/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Fredag ? brandert/brok
Fra : mig-selv
Vist : 421 gange
10 point
Dato : 01-04-16 21:11

Angående billister.

Bør man køre bil/ tilladelse til samme - med Pacemaker/ Epellepsi/ Bodpropper - med medicin / manglende lemmer/ brækkede knogler og listen er lang, MEN.

Jeg kan og vil ikke tjekke noget som helst - men at se mennesker uden sele/ eller snakke mobilos får altså mig op i det RØDE felt = øjeblikkeligt et KLIP I KORTET

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-04-16 21:14

Blev i dag forresten overhalet af en bil med trailer som kørte omkring 130km/t = rimeligt groft i mine øjne - selv om det var motorvej.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 02-04-16 08:39

Efter min mening er de største idioter de som ikke kan fatte,at man skal holde afstand til de forankørende.Var ude på E 20,hvor der var 4 biler impliceret,dog kun med mindre skader,kom forbi uheldsstedet,og hvad ser man,billister i den modgående retning kører meget langsomt,og er ved at stirre øjnene ud af hovedet.I min verden burde sådanne ikke have lov til at køre bil.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-04-16 10:50

Jeg har ikke haft egen bil i over 30 år, men de gange jeg har kørt for firmaet eller privat har mobilen simpelthen været slukket eller også sat på lydløs.
Jeg bryder mig heller ikke om musik i bilen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-04-16 11:21

Jeg er glad for, at jeg ikke ryger mere, for havde da ikke været nemt i dag.
Nu kan jeg nøjes med at gnaske i min madpakke med et stykke med sildesalat og drikke lidt af min cola som står i en kasse bag passagersædet (der drikkes ikke øl i bilen for det kan godt skumme) og lige ringe til min kone for at fortælle om de dejlige madder hun har smurt.
Bare jeg dog havde råd til en bil med automatgear.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-04-16 21:05

Citat
Jeg bryder mig heller ikke om musik i bilen.

Selv har jeg pillet fronten ud på mit ´anlæg´ da den står og kommer med oplysninger om både det ene og andet = temmelig forvirrende at se på, især i mørke timer
Citat
den modgående retning kører meget langsomt,

Sådan sker uheld netop, har man intet at gøre på stedet- hurtigt forbi og tænkt på noget andet.
Citat
Bare jeg dog havde råd til en bil med automatgear.

Har du prøvet LOTTO eller var det Lotte???

Citat
holde afstand til de forankørende

Heller ikke mig, i dag var det en billist i en ´kampvogn´ 5 meter i ræven på mig, og ham med anhænger på en motorvej..? - han havde vist et vigtig møde med?
Og til hvad formål, jeg ligger 1-200m efter forankørende og kan se naturen fra den gode side - trods hastighed.
Minder lidt om denne gamle NIMBUS cyklist, han nåede det han skulle, kvaliteten er hvad man kan forlange af Tuben men absolut værd at se:

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-04-16 21:07

ØV, der er ikke original lyd på - men det går vel an alligevel

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 10 point
Dato : 04-04-16 15:55

Citat
Bør man køre bil/ tilladelse til samme - med Pacemaker/ Epellepsi/ Bodpropper - med medicin / manglende lemmer/ brækkede knogler og listen er lang,
Hvis lægen har sagt god for det, er det vel ikke et problem?

Dér, hvor det rigtigt er farligt er på motorvejen, hvor østchauffører kommer drønende med 100 km/t travlt beskæftiget med at SMS, læse avis, blunde lidt i en halvkoger pgr. manglende søvn, osv x 350 osv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-04-16 23:38

Citat
Hvis lægen har sagt god for det, er det vel ikke et problem?

Ved ikke lige om det lige er sin egen Læge der skal kunne sige GOD for den slags kørsel? mener der skal søges om tilladelse til kørsel med ? stærkt medicin og det foregår vist i et ´råd´ af læger.
Men ellers har Lægen visse vejledende regler som SKAL overholdes - samt der skal gøres opmærksom på følgerne af dét.
Mener at start på trekants? medicin kan udløse et kørselsforbud på op til ½ - helt år
Citat
Dér, hvor det rigtigt er farligt er på motorvejen,

Det skal man da bare være Dansk for at være tosset - i dag på motorvej (igen) kunne jeg se ikke gennem regn og opkørt vand, som en meget tåget dag/nat, og billister lå i yderbanen med ??? og pissede vand på de langsomt kørende - og med mindre afstand end var der tørt med fuld oversigt.

Men mennesker har altså travlt nu til dags

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-04-16 00:08
Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 14-04-16 21:46

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.