/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ingen lyd på stationær pc.
Fra : ara
Vist : 386 gange
100 point
Dato : 16-04-16 23:14

Hej.

Jeg brugte et program der kunne opdatere opdatere mine drivers. (slimdrivers)

Nu har jeg pludselig ikke lyd på pc'en mere.

Under enhedshåndtering står der et spørgsmålstegn ved pci enhed.

Hvad kan jeg lige gøre her. ?

Jeg har ladet pc'en søge , men den fandt ingen driver.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-04-16 23:34

Du skal selv finde og downloade en ny driver til dit lydkort, ingen af os kan gætte hvilken driver før du har oplyst hvilken computer som har problemet, navn (på computeren Acer, HP, Lenove eller en anden), model og nummer.
Måske kan du redde situationen ved at genstarte computeren, Windows finder måske selv en brugbar driver

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-04-16 23:36

Af skade bliver man klog så lad for fremtiden være med at bruge suspekte programmer til at søge efter drivere, hvis du ikke har problemer med drivere så lad være at opdatere

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-04-16 00:52

Du kan muligvis finde det du søger på http://www.iobit.com/en/driver-booster.php det er der ikke noget suspekt ved, kan jeg garantere dig...

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 17-04-16 08:07

prøv at gå ind i enhedshåndtering find dit lydkort klik på det , højre klik på det der kommer frem og opdatere dem som står der

Kommentar
Fra : ara

Dato : 17-04-16 11:55

Har prøvet iobit men heller ikke dette program kunne få lyd på pc'en.

Jeg overvejer kraftigt at formatere min win 7 og få win 10 istedet.

Hertil åbner jeg et nyt spørgsmål.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-04-16 19:58

Citat
Jeg overvejer kraftigt at formatere min win 7 og få win 10 istedet.

Du kan kun opgradere til win 10 fra en kørende win 7 eller 8
Så hvis du sletter win 7 skal den installeres igen.

Ved installation får du mulighed for en "ren" win 10.

Men kig lige på denne først:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-10/windows-10-mobile-upgrade-advisor

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-04-16 20:17

Drop nu alle de driver opdateringsprogrammer. Gå i enhedshåndtering, devmgmt.msc, tag egenskaber på den enhed der er ukendt eller viser fejl, vælg fanebladet detaljer, i dropdown menuen Egenskaber vælger du Hardware-id'er. VEN_ er vendor og DEV_ er device. Værdien for de to betegnelser kan slås op på www.pcidatabase.com, der kan du finde ud af hvem der har lavet dit lydkort og så går du bare ind på deres hjemmeside og henter den nyeste driver.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 17-04-16 22:53

Man kan relativt nemt lave en frisk win10 installation.

Det kræver bare at man brænder en USB/DVD og derudover at man så købe en licens. En OEM licens koster ca. 70 kr på Ebay.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-04-16 09:31

Thomas_Mygind, hvorfor installere OS når man bare skal finde en driver og installere den.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 18-04-16 21:29

Enig, driver-forsøg først. Men jeg har godt nok prøvet meget der ikke virkede mht. opdatering af drivere.

Og nogen gange er det også godt at få en hel frisk installation...

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 20-04-16 07:31

Hvis du har de originale installations cd´r der fulgte med pc, så ligger driveren på den.
Havde selv problemet for mange år siden med XP Home, og selv dem på fabrikantens side virkede ikke, mener det havde noget med bundkortets alder (software) og selve styresystemet at gøre.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 20-04-16 08:52

Jeg har haft et gammelt bundkort med Realtek lydkort, og dette havde problemer med Realtek's egne nyere drivere, selv om det stod det var supporteret så virkede ingen af de nyere, men de gamle som fulde med kortet og dem jeg hentede kort efter køb online virkede perfekt.

så prøv at afinstallere dem kun pt. har lagt ind, og ligge dem som fulde med ind, eller nogle fra omkring det tidspunkt du købte det.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 24-04-16 11:41

Tak for svaret mig-selv.