/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Dom for narko
Fra : webgun
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 20-03-16 03:34

Min fætter er hvist blevet taget med et kilo kokain, han sidder varetægt, nu på 3. Uge. Hvis det bare er et kilo, så får han vel 12 mdr. Men nu er der ikke tale om nogen straksdom, da han næppe samarbejder. Frygter lidt at de vil henge ham op på nogle flere kilo.men hvis det kun er et kilo, så får han vel næppe mere en 12 mdr. Politiet vil helt sikkert prøve at få ham relateret til HA, og så er det vel dobbelt op på straffen. Hvis de Buster ham for Feks 4 kilo, med dobbelt op får han jo 6-8år. Eller, gør han. Han er ikke straffet for narko før, men en del domme for vold, også ubetinget.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 20-03-16 06:10

Det bedste ville nok være dødsstraf men det går ikke når det er her i landet , desværre.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-03-16 07:19

Webgun, det kan tage lang tid før han overhovedet får en dom.

Når han ikke samarbejder, så skal politiet jo selv finde ud af alting.
De kan jo også finde ud af ting, der er forkerte. Og de kan få forkerte oplysninger af andre, der vil undgå at blive indblandet..

Det er et valg, han har. Om han vil samarbejde eller ej.
Men det kan altså godt blive dyrt at man ikke samarbejder. Og der vanker ingen erstatning for "uberettiget fængsling", når langvarig fængsling skyldes manglende samarbejde.

Han må jo bare tage den dom, det ender med. Uden at samarbejde har han jo ingen mulighed for at påvirke resultatet...
---ender det med flere års ubetinget, så skulle han måske overveje at finde en anden levevej...
Det bliver jo endnu længere tid næste gang....

Pas på dig selv, webgun...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-03-16 10:36

Isolation i længere tid er lige så meget selvvalgt beskyttelse, samarbejder han bliver han straffet af de andre indsatte hvis han er "fri" indendøre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-03-16 12:29

Citat
Hvis det bare er et kilo

..BARE?
Citat
..hvis det kun er et kilo

.. KUN et kilo?

Nu har jeg aldrig hørt mage: 1 kg. kokain på gadeplan svarer til (..efter 'cut') 1.000.000 kr.

Hvis man røver/stjæler eller laver socialt bedragereri: 200.000 kr. cash ...får man nemt 3 års ubetinget fængsel.

..og endda som tidligere voldsdømt?

2 år's ubetinget fængsel ...mindst; ser jeg som en retfærdig straf.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-03-16 12:38

Havde han dog bare bedraget staten og snydt Skat for 1.000.000 kr. ...evt. ved at flytte fortjenesten i skattely? Så var han øjensynligt gået fri af straf pga. forældelse og manglende resurser.

Din 'fætter' har valgt en forkert og farlig levevej. Lad dette være ham en lære !!!
Hvis penge var LORT? Så blev man rig af at skide.
...men rigtig, rigtig, rigtig rig? Bliver man altså kun af; at lade andre skide for sig.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-03-16 14:12

Den slags forbrydelse er noget af det værste der findes, da det bringer andre på røven og koster Staten en formue i andre følge-forbrydelser..
1 år er alt for lidt - og så er han sikkert ude efter afsoning af det halve

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-03-16 20:33

Jeg kan godt forstå, du lyder frustreret, og tankerne kører!

Prøv se her
http://dinforsvarer.dk/nyheder/straf-i-narkotikasager/

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-03-16 21:56

Rart med lidt konkret oplysning i stedet for fordømmelse.....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-03-16 05:50

Du kan se her hvad folk har fået for kokain før.For.eks.1,2 kg,kokain 5 år i fengsel+ udvisning.
se her http://www.krim.dk/undersider/straffesager/strafniveau/euforiserende-tabel.htm
alimak

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-16 06:38

Birgitta -> Jeg har svært ved at se at vore andre kommentarer til spørgsmålet IKKE skulle være:
Citat
fordømmelse
. Det er det da på sin plads at fordømme kriminalitet. Vi skal selvfølgelig ikke dømme (..det har vi domstolene til), men fordømme? Det er næsten en borgerpligt.

