/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Boot dvd ?
Fra : dabj
Vist : 443 gange
500 point
Dato : 06-04-16 20:28

Kan der ikke laves en boot dvd til win 10 ? hvis ja--hvordan?

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 06-04-16 21:38

Cd er på vej væk, i dag heder det usb nøgle som er bedre og hurtigere
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-16 22:37

Du kan hente en iso fil til installation af win 10

Det er bedst at hente den til din egen computer eller vælge 32 bit / 64 bit alt efter den computer der skal installeres.

Den bør kunne opgradere både win 7 0g 8 og 8,1

Den kan hentes her.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-04-16 23:33

Min svigersøns stationære win10 er gået død og kan ikke startes. Jeg kan under opstart af hans pc, ved hjælp af (F8) komme ind i bios og vælge HD eller DVD/USB som device. Min ide var så at lave en boot DVD eller USB nøgle på min egen pc og bruge den til opstart af hans.
Hvis jeg bare lader hans pc køre, ender den med blå skærm med teksten "fejl opstået under fjernelse af exstern medie" og så reagerer den ikke på nogen form indgribning, bortset fra afbryderen.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 07-04-16 01:08

Gå til Kontrolpanel og til System og sikkerhed, videre til Sikkerhedskopiering og gendannelse (Windows 7) i menuen til venstre klikker du på Opret en systemreparationsdisk, den brændes på en CD og computeren kan starte på denne CD, der er forskellige værktøjet indbygget på den CD så der er gode chancer for at få liv i computeren igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-16 10:36

Som du kan læse i mit link:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Citat
Skal du oprette en USB-disk, en dvd eller en ISO-afbildning?

Hvis du vil installere eller geninstallere Windows 10 ved hjælp af en USB-disk eller en dvd, kan du bruge værktøjet til oprettelse af medier herunder til at oprette dit eget installationsmedie ved hjælp af en USB-disk eller en dvd. Værktøjet indeholder filformater, der er optimeret til downloadhastigheden, og det kan bruges til at oprette ISO-filer.

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 08-04-16 07:42

Tak for svaret o.v.n..