/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Underlige filer som fylder
Fra : Eyvind
Vist : 598 gange
100 point
Dato : 04-03-16 10:24

Hej.
Jeg har kigget på en computer som er fyldt helt op.
Det er en samsung 64 bit med Intel i5 processor og en SSD "harddisk" på 128 GB.

C: - windows - lidt under temp mappen fandt jeg disse mapper som til sammen fylder 14 GB

I hver mappe er der en to tre filer.

Her er et delvis billede af mapperne:
http://peecee.dk/upload/view/457557

Hvad er det for filer, og kan jeg fjerne dem.

Jeg har søgt dem på nettet, og der er noget som kan ordne dem, men det er ikke min egen computer, så jeg vil gerne undgå at lægge den helt ned.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 04-03-16 10:40

Så'n en mappe tror jeg der er mange der har, min er ca 10GB

Ryd op i mappen med DISM.EXE

Clean Up the WinSxS Folder
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/dn898501(v=vs.85).aspx

Lad endelig være med at slette noget selv!!!

Men ellers kan du prøve at åbne alle vinduer(i huset) og sætte pc midt i gennemtrækket, 1 times tid,
det skule os hjælpe, har jeg hørt!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-16 11:02

Det med vinduerne har jeg prøvet................................og alle de tørstige naboer kom rendende, for som de sagde:" Vi troede i holdt åbent hus".

Jeg havde håbet på et lille program som kunne rense det for mig.
Begynde at skrue selv er jeg ikke meget for, som din henvisning ser ud til at jeg skal gøre.

Som jeg læser det, skal filerne bruges til gendannelse.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-03-16 11:15

Du kunne jo prøve denne her

From an elevated command prompt, type the following:
Dism.exe /online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup

Der burde ikke ske det helt store ved det, men ingen garanti!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-16 11:25

Det kunne være jeg skulle prøve på en win 7 computer som jeg har stående.
Det er nemlig en win 7 der skal ordnes.

Så må jeg nok huske, at "løfte" command promten op på et skab eller lignende.

Jeg vender tilbage når jeg har afprøvet det senere i dag (der skal lige laves et image først)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-03-16 11:30

Ja lav lige et img så kan-du da gå tilbage, hvis der sker noget!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-03-16 11:34

Hvorfor bare ikke bruge https://www.piriform.com/download

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-16 11:41

Marken 84 ...........
Der er vist ingen af disse programmer som kan gøre det.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-03-16 11:45
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-03-16 14:15
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-03-16 22:29

Hvis det er fordi du ikke kan slette filerne, så prøv dette - det kan tage sin tid osv, men slettet bliver de:
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=unlocker

https://expertester.wordpress.com/2009/09/28/how-to-delete-locked-filefolder-in-windows-7/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-03-16 22:31

NB?? visse af dine filer er fra 2009 - har du virkelig brug for dem - endnu...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-16 09:43

Mig-selv.................. jeg tør ikke bare slette filerne.
BentJuul............den er vist kun til servere

Så er der lavet et image og ryddet op med Ccleaner / diskoprydning-systemfilerne
Jeg ved godt at den snuppede gendannelsespunkterne.........men jeg har jo min image backup
Den arbejdede en god times tid.

Næste punkt bliver at prøve henvisningen fra Klaudi................

Ps. Kandu lukkede af for mig i går.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-16 09:58

Klaudi - så kørte jeg lige denne
Citat
From an elevated command prompt, type the following:
Dism.exe /online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup

Her er hvad der skete:
http://peecee.dk/upload/view/457592/full

Ps. Den jeg afprøver er en 32 bit - og den er kørt som administrator.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-16 09:59

Lad være med at slette nogle filer fra den mappe med mindre du bruger det værktøj som er beregnet til det.

Hvis du absolut vil lave ravage så pil HD ud af pc og bank et 7" søm igennem den og put den en tur i opvaskeren

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-16 10:00

Og du har kørt den med Admin(elevated)???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-16 14:52

Elevated................troede jeg bare var i "åben tilstand"

elevere = lyftet = hejst op

Men jeg har også kørt en anden længere nede af siden (jeg er i det destuktive hjørne )

Et resultat mere:

http://peecee.dk/upload/view/457604/full

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-16 15:02

Good luck, det ser da fornuftigt ud, spændende at høre hvor mange GB'er du får ud af det!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-16 20:18

Jeg kiggede da ikke på C: størrelsen, inden der blev renset

Nu fylder win 7 ca 32 GB incl servicepack som den ikke smed ud.
Så må jeg lige se, hvad den fylder hvis jeg lige lægger det image ind igen.

