge spejlene,så tror jeg,at efter mange tusinde km.kørsel i Tyskland har man vel lært det !!!,der ved man også,at der bliver kørt stærkt.Iøvrigt er jeg totalt ligeglad med,hvor hurtigt de andre kører,så du har nok fået det galt i halsen,hvis du tror,at bl.a.mig-selv,og jeg forsøger at bremse farten.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-05-16 10:15

Jeg synes næste det der er det værste at se vejenes stand !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-05-16 15:09

Jeg troede det var ham her du mente?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-05-16 20:39

Citat
Hvis nogen har overhalet jer indenom, har i ikke orienteret jer i jeres spejle og holdt korrekt til højre
Tror ikke du læser hvad der bliver skrevet, JEG/ vi er selv igang med at overhale/ med lovlig fart eller måske lidt mindre - og det giver på ingen måde andre ret til at fyre deres nummerplade af i røven på andre billister - og slet ikke lave hasardere ind-haleringer.
Vedkommende der lavede nummeret med mig indhentede jeg 2km senere da der var vejarbejde + 80km/t og der kunne han ikke overhale - hverken den ene eller anden vej.. trods gode forsøg frem og tilbage mellem vejbanerne.
Men det kunne jo være det var en sprit billist der skulle ned og handle før den sidste promille forsvandt/ stjålet bil og hvem kender deres grunde til den slags kørsel.

molo, gammelt klip, som der stadig kan grines af i flere minutter

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-05-16 20:53

Men nogen der kender prisen på ´deres´ forsikringer??
Citat
Tror ikke du læser hvad der bliver skrevet, JEG/ vi er selv igang med at overhale/ med lovlig fart eller måske lidt mindre -

Og der er altså blevet studeret biler i samtlige spejle og INTET at set i samtlige, og slet ikke noget der burde hidse bag fra kommende billister op - de kan trods alt lette foden fra gas-måleren, så det kan aldrig være mig/andre der skal have ballade for den slags.
Dagligt oplever jeg billister der ´bare´ trækker ud og ind i et hul i trafikken som ikke findes..men forventer at andre giver plads, og gør man ikke det af hensyn til andre - så er den helt galt.

Smid de skide telefoner og andet ud af bilerne og kør som da de tog kørekort...??

https://www.youtube.com/watch?v=HbjSWDwJILs

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-05-16 21:08

NB, bare fordi der stå XX på et hastigheds skilt er det ikke ensbetydende med at MAN SKAL køre den hastighed.. man kører efter forholdene.

Til tider oplever jeg samme fænomen i diverse supermarkeder ved betaling = mig først/ træd nu et skridt frem.
Som om det får tællemaskinen/ kasse damen til at løbe hurtigere, og så især Øst borgere der står direkte og ånde sig i nakken = hold afstand - men tvivler på de ved hvad afstand er.

Hvis du mente denne slags kørsel, forstår jeg dig godt:
https://www.youtube.com/watch?v=xWD3Zi23rIs

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 04-05-16 00:14

Tak for svaret omahexen.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 04-05-16 08:26

Filmen viser nøjagtig hvad jeg mener !!!