/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Nyt antivirus program
Fra : alimak
Vist : 652 gange
300 point
Dato : 29-03-16 06:26

Jeg har haft Norton i mange år som antivirus og jeg er glad for det.Nu er det tid for at fornye abonementet. Jeg skal betale 749 kr pr år og jeg kan have det på 5 pcer. Jeg synes det er blevet lidt dyrt og jeg vil spørge om det er nogle der ved om nogen gode tilbud på gode antivirus.Er ikke interesert i gratis programmer.
alimak

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-03-16 07:31
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-03-16 08:33

AVG og mange andre (gartis) er sikkert lige så gode - eneste forskel er at de er et par uger bag efter med seneste virus defenitioner, men hvis du surfer som almindelige mennesker sker der næppe noget, samt du skulle også hente Mallwarebytes som sikkert beskytter bedre end Virus programmer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-03-16 08:36

Og hvem får Virus på deres pc - herinde har du vist ikke læst meget om den slags - det er nærmere Mallware som ´bare´ er træls at få på sin pc, men er rimelig nem at fjerne.
Virus ØDELÆGGER/ Mallware driller

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 29-03-16 09:12

Hvis det kun er Antivirus koster Kaspersky 500,- for 5 pc'er, og meget bedre end Norton
http://www.kaspersky.com/dk/global-store

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 29-03-16 10:07

BullGuard til 139Kr for 1 år.Og 1 PC
Hos E-gear.dk
De har også andre antivirus programmer til en billig pris samt andet
software.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-03-16 10:10

JegErHer
Efter hvad jeg kan se så er Kaspersky dyrere en Norton Hvis jeg skal have beskyttet 5 pcer så koster det 799 kr.
alimak

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 300 point
Dato : 29-03-16 10:19

Måske er denne en mulighed.
http://www.zonealarm.com/software/antivirus-firewall/

Jeg bruger selv den gratis udgave. Anbefalet af kandu-brugeren Molokyle, som går meget op i hvad der er godt.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-03-16 12:19

Zonealarm som Eyvind anbefaler anvender Kaspersky's antivirusmaskine. Og da Kaspersky i nu flere år er topscore med hensyn til sikker detektering af virus m.m. vil jeg også varmt anbefale denne. Jeg har selv anvendt Zonealarm i mange år.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-03-16 18:05
Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-03-16 18:14
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-03-16 18:22
Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-03-16 19:28

Katekismus's forslag er interessant, men check også lige denne:

http://www.zonealarm.com/software/extreme-security/

Det er den jeg selv bruger. Prisen for 3 PC'ere i et år svarer til kroner 465,85. Da jeg sidst fornyede kostede det $179,95 for 5 PC'ere i 2 år, plus at man kan downloade softwaren og tage den i brug med det samme og samtidigt får en CD med den samme software tilsendt.

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 29-03-16 20:51

Bitdefender, synes jeg selv er en rigtig god løsning. kombineret med malwarebyte.
Men som mig-selv nævner er Malware, Ransomware mv. efterhånden den største trussel. Så lidt sund skepsis når man færdes på nettet kan være en god ting.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-03-16 22:02

Citat
Malware, Ransomware mv. efterhånden den største trussel

Med en GOD Firewall kan man holde det meste SKIDT for døren.
Har man først haft ÆGTE Virus så glemmer man aldrig dét - det ødelægger stort set alt på ens PC og kan på ingen måde sammenlignes med ?? lidt surfen på usikre (porno) sider, hvor der til tider dropper noget ekstra med ind - ved et enkelt klik.

Og mig bekendt er der INGEN herinde der (? mig) har haft ÆGTE Virus, som er en ondskab i en anden Verden - så begynd i det SMÅ med ? MallwareBytes som er ganske gratis, og beskytter særdeles godt - men INTET program kan holde en pc fri for det ene eller andet = min erfaring, ej heller kan det enkelte program afhjælpe alle problemer - de er bare en form for ? sikkerhed, intet andet.

Og det er det vi brugere betaler for.
Min AVG har altid ´passet´ godt på mig - med en enkelt undtagelse, som ikke samtlige ´gode/dyre´ programmer heller ikke kunne fjerne.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-03-16 22:07

Citat
Min AVG har altid ´passet´ godt på mig - med en enkelt undtagelse,

JO - den kom med både den ene og anden ADVARSEL, men da var det for sent, Virus spreder sig som en gnist og til ALT på ingen tid.

Så altid hav en backup af det du holder af - og aldrig tilslut USB/andet hvis du har fået skidt på PC - det bliver inficeret øjeblikkeligt.

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 29-03-16 22:56

Tak for svaret Eyvind. Også tak til Jer andre. Da bliver det zone alarm, beskytter 3 pcer for 264kr i et år. Da blive problemet bare at slette Norton, og det er vist ikke så enkelt.
alimak

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 29-03-16 23:04

Jeg bruger F-Secure som følger med Yousee. Det koster 20,- kr om måneden og kan installeres på 5 PC'er.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-03-16 23:12

Citat
Da blive problemet bare at slette Norton, og det er vist ikke så enkelt.Ked af det
alimak

Det skulle vist ikke være et problem...

http://www.computerdk.com/software/antivirus-software/101975.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-03-16 09:19
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-03-16 11:19

Ok, læste det som skulle det være til 5 pc' ere

Lige denne på falderebet
http://e-gear.dk/bullguard-internet-security.html