Som du kan læse af katekismus indlæg:
Citat
Fængselsstraf kommer på tale, når mængderne når følgende størrelser:

Kokain 5 gram

Her taler vi om et kilo!

Af alimak's link kan man slutte at 2 års ubetinget fængsel slet ikke er en urealistisk straf for forseelsen. Desuden er 'fætteren' tidligere straffet hvilket skærper omstændighederne, Jf. :
Citat
Personlige oplysninger om gerningsmanden – herunder tidligere domme

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-03-16 06:42

Er din fætter dansk statsborger, webgun?

For ellers har han vist større bekymringer end nogle år i fængsel...
Det er noget lort! Du kan kun forsøge at få ham til at samarbejde med politiet..

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 22-03-16 03:07

Ja fætteren er indfødt dansker, ligesom mig. Man kan vel spore slægten 800 år tilbage. Når jeg skriver "kun 1 kilo" er det jo med tanke på andre sager som kan være flere hundrede kilo. Han samarbejde jo ikke, hvis han gjorde det kunne han have fået straksdom, og det er jo ikke tilfældet. Jeg ved sku ikke hvor meget han har handlet, men han var i fuldtidsjob da han blev taget. Har hørt ude i byen at han er ha,er, hvilket jeg altid har grinet af, for det er han overhovedet ikke. Dem som siger det, kørere ikke med det lange lys om natten. Jeg har hørt at han er lidt sammen med Devils Choice, eller hvordan man staver det. Men han kender vist bare nogle der. Han kørere HD med nogle af de gamle Red and White supportere, men det er jo mange år siden de blev opløst. Han har mig bekendt aldrig haft kontakt til nogle AK81 som jo kom til senere. Tror at polisen presser ham helt vildt, og vil have ham gjort relateret, så de kan få straffen dobbelt op. Ja, jeg ved sku ikke hvad jeg skal tro. Håber bare at de kun har ham for et kilo, at han ikke har handlet mere en det. Men jeg ved det ikke.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 22-03-16 03:23

Alimak. Se det var et godt link du kom med der. Desværre kan jeg se at han så nok står til rundt 4 år.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-03-16 06:56

Politiet presser ham jo fordi han ikke samarbejder.
Det er deres opgave at opklare sagen og finde ALT hvad din fætter har lavet. Så det kan blive lagt frem i retten...
når han ikke samarbejder, så tror man naturligvis at han skjuler noget. Og så arbejer politiet endnu mere med sagen..

Men det er hans valg... Bare ikke nødvendigvis noget klogt valg..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-03-16 08:43

Det tyder på webguns seneste indlæg at 'fætteren' måske ikke lige er tilknyttet netop HA, men under alle omstændigheder tyder hans adfærd og omgangskreds på, at kriminaliteten er bande- eller rockerrelateret i et vist omfang. Da vedkommende heller ikke samarbejder omkring opklaringen, så vil dommen med stor sandsynlighed blive hård.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-03-16 12:08

Vi mennesker er jo skabt sådan, at er det een af vore nærmeste, har vi en vis sympati for vedkommende, næsten uanset hvad der er lavet.

Men netop narkohandel....at tjene penge på andres ulykker, kan jeg ialtfald ikke tilgive. Det er jo ikke noget man "lige kom til", ved et uheld. Men sikkert nøje planlagt.

Han kan så "glæde" sig over, ikke at skulle sidde i et Thai/asiatisk fængsel, med rotter som nærmeste naboer.

M.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 07-04-16 02:01

Molekylen lyder fornuftig, og jeg er enig. Fætteren har lige fået forlænget varetægt yderlige 4 uger, overvejer at få besøgstid, men det er overvåget besøg. Håber ar jeg må tage burgere med til ham, og pomfritter. Vender tilbage.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 07-04-16 02:12

Jeg er heller ikke her inde så tit, det har jeg ikke været i nogle år. Det står ligesom stille her, der sker ikke en skid. Kan da huske molekylen, det er det. Tror min konto her er over 10 år gammel, og for 10 år siden så det akkurat ligesådan ud, gaaab. Men kigger vel forbi en gang i mellem.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 20-06-16 12:30

Han har fået dom, det blev 4 år