/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Fly-billetter til USA via book-selv
Fra : kondivand
Vist : 377 gange
50 point
Dato : 14-03-16 08:24

Jeg skal bestille flybilletter fra San Francisco til København i juli 2016. Ankommer til USA via New York og kører rundt i USA først. Billetterne til NY har jeg allerede købt via Norwegian.

Billetterne har jeg fundet via momondo.dk, og der er åbenbart stor prisforskel. Konkret vil jeg gerne flyve med SAS den 31. juli 2016 kl. 17:35. Her er der nogle rejseselskaber, som har priser på ca. 5.000 kr., men andre ligger i niveauet 15.000 – 25.000 kr. Jeg har prøvet TravelMerry og FlightNetwork, da de ser billigst ud. Enten opstår der problemer med betalingskort selvom mit Master er helt i orden ifølge min bank. I andre situationer tager udvekslingen af betalingskortdata åbenbart så lang tid, så handlen bliver afbrudt. Efterfølgende har jeg på en hjemmeside læst, at det kun er via et dansk rejsebureau, at det er muligt at købe billetter, når ind- og udrejselufthavn ikke er den samme. Jeg vil gerne planlægge turen selv for at gøre den billigere. Nogen der har de samme erfaring med køb af fly-billetter?

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 14-03-16 08:29

Overskriften er lidt misvisende, da det faktisk er billetter fra USA til DK som er udfordringen - står også i teksten

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-03-16 09:24

Når du nu kender selskab og afgangstidspunkt er det vel muligt at booke direkte hos selskabet ?

Det har jeg gjort de sidste mange gange, også med billeje, jeg har kun brugt rejsebureauer dengang jeg tog på charterrejser.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 25 point
Dato : 14-03-16 12:20

De der driver søgemaskiner skal jo tjene penge på en eller anden måde . Det er ofte ved at de linker til en agent, som tager overpris og giver returkommision til søgemaskinen.
så brug bare søgemaskiner til at finde fly, lejebiler eller hotel. Men når det er fundet kan de tit svare sig at prøve køb direkte hos pågældende selskab, eller en anden agent.
nogle flyselskaber eller destinationer har en prispolitik så man ikke sælger billige enkeltbiletter. Hos andre er returpris lig to enkeltbilletters pris.
Prøv dig fortsat frem. det svarer sig måske at købe en usa indenrigsbillet, til et sted hvorfra der er billige fly til Danmark.
Prøv også at checkke icelandair.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-03-16 15:11

Citat
åbenbart så lang tid, så handlen bliver afbrudt.
Har du prøvet en anden browser? har næsten altid problemer med IE og bruger Crome til betaling.

Selv har jeg oplevet det, og det kan være ´gamle´ sider der driller, prøv at opdater siden før du klikker videre til betaling - en genstart/ Log af PC kan også virke.

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 01-05-16 13:34

Tak for svaret transor.