/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
om at flytte til Thailand
Fra : lillelyst
Vist : 536 gange
25 point
Dato : 08-03-16 23:31

Hej alle. Min kone og jeg har, efter meget grundige overvejelser, planer om at flytte delvis til Thailand inden for en kort årrække og skal selvfølgelig ud og finde ud af hvilke spilleregler der er gældende. Som det ser ud p.t. er planen at bo et halvt år i Thailand og et halvt år i Danmark.
Det kunne være meget interessant at høre fra nogle af jer brugere som har gjort sig nogle personlige erfaringer omkring dette emne, eller som kender nogen der har valgt at leve livet netop i Thailand.

Accepteret svar
Fra : Oldboston

Modtaget 25 point
Dato : 09-03-16 12:36

Der er flere steder på internettet, hvor du kan finde erfaringer af den slags, I nok har brug for at høre. Et af stederne er http://www.thailand-portalen.dk/news.php

Spændende, hvad I beslutter jer til - og hvad det kommer til at betyde for jer.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 09-03-16 12:39

Tak for svaret Oldboston. Vi arbejder videre herfra.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-03-16 20:34

Vær sikker på at det er jeres fælles ønske, og ikke bare en persons drøm.
Måske i skulle starte med en langtidsferie på 5 uger, i det område hvor i tænker på at tage hen.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-03-16 07:43

Min holdning er: Enten flytter man helt eller også lader man være. I bliver jo bare en slags flygtninge med "
asylret".? Når jeg læser det du skriver, er der straks noget der siger mig at DK skal være en forsikring for sygdom, der kunne opstå.
Ingelein

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 11-03-16 21:18

Der kan siges vældig meget for - og vældig meget imod. Mange mennesker har gjort dyrebare erfaringer, som de fortrød. Og mange andre har fundet en fremtid, som blev bedre end de havde forestillet sig. Men et ekstra råd, før I tager af sted: Da I på jeres gamle dage kan få brug for dansk velfærd, bør I sørge for, at der er en retrætemulighed, en vej tilbage, hvis det ikke bliver, som I havde ønsket det skulle blive. Familie? Et lille sommerhus? Medlemsskab af en fagforening? Medlemsskab af Sygeforsikringen Danmark? Venner, der kan hjælpe om 5 år, 10 år, 20 år? En livsforsikring i DK? Et eller flere "fikspunkter", som kan være der for jer, den dag I er gamle og ønsker jer tilbage til DK. Har kendt danskere, der "sad fast" i Spanien eller Frankrig til de var langt oppe i 80'erne, selv om deres største ønske var at komme hjem. Men de kunne ikke sælge deres bolig derude, der var også andre hindringer. Tænk i "worst cases"...og overvind dem så!