/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
iMovie hjælp
Fra : myg
Vist : 353 gange
100 point
Dato : 21-03-16 12:40

Hej
Jeg er ved at prøve på at redigere et videoklip fra min iPhone i iMovie - klippe lidt ud osv.

Hvordan gemmer man et færdigredigeret klip?

Hvordan kan man få roteret billedet/filmen 90 grader,
Billedet er også lodret når jeg afspiller det, dvs. at billede og format passer godt sammen, men begge dele står lodret i stedet for vandret......

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-16 10:10

Citat
Hvordan kan man få roteret billedet/filmen 90 grader,

Kender ikke programmet du bruger, men med dette kan du rotere film og meget andet - til pc:

http://www.videohelp.com/software/XMedia-Recode

Kommentar
Fra : myg

Dato : 22-03-16 19:33

iMovie er et Mac program og det du foreslår er til Windows.
Men tak for forsøget

Andre programforslag er meget velkomne -
men altså programmer til Mac (og gerne gratis eller billige )

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-16 20:34

Ved ikke om noget af dette virker efter hensigten:
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=mac+movie+rotate+free

og jeg skrev også at det var til pc - i tilfælde af at du havde en sådan.

Men ellers burde selv gratis programmer til Mac/PC kunne lave det du efterlyser - nogle vil så bare have penge for ekstra funktioner osv.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 22-03-16 20:39

NB; kan du ikke køre et Virtuelt XP på din Mac - så burde der være masser af tilbud.
Ellers kunne du spørge denne bruger - ved at hun har MAC med Windows på:
http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=151625

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=virtual%20xp%20on%20mac

Kommentar
Fra : myg

Dato : 24-03-16 00:48

Jeg har for år tibage haft Windows på min Mac dels via Parallels og dels via BootCamp, men jeg er ikke interesseret i at have det til at fylde og bruge kapacitet. da jeg aldrig mere bruger windowsprogrammer.

Der må da være et mac program der kan gøre det, hvis ikke iMovie kan?????

Jeg skal lige have gravet mere i dit første link "mig-selv".

Godkendelse af svar
Fra : myg

Dato : 25-03-16 14:02

Tak for svaret mig-selv.

Jeg fandt - efter nogen søgen - ud af, at Quick Time kunne gøre det