/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ud af EU
Fra : Reset
Vist : 665 gange
100 point
Dato : 23-03-16 23:37

Så skete det igen, som det vil ske igen og igen. Muslimske mordere slog til, denne gang i Belgien.
Som forventet står politiske ledere frem og fordømmer handlingerne.
"Afskyeligt"- "Vi må stå sammen" er nogen af de sædvanlige floskler der leveres.

Den såkaldte udenrigs chef for EU Federica Mogherini tog den dog lige et step
videre, da hykleren var i stand til, at levere et par tørre krokodilletårer.
https://www.youtube.com/watch?v=38YSe2zj8lo

Politikere og andet godtfolk vil de kommende dage lægge blomster, tænde lys og
danne fredsringe i sympati med de myrdede.

Alt imens står elefanten henne i hjørnet. Den hygger sig. Ingen vover, at nævne
dens navn.

Der står selvfølgelig Islam hen over siden på den, men godhed,
næstekærlighed og politisk korrekthed har fortrængt den sunde fornuft og dømmekraft,
så den kan fortsætte med, at hygge sig, ingen vil adressere noget ansvar mod islam.

DR formåede i aftes, gennemføre en halv times udsendelse uden, at bruge ordene
muslim eller islam. Det tætteste man kom på var; Islamisk stat.

Al den talen uden om skaber frustration blandt selvstændigt tænkende mennesker,
fordi gutmensch, væmmeligboer og andre faktaresistente sidder på det meste
af nyhedsformidlingen.

Denne ensidige nyhedsformidling er gift for den sammenhængskraft og homogenitet
som efter min mening har været nogen af vores nations største styrker.

Følgen er her, som i resten af Europa; en voksende højrefløj og nationalisme, hvilket
er ganske naturligt al den stund vore politikere alt for længe har ignoreret den folkelige
modstand mod muslimsk indvandring, og større og større magt til EU.

Men hvad gør vi nu lille du?. Følger vi englænderne ud af EU?.
Det ville efter min mening være en rigtig god løsning.
Så kan vi efterfølgende gå i gang med, at bekæmpe det marxistisk feministisk diktatur
vi lever under.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 24-03-16 08:31

Ja,der er åbenbart kun kagearme i de forskellige lande.Her til lands skal muslimerne da have lov til at bygge moskeer så de kan hjernevaske nogle unge mennesker,så de kan blive nogle gode terrorrister.Hvordan skal man som dansker opføre sig i et muslimsk land,følg landets love,eller du bliver prompte straffet,her kan muslimerne jo næsten gøre,hvad de vil.Udmelding af EU,vil nok blive for dyrt,og nok heller ikke hjælpe.Dækningen af begivenhederne i Brüssel kan man ikke klage over,de har kun det tema at bringe,og pyt med,hvad der sker i resten af verden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-16 09:49

Det var da vist ikke EU som besluttede at en Kongelig Dansk delegation skulle på turné i Saudi Arabien, med sleske Danske politikere på slæb.?

Grib i egen barm og fej for egen dør.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-16 10:00

Det var vist heller ikke EU som sendte Danske soldater på korstog i Irak, Afganistan og Syrien?

Jeg helt bestemt EU modstander ..og har alle dage været det, men det er knæfaldet for religionens betydning og magt, som er det brodne kar i denne sammenhæng. Religion er en privatsag og hører ingen steder hjemme i det offentlige rum. Hverken kirker, moske'er og andre bedehuse bør opføres og drives med nogen form for statsstøtte. Alle religiøse hensyn bør skrives ud af landets love og taletid i medier, samt i vore skoler bør være forbeholdt sekulære spørgsmål. Religion hører til i privat regi bag hjemmets fire vægge. Det er ikke folkeoplysning.

Når man fylder folk med vanvittigt rablende ævl, så høster man som man så'r.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-16 10:10

Fatter ikke at nogen overhovedet gider nævne religion. Terrorister er forbrydere. BASTA!

Deres bevæggrunde er ligegyldige om så de hedder Breivik eller Omar. Forbrydere er hjemfalden til straf, når de overtræder landets love. Længere er den ikke. Om det er kristne højreekstremistiske eller Islamiske toptosser der springer sig selv og andre i småstumper er ofrene nok ret ligeglade med.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-16 10:26

Vi har her til lands siden anden verdenskrig haft en konsensus om ikke at give nazister taletid. Denne konsensus burde man have udvidet til at gælde præster og Imamer.

I stedet ser vi en gal nordmand heile, en Grimshøj salafist komme til orde på tv. Ytringsfrihed? Javel, men man kunne jo undlade at give disse vildfarne sjæle taletid og spalteplads. Skal vi nu også til at høre på de pædofile udbrede sig om deres yndlingsemne? Vi kan beskrive deres forbrydelser, men vi bør afholde os fra at sprede deres budskab.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-03-16 12:19

Godt skrevet, Reset. Blot er jeg i tvivl om, det er det rette tidspunkt at forlade EU, nu hvor vi står med frugten af vore inkompetente og naive politikeres, gøren og laden.

Jeg mener vi må starte med at skrotte de forskellige konventioner. Det er jo dem der bremser de midler der burde tages i brug. Europa huser i dag flere mill. potentielle terrorister.

Hvornår de også slår til herhjemme, er kun et spørgsmål om tid....og hvor. Det kan være i København, Århus. Men det kan også ske i Bogense eller Hanstholm. I realiteten, er vi fredsløse.

