/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Jeg søger efter Ane Sophie Jensdatter fø
Fra : 2601
Vist : 436 gange
400 point
Dato : 23-03-16 17:13

Jeg søger efter Ane Sophie Jensdatter født 09 apr 1825 i Stigs Bjergby sogn i Tuse herred, Holbæk amt.

Det sidste jeg har på hende er Folketælling - 1860.
Holbæk, Tuse, Stigs Bjergby, Stigs Bjergby Skoledistrikt, Ny Bjergby By, En Gaard, 86,
Samtlige personer i husstanden:
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Dorte Svendsen, 68, Enke, Husmoder, fæster af Gaarden, Stigs Bjergby Sogn, Holbæk Amt
Ane Sophie Jensen, 35, Ugift, Hendes Datter, Stigs Bjergby Sogn, Holbæk Amt
Lars Andersen, 19, Ugift, Hendes Plejesøn, Stigs Bjergby Sogn, Holbæk Amt
Jens Jensen, 28, Ugift, Søn, bestyrer Gaarden, Stigs Bjergby Sogn, Holbæk Amt
Maren Sophie Jensen, 16, Ugift, Tjenestepige, Stigs Bjergby Sogn, Holbæk Amt

Her er hun hjemme hos sin moder i Stigs Bjergby.

Jeg har ikke kunne finde hende blive gift eller død, MEN det er nok ikke nogen garanti for at andre finder hende.

Nogle der kender hende??

På forhånd tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 400 point
Dato : 23-03-16 22:43

Nå, der er ikke nogen der svarer, såå:

Holbæk, Merløse, Nørre Jernløse, Nr. Jernløse, Nr. Jernløse Sogn, 17 d, 130, FT-1901, C6134
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Ane Sophie Jensdatter   25/4/1825   E      Aftægt   Bjergby Holbæk

Nu er der jo ikke et sogn der hedder Bjergby Sogn i Holbæk amt, så mon ikke der er tale om Stigs Bjergby
I stigs Bjergby er der ingen der hedder Ane Sophie Jensdatter som er født 25/4 1825
Men din Ane Sophie Jensdatter som er født 9 april 1825
Så vi må se orginalkilden, altså folketælling 1901 i landdistrikt Nørre Jernløse opslag 415
https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=22003#22003,2266178

Hun har taget fast bopæl i sognet Nørre Jernløse i 1891
Hun ejer huset matrikel nr 17 d, men er i/på aftægt
Hun har indgået ægteskab i 1866
Hendes mand dør i 1871
Så må der arbejdes videre herfra.
VH Palle

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 25-03-16 10:41

Tak for svaret pallebhansen.

Nej mange tak for dit svar.

Med venlig hilsen og god Påske.