/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Adobe Flash Player.
Fra : Mosebaek
Vist : 608 gange
250 point
Dato : 18-03-16 18:46

Komputer= Bærbar Win7 wifi Internet Explorer ver. 11.
Deaktiveret AVG. Vis popup vinduer. Deaktiveret AdBlock.

Adobe Flash Player, er forsvundet. Kan ikke installere det igen. Den forlanger jeg skal lukke IE, men så kan jeg jo ikke "ta`den ned"/ installere.

Når jeg prøver får jeg valget KØR eller GEM. Hvad skal jeg vælge?? Har prøvet begge dele, men det ender op i ingenting.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-03-16 18:55
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-03-16 19:09

Og hvis det stadigvæk ikke virker så prøv at rydde op i flash installationen

En lille guide

Afinstaller Flash Player | Windows
https://helpx.adobe.com/dk/flash-player/kb/uninstall-flash-player-windows.html

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-03-16 19:29

Den står nu i Kontrolpanel / programmer. Men virker stadigvæk ikke.

Når jeg vil se en DR udsendelse, skrives der at det kræver Adobe Flash Player. Som jo burde være installeret.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-03-16 19:38

Har du aktiveret den i Funktioner(Tandhjulet) Administrer tilføjelsesprogrammer?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-03-16 21:28

Citat
Har du aktiveret den i Funktioner(Tandhjulet) Administrer tilføjelsesprogrammer?

Her står: Shockwave Flash Object. Og er aktiveret.

I Kontrolpanel står den som: "Adobe Flash Player 21 ActiveX".

I Start > Alle programmer, er den IKKE på listen.

FAKTA: Den virker ikke, er nok ikke rigtigt installeret. Når jeg prøver install. skriver den "Luk IE". Så trykker jeg fortsæt. Men beskeden kommer igen igen igen.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-03-16 21:31

Har du den nyeste udgave af Silverligth - mener den også har betydning for download.
https://www.microsoft.com/silverlight/

Ellers ville jeg hente en OLD VERSION:
https://www.google.dk/search?q=OLD+VERSION&oq=OLD+VERSION&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=flash+OLD+VERSION

Citat
Når jeg vil se en DR udsendelse,

Det kan også være deres gamle ´Codecs´ de ikke selv har opdateret eller der bare er fejl på deres side, ikke første gang brugere ikke kan afspille film og andet.
Er det KUN på DR du har problemet?

ELLERS ville jeg prøve deres Plugin - det kunne være du af sikkerhedsgrunde har nægtet at indstallere det:
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=flash%20player%20plugin

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-03-16 21:32

KØR eller GEM ??? Når jeg bruger GEM, står den rigtig nok i HENTEDE FILER / OVERFØRSLER.
Men kan ikke bruges til noget.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-03-16 21:33

Citat
ELLERS ville jeg prøve deres Plugin - det kunne være du af sikkerhedsgrunde har nægtet at indstallere det:
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=flash%20player%20plugin

Det er et program Plugin der kører ved siden af Flash, men kan ikke lige osv og har intet med selv Flash Player at gøre

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-03-16 21:35
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-03-16 22:21
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-16 10:38

Virker det stadig ikke, så Nulstil IE browser

Funktioner(Tandhjulet) > Internetindstillinger,
fanen Avanceret, Nulstil

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-03-16 11:12

Konen bruger den nu. (Er oprindeligt hendes pc). Når jeg kan komme til den, vil jeg nok lige scanne den, da den kører noget træg. Og så vil jeg prøve alle mulighederne, her fra tråden.

Det bliver måske først til aften, når hun "sætter" sig på tv. Så plejer jeg nemlig at overtage pc`en, med øredimserne i. Så har jeg frit slaw i bolledejen. Som nævnt, ser jeg tit udsendelser på DR. Bl.a. WW2 serien. Også undersøgelser af fly havarier. Der er i det hele taget, mange interessante ting, man kan se der. Men alle kører på AFP.

Foreløbig tak for hjælp.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-03-16 11:16

Øøhh!
Citat
KØR eller GEM ??? Når jeg bruger GEM, står den rigtig nok i HENTEDE FILER / OVERFØRSLER.
Men kan ikke bruges til noget.

Må jeg få en nærmere forklaring på dette.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-16 11:27

Det kunne vel egentlig os være DR siden der driller?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-03-16 21:06

Citat
Det kunne vel egentlig os være DR siden der driller?

Næhh.. den virker heller ikke på f.eks. Ekstra-Pladet.