Det gamle ord, sagt af Winston Churchill efter sejren i Nordafrika, er lige så aktuelt i dag, som dengang.
Citat
Dette er ikke afslutningen det er end ikke begyndelsen på afslutningen men det er måske afslutningen på begyndelsen.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-16 15:48

Dette her intet med EU ...eller smørgsmålet som sådant.

Dette er 'SMALSNAK'.. såeh... :

FREMAD AMAGER vandt idag over Middelfart : 2 - 1

..i søndags? Udebane : 1 - 3 ...over Thisted.

DERFOR ..TAK Fremad Ama'r for en fantastisk dag i Sundby Idrætspark:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-16 15:53

Såeh... hvem er Gud?
Fremad Amager ...selvfølgelig!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-03-16 20:56

Det er på allerhøjeste vi forlader EU - hellere i går end i morgen.
EU-topia består af en flok grædende kællinger af begge køn, samt af en flok drukkenbolte med Juncker som stor-dranker og flaskefører
Ingen ædruelige mennesker på hele denne forbandede jord ville nogensinde betro et land, hvis Præsident sværger til ideologien islam nogen form for samarbejde.

Citat
Det var vist heller ikke EU som sendte Danske soldater på korstog i Irak, Afganistan og Syrien?
??Syrien...? Er de danske soldater ankommet ?

Citat
Det var vist heller ikke EU som sendte Danske soldater på korstog i Irak, Afganistan
Mener du i fuld alvor, at det er derfor der er terror i Europa..? Eller er du i gang med "lidt historie omskrivning"

Citat
Fatter ikke at nogen overhovedet gider nævne religion. Terrorister er forbrydere. BASTA!
Det er og bliver muslimer i uforfalsket form. BASTA!

Citat
Hverken kirker, moske'er og andre bedehuse bør opføres og drives med nogen form for statsstøtte. Alle religiøse hensyn bør skrives ud af landets love og taletid i medier, samt i vore skoler bør være forbeholdt sekulære spørgsmål. Religion hører til i privat regi bag hjemmets fire vægge.
Du glemmer, at Den Danske Folkekirke er indskrevet i i Grundloven. Og i øvrigt har der heller aldrig været ballade med Kristendom, Katolicisme, Jødedom, så lad være at rode dem ind i balladen. Balladen startede da herrefolket ankom i større mængder til Europa og begyndte at udøve islam-ideologien indeholdende terror, drab på utro kvinder, omskæringer af småbørn, barnebrude, pædofili, osv x 200 osv...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-03-16 23:01

Citat
Vi har her til lands siden anden verdenskrig haft en konsensus om ikke at give nazister taletid.

Mener nu? at det er dem selv der ikke vil udtale sig - de venter til rette tid og ? begivenhed - før de begynder at sprede deres gylle.
De har da ellers blevet tilbudt megen tid i TV, men enten ´udvandrer´ de i protest mod værten, eller de holder sig ikke til det på forhånd aftalte emne - men hvem i alverden kan tage sådan et par tåber alvorligt....BØVS
Citat
Det er og bliver muslimer i uforfalsket form. BASTA!

Der findes andre teorrister end muslimer, mig bekendt.
Nogle er folkehelte og hyldes af Nationer den dag i dag - Boston Tea Party kunne være et eksempel.
Hvor er Spanien/ Irland/ andre EU lande henne, i den sammenligning.
Eller er det bare måden de udfører deres ´misgerninger´ på der skal stå MUSLIM i overskriften.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 25-03-16 01:20

Citat
Godt skrevet, Reset. Blot er jeg i tvivl om, det er det rette tidspunkt at forlade EU,
nu hvor vi står med frugten af vore inkompetente og naive politikeres, gøren og laden.

Jeg mener bare, at hvis englænderne vælger, at forlade det kuldsejlede projekt, ville
det være opportunt for os, at følge dem. Synes vi har et skæbnefællesskab med
britterne siden vikingedagene. Og guderne skal vide, at jeg føler større samhørighed
med britterne fremfor middelhavs landene.
I fald det skulle komme til en afstemning, vil vi blive tudet ørerne fulde af, hvor
katastrofalt det ville være for landet. Det blev vi jo osse før vi stemte om euroen.
Men det overlevede vi jo som bekendt.

Citat
Der findes andre terorrister end muslimer, mig bekendt.
Nogle er folkehelte og hyldes af Nationer den dag i dag - Boston Tea Party kunne være et eksempel.
Hvor er Spanien/ Irland/ andre EU lande henne, i den sammenligning.
Eller er det bare måden de udfører deres ´misgerninger´ på der skal stå MUSLIM i overskriften.

Flot, flot. Nogle temmelig gamle eksempler du drager frem mig-selv. Hvis vi taler om nutiden
finder du vel dårligt andet end muslimsk terror, og tro mig, hvis de lykkes dem med, at sejre i
Europa, vil de også blive fejret som helte.
At der har været regionale konflikter i Europa (Spanien og Nord Irland) retfærdiggør sgu da
ikke den MUSLIMSKE terror. En terror, som er importetet af vore nosseløse politisk korrekte
politikere.
Skal vi fortsat være med i EU skal det være med Viktor Orbán som direktøren for det hele.
Ellers er det godnat med Aftenlandet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-16 07:45

Tommy -> Andre end undertegnede mener at der er en sammenhæng mellem vort lands ageren i udenlandske konflikter og faren for at blive udset som terrormål:

http://politiken.dk/debat/klummer/jarlner/ECE3130975/krigen-imod-is-har-gjort-os-til-terrormaal/

(Linket ovenfor er for abonnenter, så jeg ved ikke om I kan bruge det?)

