/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Søren Peder Sørensen i lægdsruller
Fra : bodillouise
Vist : 330 gange
200 point
Dato : 27-04-16 20:07

Søren Peder Sørensen søn af hans sørensen og Anne Mortensen.
Født 20-11-1879 (Holbæk,merløse, st. Tåstrup)
Bliver gift i 1907 i st. Tåstrup
1911 og 1917 sønner bliver født også st. Tåstrup
FT 1930 også st. Tåstrup
Død d. 1-7-1943 også st. Tåstrup.
Kan bare ikke finde ud af de Lægdsruller, har læst info på sa samt læst bogen slægtsforskning (i Lægdsruller, søruller og i hæren og søværnets arkiver) af Jørgen Green.

Efter hvad jeg kan læse mig frem til :
Født 1879 : indskrivningsalder 17 år.
Nogle der kan lave en trin for trin på denne ?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-04-16 10:35
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-04-16 13:27
Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 01-05-16 08:15

Tak Katekismus. Det første link ser meget interessant ud. Denne vil jeg nok prøve at følge punkt for punkt.
Anden link, jeg har haft kontak og vi har skrevet lidt frem og tilbage, men vi er ikke helt enig om Søren Peder Sørensen far (hvor han er født) Dette er vi ved at undersøgt.

Kommentar
Fra : katekismus