/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
SMTP server adresse
Fra : olarsen
Vist : 474 gange
500 point
Dato : 06-03-16 20:10

Hvordan finder man sin SMTP server adresse??? Jeg bruger Outlook.com, skal også bruge et port nr. da jeg ønsker at sende billeder fra et overvågningskamera.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-16 20:23

Outlook.com POP Mail Server Settings
When you add the outlook.com account to Outlook 2013, on the first screen make sure you select “Manual setup or additional server types”. On the next screen, choose “POP or IMAP” and enter the following Outlook.com mail server settings in the Server Information fields:

Account type: POP3
Incoming mail server: pop3.live.com
Outgoing mail server (SMTP): smtp.live.com

Logon Information:
User Name: your @outlook.com email address
Password: your @outlook.com password

Then click on the “More Settings” button:
Outgoing Server tab: mark the box “My outgoing server (SMTP) requires authentication” and select “use same settings as my incoming mail server”.

Advanced tab – Server Port Numbers:
Incoming server (POP3): port 995 – you must also mark the box “this server requires an encrypted connection (SSL)”
Outgoing server (SMTP): port 587 – you must also choose “TLS” for the option “Use the following types of encrypted connection”.

https://www.outlook-apps.com/outlook-com-pop-settings/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-03-16 20:43

Skal det gennem TDC skal der vist stå asmtp.live.com
og ikke bare smtp.live.com

Som jeg husker det.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 06-03-16 20:51

Klaudi, hvis jeg forstår it svar kræver det så ikke installation af Outlook 2013? jeg bruger jo Outlook.com på nettet om jeg så må sige. (Og rigtigt gættet så er jeg ikke helt skarp på dette)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-16 20:54

Nu skrives der jo OUTLOOK.COM så det har jo nok ikke noget at gøre med TDC

Måske denne er bedre?

Outlook.com POP3 Server Indstillinger

POP3:

Server adresse: pop-mail.outlook.com
Brugernavn: Din fulde Outlook.com email adresse (ikke en alias)
Password: Dit Outlook.com password
POP port: 995
POP TLS/SSL sikker forbindelse krævet: ja

SMTP:

SMTP server adresse: smtp-mail.outlook.com
Brugernavn: Din fulde Outlook.com email adresse (ikke en alias)
Password: Dit Outlook.com password
SMTP port: 587 (du kan bruge port 25 som et alternativ)
SMTP TLS/SSL sikker forbindelse krævet: ja

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-16 20:57

Hvis overvågningskamera kan sende mail, så skulle det være nok at indtaste relevante oplysninger til kamera og så skulle du kunne se billeder på web via outlook.com

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-16 21:14

PS Hvis altså det ER en outlook mail adresse du har/bruger!!

Prøv dig frem

Ellers gætter jeg på der sidder en der ved liiige nøjagtigt hvordan det skal klares
(med ccleaner, wisecleaner, driverbooster osv)
ironi kan forekomme

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 06-03-16 21:30

Tak Klaudi, jeg prøver det lige af i morgen, gad aften til dig. Vi er nogen, som skal op kl. 04.30, og holde samfundet kørende.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-16 23:40

Du skal først slå POP til for din Outlook.com-konto.

Log på din Outlook.com-konto.

Klik på ikonet Indstillinger Ikonet Indstillinger, og klik derefter på Indstillinger.

Klik på Tilslut enheder og apps med POP under Administrere kontoen.

Vælg Aktivér under POP.

Klik på Gem.

kig i PM

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 16-03-16 11:38

Er det lykkedes?

Dejligt med lidt respons, når du nu alligevel er logget på kunne du da gi' lidt info!!!

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 04-05-16 21:29

Tak for svaret Klaudi.
Ja dejligt, men sent øv øv, beklager.
Nej det er ikke lykkedes, man kan ikke bruge en 'offentlig' mail adresse, man skal have installeret et mail program på computeren - så det skal jeg så have gjort - når jeg får tid.

Og nej, jeg er ikke helt skarp på dette emne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-05-16 14:09

velbekomme