Det handler om at det er IS's reaktion på deres pressede situation i Syrien ..og Irak.

Jeg tror ikke på at Danmark alene er et terrormål fordi vi som nation ikke er muslimer.

..og som dit retoriske svar på:
Citat
Det var vist heller ikke EU som sendte Danske soldater på korstog i Irak, Afganistan og Syrien?

..skriver du:
Citat
Mener du i fuld alvor, at det er derfor der er terror i Europa..? Eller er du i gang med "lidt historie omskrivning"

Nøeh... og du udelader behændigt Syrien i din gengivelse af min kommentar. I tilfældet Irak og Syrien kommer truslen fra IS og fra Afganistan fra Al-Qaeda.

Jeg mener stadig ikke det er EU's fortjeneste at vi bliver udset til at være terrormål.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-16 07:53

Reset -> Idioten fra Norge som dræbte 77 mennesker var ikke muslim.

Flere terrorangreb i USA og flere 'skole skyderier', pånær et enkelt, er ikke gennemført af islamister, men af højreradikale Amerikanere.

Da der fløj panserværnsraketter rund i København var det heller ikke muslimer, men rockere der sad med fingeren på aftrækkeren.

Til gengæld skal det ikke fritage visse muslimer for mistanke om at ville udse Danmark som terrormål.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 26-03-16 23:03

Molo! Nu henfalder du jo til den sølle kategori, hvor man forsvarer muslimerne med, "at, vi har jo selv nogen der har gjort noget tilsvarende".

Det har vi, måske ikke i DK, men i vor venskabskreds. Læg så også mærke til, at det er tilfældige angreb, uden nogen koordination. Det er de muslimske myrderier ikke. De er målrettet mod de vantro.

Jeg begynder, at tro du er en væmmeligbo, abonnement på Politiken forstærker kun mistanken.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-03-16 07:19

Reset -> Drag ikke mine motiver og bevæggrunde i tvivl. Jeg forsvarer ikke på nogen måde, nogen som helst forbrydelser ...heller ikke de begået i Allah's navn.

Venligboer er jeg heller ikke. Tværtom skulle der i Danmark for længst have være blevet indført indvandringsstop for ikke europæere.

Ja, jag abonnerer på Politikens elektroniske udgave (..hvor jeg er politisk debattør en smule til venstre for Stalin, Pol-Pot og KAPml ) og Informations trykte ditto. Derudover læser jeg dagligt EB., men frekventerer også af og til; Jyllandsposten, Fyens Stiftidende, samt Børsen.

Det jeg prøver at argumentere mig frem til er, at det ikke er EU's, men vor egen 'skyld' at vi sidder med terrorfrygten nu. I første omgang kan du selv sende en varm tak AFR for dette. I anden omgang vil jeg gå så langt som til at indrømme, at EU medlemskabet er en eklatant brøler. Det har dog intet med terroren at anbelange, men med lovgivning, åbne grænser og dermed tilgængeligheden for velfærdsturisme og import af østeuropæiske løntrykkere at gøre.

Du kan derfor godt bide dig selv i banditten på, at jeg vil bifalde en udmeldelse af EU. Jo før, jo bedre. Men når det kommer til hvis skyld det er vi må kigge os over skulderen, så mener jeg bestemt at et blik i (bak-)spejlet vil give svaret.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-03-16 07:40

Sidste sætning blev formuleret lidt bøvlet. Så det er en ommer:

Men når det kommer til hvis skyld det er, når vi terrortrues af radikale muslimer og må kigge os over skulderen, så mener jeg at et blik i (bak-)spejlet vil give svaret.
Ps. "Østen er rød"
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-03-16 07:47

Lad mig så også i samme ombæring omformulere en sentens skrevet i dit spørgsmål Reset:

Citat
Følgen er her, som i resten af Europa; en voksende venstrefløj og internationalisme, hvilket
er ganske naturligt al den stund vore politikere alt for længe har ignoreret den folkelige
modstand mod udbytning og profitjagt.

Ps. "Østen er blodrød"
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 27-03-16 11:26

Terror bekæmpes bedst med den åbne og ærlige samtaler, kendetegnet ved at alle parter er blevet klogere efter endt samtale.
- Magtliderlige i folketinget, EU etaten, IS, ... ønsker ikke samtalen, da "sandheden" giver magten tilbage til folket i demokratier og kan gøde oprør i diktaturer.
- Terroren i EU gødes af mangel på samtaler og af IS, der - for egen vinding skyld - benytter sig af halv kriminelle og andre "brugbare idioter" til, at føre krig.

NB: Terror er som mos i græsplænen: Mos kan ikke udryddes permanent, men ved at sikre sollys, gødske, kalke, strø sand og klippe plænen jævnligt, når mosset aldrig at blive et problem.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-03-16 16:43

boyelauritzen -> Præcis. Sådan har jeg det også med religiøse grupperinger:
Citat
- Magtliderlige i folketinget, EU etaten, IS, ... ønsker ikke samtalen, da "sandheden" giver magten tilbage til folket i demokratier og kan gøde oprør i diktaturer.

Sandhed er et vanskeligt ord. Virkeligheden er en anden
Sandhed er ilde hørt ...siger et gammelt ordsprog.