Ps - den smed klippeværktøjet ud, men virker friskere i kørslen.

En vin 7 på en anden computer fylder C: ca 20 GB

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-16 09:42

Efter en opdatering som tog en del af natten steg C: til 33½ GB. Der var 92 filer.
Tilsyneladende er der ingen fejlopdateringer.
I dag vil den lige lægge nogle stykker mere ind.

Måske er det metoden til at rette op på fejlopdateringer, at gå i dybten med windows egen oprydning.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-03-16 09:41

Har lige fået en pc fra kollega, den opdaterede pludseligt fra w7 til w10,
den kører helt fint(når den er kommet igang), meeen den er fandme lang tid om at starte!!!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-03-16 14:22

Jeg har lige læst at win 10 home 64 Mb skal bruge mindst 2 GB ram ( ved 32 er 1 Gb nok)

Efter alle disse opdateringer, er win 7 blevet langsom.

Jeg prøver en gang i mellem at slette de "mislykket" opdateringer.

Jeg brugte IOBIT uninstaler til at fjerne en som hedder kb2834140 ( fra 2014) og windows fandt ud af det og lagde en ny ind.

Jeg leger lidt endnu med den win 7 og den skal ikke skiftes til win 10 - det vil sige det er den allerede på en kopi, på en anden harddisk.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-16 11:11

7-9-13 nu kører det!

Det var en AMD driver der fik den til at hænge ca 90 sek i starten,
Af en eller anden årsag er der 2(to) grafikkort drivere på den HP pc, en Intel og en AMD

Nu starter den på ca 70 sek.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-03-16 12:49

Fandt ud af at Intel er til skærm og AMD er til HDMI,
bare mærkligt at man har 2 grafik drivere på pc

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-16 17:24

Citat
bare mærkligt at man har 2 grafik drivere på pc

AMD - HDMI grafikkortet har nok været billigere.

Og jeg har lige lagt en HP ned ....................genoprettelse gik galt, og den ville have password i opstart, som den også fik ( standard åbnings password som jeg selv lavede en gang)
det accepterede den ikke hvorefter den låste sig selv................

Årsagen til at den skulle genoprettes, var at "Elgiganten" under reparation havde gjort den til en Svensker.................... dog til dels Dansk men baggrunden forblev Svensk.

Bios var stadig til at styre, så da jeg koblede "legasy" ind kunne jeg kigge ind i computeren med en Linux CD.................dog uden at det hjalp.

Nu kommer der forhåbentlig et genoprettelses kit så maskinen kan blive som ny.
Det kit kommer vist fra Sverige, så jeg håber det kan blive Dansk alligevel.

Kryds venligst fingre om små 10 dage.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-16 11:23

Hva'så, har du snart fået ryddet op og geninstalleret?

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-16 19:38

Tak for svaret Klaudi.
Jeg lukker spørgsmålet, for der er endnu ikke kommet noget installations kit fra Holland.
Det kommer fra dette firma som en fra HP helpline anbefalede.
Best2serve.com
Jeg har dog fået en mail om at den er afsendt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-16 22:11

velbekomme

Det lyder squ da besværligt, sikke en masse bøvl bare for at installere windows!!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-03-16 10:20

Det er ikke bare windows, men også det der ellers lægges på en ny HP.............som jeg forstår det.
Det er jo ikke gratis men ca. 4-500 kr, de vil have for denne service, via et firma.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-03-16 09:50

Så kom der 3 stk DVD med rescue win 8,1 kit fra HP
3 timer senere installation kunne ikke fuldføres....................prøv igen.

Heldigvis havde jeg en "mini tool Partitions wizard" og med den slettede jeg harddiskens partitioner.
Kittet bildte mig ellers ind at den selv ville slette og formatere.

Ind med DVD'erne igen, og så er den oppe at køre.
Alle drivere er tilsyneladende på plads.

til ham der ejer denne HP.

Kommentar
Fra : Klaudi