/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Dongle
Fra : jensviggo
Vist : 308 gange
50 point
Dato : 28-04-16 07:03

Hvilken dongle skal NE vælge til hans Asus bærbar som han lige har fået af naboen. Han har ingen router eller andet netværk, og hvilket net skal han vælge?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-04-16 10:05

Der er altid en udbyder til internetforbindelse.

1. Egen forbindelse via telefonlinjen.
2. Egen forbindelse via en dongle og en mast.
3. Forbindelse via usb netkort til naboens router.

Så hvad er det for en dongle og hvad har den glade giver (Naboen) sagt, at den skal bruges til.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-04-16 11:09

Citat
Så hvad er det for en dongle

måske et netværkskort.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-04-16 11:10

Nu læste jeg det lige en gang til.
Jeg læste det som om du havde fået en dongle.

Det er svært at vælge udbyder.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 30-04-16 05:30

Det jeg spør efter er, hvilken dongle der skal vælges, altså den dims der sættes i usb for at få en forbindelse med internettet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-16 09:44

Her kan du se hvad det koster og hvad du får for pengene.

https://internettjek.dk/mobilt-bredband

på siden kan ude til venstre vælge hvor meget du vil have af data.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-16 17:58

http://www.edbpriser.dk/netvaerk/wi-fi-dongle.aspx?count=10&sort=TotalPrice&rlm=List

På Ebay sælges de for 20.-
Har et par du gerne må få, de virker ikke på min pc, trods de rigtige koder og netværk bliver fundet med god forbindelse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-16 18:01
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-16 23:51

Som du kan se i linket fra Eyvind så er Oister billigst,
jeg har selv købt et mobilbredbånds abonnement med dongle hos Oister hos dem koster en 4G usb dongle 279 kr. vi valgte 3G som er 100 kr. billigere, 49 kr. hver måned for 5 GB data.
jeg købte til en gammel nabo som ikke har brugt internettet før nu:
https://www.oister.dk/mobilt-bredband/?isp=oister-5gb&tilvalg=sim-kort
Oister har også data abonnementer på 1 GB og op til 60 GB hver måned, 1 GB er for lidt i skal regne med at enheden som bruges skal opdateres engang imellem, det er ikke kun jeres egen forbrug

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-05-16 11:18

Muligheden er jo også at han får lov til at bruge naboens netværk.

For at vi kan hjælpe bedst mulig, skal vi vide hvad det er der ønskes.