Netop derfor tager mange skyklapper på, propper vat i ørerne, gemmer sig under dynen, holder sig for munden og stopper med at trække vejret ..selv. De vil/magter ikke at forholde sig til virkeligheden, men hopper gladeligt med på vognen eller første og bedste tog, hvor 'sandheden' beskrives og kundgøres. Det er meget nemmere. Ingen siger noget ...af betydning ..og ingen tør sige magten og 'sandheden' midt imod.

Virkeligheden interesserer dem aldeles og overhovedet ikke.

Gud har talt ...

Allah er Gud.

Kapitalisme og markedsøkonomi er vejen frem...

..og "Østen er rød"
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 27-03-16 18:55

Tak for dit svar MOLOKYLE.

Men jeg ved ikke, hvad du mener når du skriver: "Gud har talt ... Allah er Gud.
Kapitalisme og markedsøkonomi er vejen frem... ..og "Østen er rød" Blink "

NB: "Den som kæmper med uhyrer, må passe på, at han selv ikke bliver et uhyre. Og når du ser længe nok ned i en afgrund, ser afgrunden også ind i dig." citat fra Friedrich Nietzsche.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-03-16 19:56

boyelauritzen ->

Citat
Tak for dit svar MOLOKYLE.

Men jeg ved ikke, hvad du mener...

Selvtak for indspark ... men så har du jo noget at spekulere over ..i nat ..og fremover.

Hellere vakle med med tøvende skidt i den rigtige retning ..end med raske ..ud over afgrunden!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-03-16 19:57

Citat
Terror bekæmpes bedst med den åbne og ærlige samtaler, kendetegnet ved at alle parter er blevet klogere efter endt samtale.
- Magtliderlige i folketinget, EU etaten, IS, ... ønsker ikke samtalen, da "sandheden" giver magten tilbage til folket i demokratier og kan gøde oprør i diktaturer.
- Terroren i EU gødes af mangel på samtaler og af IS, der - for egen vinding skyld - benytter sig af halv kriminelle og andre "brugbare idioter" til, at føre krig.

NB: Terror er som mos i græsplænen: Mos kan ikke udryddes permanent, men ved at sikre sollys, gødske, kalke, strø sand og klippe plænen jævnligt, når mosset aldrig at blive et problem.
Smukke søde ord som vinder genklang i hver venligboers lyse sind. MEN, for hulen da, historien viser lige netop, at gale mennesker ikke kan italesættes. I 1939 prøvede Chamberlain lige netop denne taktik, at italesætte Hitler - den lykkedes som bekendt ikke da nazisme ligesom islam, er en herrefolks ideologi, som ikke kan italesættes.

Ideen som boyelauritzen fremfører er såmænd meget sød, men en anelse højtflyvende.

Mennesker med islam som kultur og manual italesættes ikke, da muslimer ikke er skabt i Allahs navn, men er skabt som slaver af Allah. Alene af den grund, vil det aldrig kunne lade sig gøre, at integrere muslimen i vestlig kultur.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-03-16 20:28

Citat
NB: "Den som kæmper med uhyrer, må passe på, at han selv ikke bliver et uhyre. Og når du ser længe nok ned i en afgrund, ser afgrunden også ind i dig." citat fra Friedrich Nietzsche.

Egenlig sjov at Nietzsche bliver nævnt i dette sammenhæng. Var der ikke noget med, at Nietzsche fik et mentalt sammenbrud, og aldrig kom over det igen...?
Den eneste der rigtig forstod Nietzsche, var den Radikale Georg Brandes.
Tjaaaeeeee......??

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 28-03-16 08:51

Molekylet, du skriver "... men så har du jo noget at spekulere over ..i nat ..og fremover."
og med begrundelsen:
"Hellere vakle med med tøvende skidt i den rigtige retning ..end med raske ..ud over afgrunden!"

Malplaceret leveregel, når mit spørgsmål er fordi jeg ikke kan gætte mig til, hvad du mener.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-16 10:35

boyelauritzen -> Du citerer Friedrich Nietzsche:

Citat
Den som kæmper med uhyrer, må passe på, at han selv ikke bliver et uhyre. Og når du ser længe nok ned i en afgrund, ser afgrunden også ind i dig.

Jeg citerer ...?
Citat
Hellere vakle med med tøvende skidt i den rigtige retning ..end med raske ..ud over afgrunden!

Der er en afgrund til forskel.
Citat
Gud har talt ...
Allah er Gud.
Kapitalisme og markedsøkonomi er vejen frem...
"Østen er rød"

4 åbne og adskilte udsagn, som hver især repræsenterer en holdning:

1.) Kristendom
2.) Islam
3.) Borgerlighed
4.) Kommunisme

Parvis og tilnærmelsesvis hinandens modsætning. Det var/er meningen at illustrere at ingen endegyldig sandhed findes, men at mulighederne er utallige og åbne for fortolkning. Selv skriver du indledningsvis:
Citat
Terror bekæmpes bedst med den åbne og ærlige samtaler, kendetegnet ved at alle parter er blevet klogere efter endt samtale.

