/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
søgning af forfædre
Fra : finnask
Vist : 491 gange
50 point
Dato : 17-03-16 15:22

Mine far er Jens Peter Gunnar Christensen født 21.juni 1911, Borup Sogn, Ramsø Herred. Hans forældre er Chresten Jensen Christensen og Karen Marie Margrethe Andersen, Hejnede.
Hvem er deres forældre ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-03-16 15:37
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-03-16 16:11
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-03-16 16:25

Måske moderen Karen Marie:

Samtlige personer i husstanden

Roskilde, Ramsø, Borup, Hejnede, 1, 168b, FT-1901, D7802

Navn:

Alder:

Civilstand:

Stilling i husstanden:

Erhverv:

Fødested:

Hans Peter Petersen 18710722 G Husfader Gaardbestyrer Horslev Roskilde Amt
Jensine Frederikke Jensen 18711112 G Husmoder Gaardbestyrerinde -
Hans Jens Kornerup Petersen 18980424 U Barn Borup Sogn Roskilde Amt
Martha Kristine Petersen 18991006 U Barn Borup Sogn Roskilde Amt
Jens Peter Kornerup Petersen 19001115 U Barn Borup Sogn Roskilde Amt
Peter Nielsen 18550706 U Tyende Agerbruget Herfølge Sogn Præstø Amt
Karen Marie Andersen 18820327 U Tyende Husgerning -
Emilie Kirstine Hansen 18860119 U Tyende Husgerning Ørsted Sogn Roskilde Amt

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-03-16 16:36

Find sognet ved at google Hejnede: Borup
gå ind på:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/geo/geo-collection/5
Skriv nederst borup
Vælg Borup Roskilde amt
Vælg Kontrabog
Hvis du ved at din far er første barn så led efter gifte fra 1911 og bagud
Alts FKVD (Fødte konf. Viede Døde)1909-1918 (Opslag 124 og 123 osv)
Se efter mandens navn: Chresten Jensen Christensen
Der var ingen af det navn, så forsæt ved 1902-1909 opslag 128 og lavere numre
Når du kommer til opslag 110 er der gevinst. Gift 18 feb 1902

Hvis du vil finde nogle af deres børn (Din fars søskende)kan du gå i drengebørn og pigebørn fra 1902 og op i tiden og kigge efter efternavn Christensen.

Hvis du vil finde Christen Jensen Christensens dåb må du jo til Agerstrup, Vigersted sogn, osv
VH Palle

Kommentar
Fra : finnask

Dato : 21-03-16 16:19

Jeg er meget ny i det her. Jeg vil her inden påske, prøve at opspore mine bedsteforældre efter de råd jeg har fået. Jeg ser først i dag, at jeg har fået kommentarer den 17.3 Jeg havde bare gået ind og set, at spørgsmålet jeg havde stillet var ubesvaret.
tak og vh Finn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-03-16 16:56

Vi kan sikkert finde dine bedsteforældre til dig, hvis det er det du ønsker?

Men det vil jo være bedre, hvis du selv lærte,
hvordan du finder frem til dem, og endnu længerer tilbage i din slægt,
som både Bille og Palle prøver at informere dig om.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-03-16 00:51

Jeg har jo fundet dine bedsteforældre.
VH Palle