Min søn var hjemme i dag. Rimelig god til pc`er, da det er en del af hans arbejde. Men måtte også opgi`. Sååee dee.

Er der noget så mystisk, som komputere og kvinder???

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-16 21:19

Og i har nulstillet IE og ryddet op i flash?

Hva' med Firefox eller Chrome, har i prøvet dem, i kan godt have dem installeret samtidigt med IE

Citat
Er der noget så mystisk, som komputere og kvinder???

Nej, tror ikke det findes

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-03-16 22:29

Har nu også Chrome. Samme negative resultat.
Flash initialiserer, og lægger også exe filen ind i "Hentede filer". Svarer at install. er fuldført. Men den er der bare ikke alligevel. Vises ikke i prg., eller som icon nogen steder.

Hvordan kan man installere OFFLINE?? Man er jo nødt til at være ONLINE, mens man henter prg.

Nu ta`r jeg lige en stille én, for at få hjernevindingerne ned i normale omdrejninger.

M.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 250 point
Dato : 20-03-16 22:47

Citat
Hvordan kan man installere OFFLINE?? Man er jo nødt til at være ONLINE, mens man henter prg.

Du går online og henter en fuld setup flash player her
---
Download en offline installer
her til IE https://fpdownload.macromedia.com/get/flashplayer/current/licensing/win/install_flash_player_21_active_x.exe

og til Firefox mm
https://fpdownload.macromedia.com/get/flashplayer/current/licensing/win/install_flash_player_21_plugin.exe

Herfra, siden stopper snart skriver de!
https://www.adobe.com/products/flashplayer/distribution3.html
---

Og så lukker du browsere(offline) og installere den setup fil du lige har downloadet!

Det lyder da godtnok mærkligt at Chrome heller ikke virker!!!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-03-16 13:18

Jeg tror vores komputere er forheksede. Jeg sidder nu ved min XP maskine, hvor det også har virket. Og ville prøve om det kunne fås op igen:

Jeg har brugt afinstall. programmet. Kontrolleret at der ikke ligger gamle FP filer. Tilladt popup vinduer. AdBlock deaktiveret. Genstartet pcen.
Fundet https://fpdownload.macromedia.com/get/flashplayer/current/licensing/win/install_flash_player_21_plugin.exe Klikket på den i hentede filer. Og klikket på "kør".

Adobe Flash Player skærmen vises også, med de to knapper "QUIT" og INSTALL. Sidstnævnte er nedtonet, kan ikke bruges ??? Bob bob........

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-16 13:36

Citat
Adobe Flash Player skærmen vises også, med de to knapper "QUIT" og INSTALL. Sidstnævnte er nedtonet, kan ikke bruges ??? Bob bob........

Du skal sætte "flueben" udfor "I have read and agree......." før Install virker!!!

Det lyder da mere og mre mærkligt, det er vel ikke noget i router der kan blokere, prøv at genstarte den, bare for at prøve noget nyt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-16 13:37
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-03-16 13:48

Tak for din, tilsyneladende grænseløse tålmodighed, Klaudi.
Glemte lige at her på XP`en, bruger jeg Firefox. På bærbare IE. For at gøre det så indviklet som muligt.
Jeg skal lige i byen med konen. Men vender tilbage igen. Nok også godt med en lille pause. Man er jo ved at få roterende myg............

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-03-16 18:52

SÅ VIRKER DET !!!!!! I alt fald på min gamle XP puter. Hvorfor vides ikke. Sad igen og nørklede med det. Jeg nulstillede Firefox. Åbnede udsendelsen på DR, som jeg ville se. Kopierede URL`en ind på Firefox, og voila.... Men nu kan jeg også åbne den direkte fra DR`s side.

Så nu vil jeg lige gå i gang igen, med bærbar W7, og IE / Chrome.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-16 19:10

Hvad er det for film du kigger? eller ikke kigger??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-03-16 19:27

Det er hovedsageligt serier på DR-K. Bl.a. https://www.dr.dk/tv/se/anden-verdenskrig-i-farver/

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-03-16 19:35

Nu er jeg næsten mere heldig, end jeg har lov til at være:

Jeg åbnede den lige i Chrome. Den kørte med det samme.

Der må åbenbart være en afspiller, der passer. Så nu vil jeg nyde det.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-03-16 12:20

Tak for svaret Klaudi.***** Jojo, mindre kan ikke gøre det, for en flot engagement.

Nu funker det bare.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-16 22:06

velbekomme, jeg har prøvet link i IE, FF og Chrome, ingen problem (win 10)