Hvilket jeg er enig i, men....
Hvis du nogensinde har prøvet at debattere med en overbevist 1.) -> 4.) vil du vide at det er nytteløst. Ingen fundamentalist bliver 'klogere' af en sådan debat. Imidlertid er samtale bedre end krig, så på den led har du alligevel ret. Derfor brugte jeg det sproglige billede: vaklende skridt og rigtige retning, som modsætning til den afgrund, som skiller parterne og ikke kan forceres.
Dybt?
Netop derfor gav jeg dig lidt at sove på
Håber at der nu er gået en prås op for dig og at du er vågnet op til en bedre verden
Den største fare for krig og ufred i verden er; en skjult dagsorden.
Her kunne man godt sætte spørgsmålstegn ved både AFR's regeringstid og ved imamernes tvetungede tale. Derfor pointerer jeg igen: Se dig selv i spejlet, hvis du vil vide hvorfor 'nogen' hader dig. Lad være at spejde rundt i horisonten, hvis svaret ligger lige for.

Det er som sagt i mine øjne ikke EU's fortjeneste at vi er terrortruet. (For nu at vende tilbage til spørgsmålet, som det oprindelig blev stillet af Reset).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-03-16 20:19

Citat
Pave Frans vasker fødder på muslimske flygtninge
Den højhellige skærtorsdag brugte paven til at besøge et flygtningecenter.

http://politiken.dk/udland/ECE3132172/pave-frans-vasker-foedder-paa-muslimske-flygtninge/

Den senile Pave udfører sin daglige dhimmi gerning
Paven er nok ved at varme op til den store aften, hvor smådrengene skal "opdrages"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-16 07:20

Kaptajn-Tommy -> Det kan virke latterligt med fodvask, men hvis du kender din bibelhistorie så kender du også fodtvætningssakramentet.

Det dybt latterlige ved Pavens handling ligger i, at det iflg. Johannes evangeliet er Jesus som vasker Diciplenes fødder. Mig bekendt tror Paven ikke på Jesus som Mesias.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 29-03-16 07:42

Tak MOLOKYLE

Klar tale.

Jeg er ikke enig med dig i at:
- "udsagn hver især repræsenterer en holdning".
- "Parvis og tilnærmelsesvis er hinandens modsætning".

Problem er netop at det for religiøse mennesker ikke er "holdninger" men indiskutable "Tabuer".
Udsagn er ikke "hinandens modsætning" men det samme med forskelligt perspektiv.

NB: Udmærket illustreret ved kunstneren Galschiøt med hans værk: "Abrahams børn", som EU parlamentariker ikke tør få udstillet ved EU parlament i Bryssel (De bange bukse).

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-03-16 16:08

Citat
Kaptajn-Tommy -> Det kan virke latterligt med fodvask, men hvis du kender din bibelhistorie så kender du også fodtvætningssakramentet.

Det dybt latterlige ved Pavens handling ligger i, at det iflg. Johannes evangeliet er Jesus som vasker Diciplenes fødder. Mig bekendt tror Paven ikke på Jesus som Mesias.
Jojo, selvfølgelig kender jeg fodtvætningen....etc.
Jeg må desværre.......... atter engang rette lidt på dig....i vanens tro
Du skriver; Mig bekendt tror Paven ikke på Jesus som Mesias.

Fodtvætningssakramentet......Som kan diskuteres om det er et sakramente...? Men det bliver udført hos katolikkerne således: Katolske kirker praktiserer det Skærtorsdag. Præsten vasker fødderne på 12 af sognets medlemmer for at minde om, at Jesus Skærtorsdag vaskede sine disciples fødder.

Men at Paven, den skøre kule, gør det på muslimer, er vidst topmålt dumhed.....medmindre, Pave Frans er dhimmi - hvilket jeg er ret overbevist om.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-03-16 18:44

Selvfølgelig da, kønsopdelingen i lighed med moskeer måtte jo komme.
Den privatejede togforbindelse mellem Leipzig og Chemnitz tilbyder nu separate togafsnit, forbeholdt kvinder og børn.
Spørgsmålet er bare, hvor lang tid går der inden vi ser lignende tiltag i Danmark.

Vi udbringer hermed en stor tak til Venligboerne og andre dhimmier for deres utrættelige arbejde med at gøre DK til Danimarkastan

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-16 08:51

boyelauritzen -> Du har sikkert ret.

Når jeg hører religiøse 'argumenter', så lukker jeg som ateist ørerne:
Discussion is futile.
Derfor vil jeg heller ikke tage en debat med Tommy om religiøs fod-hygiejne og pavens bevæggrunde.
..han har sikkert ret
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-16 09:05

Tommy ->
Citat
Spørgsmålet er bare, hvor lang tid går der inden vi ser lignende tiltag i Danmark.

Det troede jeg du vidste længe, i Danmark, har været indført i flere ellers offentligt tilgængelige rum:

Svømmehaller f.eks. ..og jeg tænker ikke på de normale omklædnings faciliteter og opdeling i mande- og kvindehold , som ved al anden idræt.

Kønsopdeling i skoler bliver også listet ind af bagdøren i mange andre sammenhænge. Dog også med andre argumenter end religiøse:

http://www.b.dk/nationalt/koensopdeling-kan-loefte-eleverne
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 30-03-16 09:54

Molokyle skriver
Citat
Det er som sagt i mine øjne ikke EU's fortjeneste at vi er terrortruet. (For nu at vende tilbage til spørgsmålet, som det oprindelig blev stillet af Reset).

Ikke udelukkende EUs skyld. Det er dog EUs "fortjeneste", at terrorister uset slipper ind i Europa grundet den manglende beskyttelse af de ydre grænser.

boyelauritzen skriver
Citat
Terror bekæmpes bedst med den åbne og ærlige samtaler, kendetegnet ved at alle parter er blevet klogere efter endt samtale.

