/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DVB tuner - USB
Fra : mig-selv
Vist : 298 gange
100 point
Dato : 08-04-16 22:54

Der er sket meget siden sidst jeg havde en såkaldt TV? tuner og den skulle i et stik på TV og så gennem mit tv? gennem en port hvor jeg så kunne se den og så videre på et ´stick´ og over på min PC.
Jeg købte et kort til pc fra ? Huapage og fik det meget billigt - og et ½ år efter var der nye signaler i luften som den ikke kunne modtage = snydt ved kasse 2.
Nu ønsker jeg mig en usb? fidus, den skal kunne modtage? almindelige analoge signaler fra diverse sendemaster? MEN kan en sådan usb få et ordentligt signal
ELLER skal bare jeg købe en billig fra ´Harald Storkøb´ og være rimelig sikker på en god optagelse. ? hvis de overhovedet kan optage det man gerne vil se.

Har set dem billige på Ebay - men er i tvivl om deres frekvenser + DVB´T/C eller hvad det kaldes nu omdage.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 09-04-16 12:02

Hvad er det for analoge signaler du vil hente.....................det skal da vist være digitalt.

En digitaltuner til til luftsignal altså via din antenne hedder DVBT og snart DVBT 2
Til cabel hedder den DVBC

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-16 20:33

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-04-16 20:44

Tja - jeg måtte også hive muldvarpen ud i lyset, da de begyndte på alt det digitale pjat.

Og frække var de alle til hope.

DR sendte ud med mpeg2
Og da der var solgt en del af de apparater skiftede de til mpeg4
Og da det solgte rigtig godt skifte de fra BVBT til DVBT2 ( tv via antenne)

Hvad mon det næste bliver til...........................det er ikke sjovt for folk med små penge.