/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Flouriserende farve - scan og print af
Fra : amandaKanDu
Vist : 297 gange
500 point
Dato : 21-04-16 11:36

Hej,
jeg har et problem. har lavet et maleri hvor der i himlen er en stærkt flouriserende rød Amsterdam Reflex Rosa.
Nu skal jeg indskanne dette maleri til en hjemmeside vha. en HP 3630 printer eller fotografere det med Canon Ixus og behandle det i Photoshop CS2.
Men farven er helt forkert - nærmest fesen hudfarve.
Hvad kan der være galt?? Er det farveindstillingerne? og i hvilken af apparater/program?
Har set at det kan lade sig gøre, men hvordan?
mvh. Amanda

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 21-04-16 15:36

Tag et billede med en telefon eller et almindelig camera. Og hvis farven ikke matcher, kan du jo bare justere den i Photoshop.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 22-04-16 10:26

Jeg kan netop ikke justere den i Photoshop

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-04-16 11:42

Prøv at tag billedet i mørke omgivelser.

Har selv prøvet at tage 3D billeder og det er ikke lykkedes for at gengive dem korrekt endnu.
Menneskets øje kan snydes, men ikke et kamera.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-04-16 11:47

Hvis det er ægte fluoreserende( bemærk stavemåden) vil det sige at stoffet udsender lys af en farve, når det rammes af lys af en anden farve.
Meget anvendt er stoffer som fluoreserer med en klar synlig farve når det rammes af uv lys.

Men der er også nogen som misbruger ordet of kalder det fluoresens når der er aluminiumskorn eller andet i maling, så den tilbagekaster lys bedre.

Ingen af delene kan du genskabe fuklld ud på print fotokopi eller computerskærm, fordi farverne her ikke virker på den måde.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-04-16 14:21

"fluorescerende" - bemærk stavemåden transor...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-04-16 23:28

Stounberg har ret. Jeg lavede tastefejl.

Der er i tiden en tendes til at fluar bliver opfattet og skrevet som flour.
Det galt også i en transmision fra en folketingsdebat forleden. den handlede om et evt. dansk forbud mod flourstoffer. det var ret tydeligt at de medlemmer ,der foregav sikker viden og talte for forbuddet, ikke annede det mindste reelt om emnet.