Dette fordrer, at du har fat i mennesker med en almindelig sund fornuft. Det findes ikke blandt radikale muslimer. De er udstyret med skyklapper,
og anerkender ikke anden styreform end izlam.

Molokyle skriver
Citat
Følgen er her, som i resten af Europa; en voksende venstrefløj og internationalisme, hvilket
er ganske naturligt al den stund vore politikere alt for længe har ignoreret den folkelige
modstand mod udbytning og profitjagt.

Ja ja. Godt forsøgt Molo. Jeg tror nu på, at min forudsigelse er mere sandsynlig. Har svært ved, at
se befolkningen vil bakke op om den indvandrervenlige venstrefløj.

Som sædvanlig (næsten) har vi bevæget os fra det oprindelige spørgsmål over i tidens svøbe;
den muslimske invasion.
Det har jeg det fint med. Lad os bare få nogle fakta på bordet, så kan vi måske få omvendt
nogle af tvivlerne.
Præsten Marie Høgh har begået en klog kronik i Berlingske som meget klart viser,
hvorfor izlam aldrig vil kunne være en del af andre samfund:
http://www.b.dk/kronikker/der-er-kaerligheden-til-forskel

Og så lige et par undervisningsvideoer.
Journalisten Jeppe Juhl har besøg af den verdensfjerne popsanger Rasmus Nøhr.
Det er en tragikomisk oplevelse. Popsangeren er total blank, alligevel tillader han
sig, at have en mening.

https://www.youtube.com/watch?v=1-cKPGkKs-k

https://www.youtube.com/watch?v=NFIGnWe6ziA

https://www.youtube.com/watch?v=fZL-yZvt-oI

Videoerne varer 6-9 min. Men de er værd, at investere tid i da de giver et skræmmende indblik i
hvor lidt en fra den meningsdannende klasse ved om islam.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-03-16 14:10

En anden total blank er Master Fatman, som mener »Det bedste, der kunne ske med flygtninge, ville være, at man vedtog en lov om, at hver eneste danske husstand med en årsindkomst på mere end 87.000 kroner skulle have en flygtning boende. Uanset hvor meget eller hvor lidt plads de har. Så kunne danske børn lære at dele deres Lego med andre og at lave anderledes mad (Citat fra Molos partiavis, Politiken)

Efter den meddelelse er det underligt, at den kaglende buddingklump ikke har indlogeret et par berigere på sin privat adresse.

Men men, det er jo let at være gloriepudser på andres bekostning. Buddingklumpen tog da også læsterligt røven på andre gloriepudsere , idet, Master Fatman i årevis ulovligt samlede penge ind fra godtroende danskere under påskud af, at pengene sendes direkte ned til hans to Casa Gorda-børnehaver i Brasilien. Hvilket viste sig at være fup - pengene gik til imagepleje.
Efter sigende, er pengeindsamlingen blevet stoppet.

Underligt, at det er de danskere med snablen langt ned i tilskudskasserne, som ytrer: "At det er flovt at være dansker" Senest "forfatteren" Suzanne Brøgger.

Forskellen på Eiffeltårnet og Suzanne Brøgger er, at der har været flere oppe i Suzanne Brøgger.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 30-03-16 14:33

Samtalen:

Citat
Reset: "Dette fordrer, at du har fat i mennesker med en almindelig sund fornuft. Det findes ikke blandt ...".

Ja, tabuer (religioner, overbevisninger og i nogen grad ideologier) er gift for samtalen der bør være ærlig, og ført med vid og visdom.
Uden samtalen bliver demokratiske valg til flertal diktatur.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 30-03-16 15:24

De fleste af "de kendte" befinder sig så langt fra virkeligheden som tænkes kan.
De kender sikkert alle en sød lille muslim i deres bekendtskabskreds, som de
sætter som målestok for hele den islamiske døds kults værdigrundlag.
Således også "Den tykke", som Master F. så jovialt kalder sig selv. Det tykke
dyr har næppe nogensinde udført et ærligt stykke arbejde.
De heldige Kolding borgere får måske nu lejlighed til, at føre godheden ud i
virkeligheden. Kommentarerne under artiklen er dog ikke entydige.

http://www.jv.dk/artikel/2260840:Kolding--De-vil-have-flygtninge-til-at-bo-i-Koldings-baghaver

Så godt, at den medieliderlige Suzanne Brøgger rakkede ned på sit generøse fædreland.
Hun siger blandt andet, at hun hellere vil være svensk. So long Suzanne, rejs du bare.
Den livslange statsstøtte flytter ikke med. Man skal være fra lettere debil til svært
sindssyg, hvis man ønsker sig til dette multikulturelle helvedeshul.

http://underholdning.tv2.dk/kendte/2016-03-29-dansk-stjerneforfatter-utilfreds-med-danmark-jeg-vil-hellere-vaere-svensker

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-03-16 17:14

Nu har også tidligere CIA-chef, general Michael Hayden, meldt sig blandt de kritikere, der mener, at EU’s magt over medlemsstaternes handlefrihed i sig selv udgør en fare for borgernes sikkerhed

”Unionen, er ikke en naturlig bidragsyder til medlemsstaterne nationale sikkerhed, og spænder på mange måder ben for medlemsstaterne muligheder for at sikre den nødvendige beskyttelse af deres egne borgere,” udtalte Michael Hayden ifølge Mail Online (Daily Mail) den 26. marts til Radio 4

Læg beslutningerne tilbage til medlemsstaterne
I samme forbindelse udtalte Michael Hayden ligeledes ifølge Mail Online til Sky News, at:
”Jeg ved ikke, hvor meget Den Europæiske Union bidrager til kontraspionage. På unionsplan taler de udelukkende om handel og overførsel af suverænitet, men når det gælder borgernes sikkerhed er det nødvendigt at føre ansvaret tilbage til de nationale hovedstæder,” og fortsatte:
”EU-institutionernes beslutninger gør det stadigt sværere for de nationale hovedstæder at sikre beskyttelse for deres egne borgere.

http://denkorteavis.dk/2016/i-disse-terrortider-international-kritik-hegler-ned-over-eu-for-at-svigte-borgernes-sikkerhed/

Havde de nationale stater bestemt, var den sindssyge indvandring fra de arabiske lande for længst blevet stoppet.
Det er "de gamle østlande" der ihærdigt prøver på, at redde Europa fra forfald.

Citat
De heldige Kolding borgere får måske nu lejlighed til, at føre godheden ud i
virkeligheden. Kommentarerne under artiklen er dog ikke entydige.

http://www.jv.dk/artikel/2260840:Kolding--De-vil-have-flygtninge-til-at-bo-i-Koldings-baghaver
Hvis - der er nok meget forlangt - Kolding-borgerne skelede lidt til Malmø, ville de hurtigt indse at "Venligboer projektet" er en dødssejler.

Citat
De kender sikkert alle en sød lille muslim i deres bekendtskabskreds, som de
sætter som målestok for hele den islamiske døds kults værdigrundlag.
Der er altid en som kender en sød muslim, enten som grønthandler, taxachauffør, pizzeria-ejer med 16 fætre ansat - men sjældent byens bedste skatteborger. Sjovt nok, kender de ikke meget til konen.

Med busreklamer og videokampagne på sociale medier vil Ateistisk Selskab få danskerne til at melde sig ud af folkekirken.
Ateisterne opfordrer sjovt nok ikke muslimerne til at blive væk fra moskeerne
Derfor er deres aktion en leflen for muslimer.

http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/ateister-lancerer-stor-kampagne-mod-folkekirken

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 31-03-16 15:34

Havde godt set den artikel du linker til Tommy. Hele to efterretningschefer plæderer for mere grænsekontrol. Det er logik for burhøns. Man skal nok være lige så dum som en politiker, hvis man ikke kan se det.
Men det er jo en del af hjerteblodet i De Forenede Europæiske Stater. Selve ideen med åbne grænser var jo god nok, hvis man ikke havde muslimske terrorister og østeuropæiske tyvebander hærgende. Men det har vi jo, blandt andet takket være de pivåbne ydre grænser, så derfor må man sadle om, hvis man har bare lidt fornuft i behold.

Lad os nu se hvad det hele ender med. Lige nu synes invasionen på stand by, og Inger vil ikke fortage yderligere stramninger. Måske er tyrkerne lige nu i gang med, at fremstille pas til alle invasionstyrkerne i Tyrkiet, så de er klar til, at rykke ind, når tyrkerne får den eftertragtede visum frihed.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-03-16 22:44

Citat
Måske er tyrkerne lige nu i gang med, at fremstille pas til alle invasionstyrkerne i Tyrkiet, så de er klar til, at rykke ind, når tyrkerne får den eftertragtede visum frihed.
Det er i hvertfald en af de ting jeg frygter.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-04-16 16:02

Musikredaktør: (Berlingske) Skønt at X Faktor ikke kun er "kartoffeldanskere" afrikanere synger for åbne grænser…

"Oven i det har vi tilmed også fået lov til at se nogle lidt anderledes typer folde sig ud. Først og fremmest har rigtig mange af årets deltagere ikke været gængse kartoffeldanskere."
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mangler Berlingske ikke lidt - når nu vi er i terminologien..?
Jo "hen" gør såmænd - ikke afrikanere - men negere, endda frodige negerkvinder.

Sådan, nu er sol og vind delt lige.

Mvh.
Tommy.
Grisefarvet dansker/kartoffeldansker/danskersvin med nykneppet mor.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 02-04-16 23:06

Han får klap på ryggen af sine politisk korrekte venner for, at nedgøre sine racistiske landsmænd. I dette segments øjne har den hvide mand åbenbart så megen uret, at sone, så enhver fremhævelse af nuværende minoriteter, og pissen på sig selv er ren halleluja.

Nu skriver du godt nok frodige negerkvinder. Det er meget venligt når sandheden er, at de er smælderfede.

Men ellers god iagttaget Tommy. Der er desværre masser af tilfælde hvor diversitet bliver gjort til landets frelse. Hvordan fanden lykkedes det os, at klare os igennem 50-60-70 og 80erne uden indblanding fra sorte og brune mennesker.

Og for det så ikke skal være løgn, så er Xenia Stampe tilbage fra barsel. Ja, redeskideren har tilladt sig , at formere sig.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-04-16 21:46

Reset, jeg kan kun give dig ret - en spejlblank redeskider For nu at bruge Pernille Vermunds ordvalg = spejlblank.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-04-16 22:05

De unge må ud, så flygtninge kan komme ind.

Det besluttede et flertal i Roskilde Byråd, da de i onsdags stemte om, hvorvidt 24 klubværelser for unge i et tidligere plejehjem i stedet skal huse flygtninge, der mangler boliger.

http://www.bt.dk/danmark/byraad-smider-unge-ud-af-bosted-nu-skal-flygtninge-have-vaerelser
Hvor længe endnu, vil befolkningen finde sig i politikernes tossegodheder ?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-04-16 22:07
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-04-16 15:58

Til dagens syge: Kommunerne er forpligtede til at finde boliger til de mange flygtninge.
Men ikke til hr. og fru Danmark.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 05-04-16 16:15

Apropos syge, så må det lille Give Sygehus dreje nøglen om. Det lille men populære og effektive sygehus bliver offer for spare krumsablen, til trods for imponerende indekstal.

Citat
- I 2013/14 hentede Give og Vejle Sygehus under ét indekstallet 113, mens Odense hentede 101 og Fredericia/Kolding endte med 95. Men går vi tilbage til 2012, hvor Give måltes alene – altså uden at skulle blande Vejle Sygehus ind i tallene – så henter Give Sygehus imponerende 154 i indekstallet.

Men riget fattes penge, nye muslimer skal forsørges. Danskerne betaler. På flere måder.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-04-16 21:58

http://www.bt.dk/krimi/efter-blodigt-masseslagsmaal-i-aalborg-en-person-har-faaet-fjernet-milten

Nordjyllands Politi modtog klokken 16:09 en anmeldelse om et større antal personer, der var kommet i slagsmål med hinanden i et garageanlæg ved et industriområde.

'Slagsmålet opstod mellem to grupper med anden etnisk baggrund end dansk. De var tilsyneladende uenige om et betalingsspørgsmål,' står der i pressemeddelelsen.

SMID LORTET UD !!!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-04-16 22:09

Cirkusklovne partiet Alternativet, har fået ny folketingskandidat - ham her;
Citat
En række politikere har kritiseret, at Alternativet har godkendt ham, da han både har indtelefoneret en bombetrussel mod Aarhus Universitet, en kort overgang har været talsmand for Grimhøjmoskeen i Aarhus og skabt usikkerhed om sin holdning til stening.

Folketinget er vidst det eneste cirkus hvor dette kan lade sig gøre. I alle andre cirkusser, havde de alternative klovne fået et los i røven og YT.

Men rent bortset fra det, er muslimen egentlig valgbar..? Jeg tænker på, han har jo overtrådt straffeloven med sine bombetrusler.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 06-04-16 08:25

Citat
Men rent bortset fra det, er muslimen egentlig valgbar..? Jeg tænker på, han har jo overtrådt straffeloven med sine bombetrusler.

Det vil man i tolerancens navn se gennem fingre med. Det vil jo gavne integrationen med en brun på stemmesedlen i det altid tilgivende, lalleglade lykkeland.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-04-16 19:22

Jeg synes ikke, vi hører meget fra Kandus Venligboer panel.
Men fat mod, I raske Venligboere. Der kommer snart en ny bølge af berigere, som trænger til kærlig omsorg.
Citat
En helt ny bølge af immigranter er nu ved at skylle ind over Europa. Det er en bølge af afrikanere, som kommer fra Nordafrika til Italien.
I denne uge ankom 5000 afrikanere fra Libyen til Sicilien i Italien.

I næste uger er det vurderingen, at der kommer 10.000. Det siger en militær efterretningskilde til den østrigske avis kronen.au.

Og der kan komme mange flere. Store menneskemængder venter på Libyens kyst på at komme til Europa. Det kan blive voldsomt. Sådan lød advarslen for nylig fra den franske forsvarsministeren Jean-Yves le Drian.....helt op mod 800.000 afrikanere.
Sakset Fra Den Korte Avis.

Mon de er ligeså veluddannet som dem vi har modtaget...?

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 07-04-16 09:25

Nå så trak klovnepartiet islamisten. Nogle procedurer var ikke overholdt. Bliver spændende, at se om de stadigvæk vil opstille ham, når formalia er i orden.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/alternativet-traekker-opstilling-af-omstridt-kandidat-tilbage/6025570

Og nede i EU går det heldigvis ad helvede til.
Flere og flere tyskere ønsker grænsekontrol. Endelig ser den menige tysker lyset, kunne de dog bare oplyse Mutti.
http://www.b.dk/globalt/stort-flertal-af-tyskere-vil-droppe-schengen-aftalen

Og i Holland sagde vælgerne nej til EU. En lidt grotesk afstemning, som dog i sidste ende var et nederlag til EU tilhængerne.
http://m.b.dk/globalt/hollandsk-nej-er-en-protest-mod-eu

Alt i alt går det stille og roligt den rigtige vej. Ironisk nok er det måske EU`s katastrofale håndtering af invasionen som har fået befolkningerne til, at indse EU`s store mangler.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-04-16 20:51

Citat
Og i Holland sagde vælgerne nej til EU. En lidt grotesk afstemning, som dog i sidste ende var et nederlag til EU tilhængerne.
Ja, EU fik en kæmpe fuckfinger af vælgerne.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-04-16 20:43

Jamen dog....... Så blev Enhedslisten også pro EU.
Den "kære Johanne" skrev på sin facebook:
Citat
Det er helt uforståeligt, at regeringen ikke ønsker at være med i en akut fordeling af de 160.000 flygtninge i Europa. Og endnu mere katastrofalt er det, at Støjberg og co. afviser at være med i en permanent europæisk fordelingsnøgle.

Tillykke Molo, nu stemmer du på et parti der er pro EU

Jo mere socialistisk EU bliver, jo mere tiltrækkes gamle socialistpartier af EU-topien.
Først SF med "Holger og Konen, som sagde nej til unionen" og nu Enhedslistens "Kun tandbørsten må beholdes" segment.