/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Selvmordtanker
Fra : xmp4
Vist : 464 gange
40 point
Dato : 02-03-16 18:17

Hej

Jeg har det ikke så godt, har selvmordtanker...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-03-16 18:28

Det lyder ikke rart.
Tag kontakt her http://www.livslinien.dk

Kommentar
Fra : xmp4

Dato : 02-03-16 19:52

jeg er lige i chat nu.
dog har fortsat piller og alk i nærheden

mit liv er i stykker

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-03-16 21:12

Det du skal tænke på er ikke dig selv,
men de der vil savne dig, og de der vil føle sig medskyldig.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-03-16 21:20

Hvorfor tænker du på at dø?
Hvad er det, der gør dit liv så svært?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-03-16 21:27

Jeg taler af erfaring,

og så, lige her for nylig, har en af vore naboer begået selvmord,
han blev truet af to - tre unge mennesker, der bl.a. tissede ind ad hans brevsprække.

Han kom i klammeri med faderen, der også truede ham,
og de fik lavet en hel forfejlet omtale af ham i vor lokale avis.

Til sidst turde han ikke gå ud af sin gadedør og det endte med selvmord.

Når du siger dit liv er i stykker, så er det vel ikke så alvorligt,
som det var for denne, vor rare, fredelige og ulykkelige nabo?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-03-16 21:45

Det hjælper meget at blive VRED i stedet for at blive ulykkelig...

Det er vel altid alvorligt, alvorligst, når man selv ønsker at dø?

Kommentar
Fra : xmp4

Dato : 02-03-16 21:57

jeg ønsker ro og ingen smerter.
min kone er flyttet med mine lille datter (3) min øjestern.
vi blev skilt sidste uge, jeg har næsten ingen kontakt til min datter, kun kort tid via facetime.
jeg kan ikke leve uden min lille en.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-03-16 22:07

alder/køn/miljø? og syge historie/ økonomi osv

Citat
har selvmordtanker...

Hvem har ikke det, men HVORFOR - ingen der kan hjælpe (ELLER BURDE gøre det her inde) med det ,med så få ord/ oplysninger du ligger på bordet = penge/sygdom/mistet en kær ven/familie
Eller er det bare en lille kærligheds flørt der kom og gik.
Hvis du sidder med sprut og piller, skal du ikke forvente hjælp af dine nærmeste eller Læger.
Har selv haft samme ´historie´ kørende gennem 30 år og var ærlig talt glad for at dén ophørte, og det var resten af familien også - og efter det var overstået, SÅ kom sorgen og bankede på ? skulle/kunne man osv.

Citat
Det hjælper meget at blive VRED i stedet for at blive ulykkelig...

Afhængig af om det er opstået pludseligt eller det har ´gnavet´ i flere år/tier

Citat
Det er vel altid alvorligt, alvorligst, når man selv ønsker at dø?

Kan også bare være en ´form´ for hævn - til de efterladte.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-03-16 22:43

Vil du virkelig gøre det mod din lille datter? Hun får brug for dig - måske ikke lige nu, men hele resten af sit liv. Intet er så skidt at det ikke gør livet værd. Tænk om du havde en livstruende sygdom inde på livet. Så ville du vel kæmpe. Selvmedlidenhed kan du ikke bruge til noget som helst. Fat mod - vi går mod lysere tider og intet er helt så slemt om nogle uger, hvor du kan se det hele gennem andre briller og har fået mod på at kæmpe i stedet for at give op.
Held og lykke med dig.
Ingelein

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-03-16 22:57

Men du er stadig hendes far? Hun er jo ikke væk, kun fordi I er blevet skilt?
Du vil jo få hende helt for dig selv en del af tiden. Og så har du tid til at glæde dig til at se hende igen, næste gang hun kommer og bor hos dig.

Rigtig mange mennesker bliver jo skilt i dag. Og de allerfleste finder ud af en ordning, så børnene ikke skal undvære hverken deres mor eller deres far..

Jeg havde selv en søn, da jeg blev skilt. Og han boede på skift hos os begge.

Jeg synes at det er en rigtig god måde at have børn på, når forældrene ikke kan sammen.
For så har man dage til at være lige den forælder, man ønsker at være.
Og man har også tid til at koble af mens barnet er hos den anden forælder..

Lige nu synes du at det er svært, fordi det lige er sket..
Men når først I har fået orden på samværet, så finder du ud af at det slet ikke er så tosset..

Og din øjesten, din dejlige lille datter slipper for de konflikter, som der jo sikkert også har været i den sidste tid. Mellem de to mennesker, som hun elsker allerhøjest her i livet.

Du er hendes far. Og hun har RET til samvær med dig mens hun vokser op! Husk det!
Vær en tigtig god og kærlig far for hende. Det har hun brug for. Og det har du også.

Jeg går i seng nu. Men jeg håber du skriver igen. I morgen eller i nat. Så svarer jeg i morgen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-03-16 01:09

Citat
Du er hendes far. Og hun har RET til samvær med dig mens hun vokser op! Husk det!

lad retten gå sin gang - trods alt..
Jeg så min far et par gange som lille og senere i livet og så var det for sent.

Citat
vi blev skilt sidste uge,

Og så skal vi vel ikke ind på så meget andet, med børn.

Men der er mange grunde til at du går Offentlig - og kun for din egen skyld - ellers ville du helt sikkert have nævnt andre end lige dig selv..
Håber du kommer over dét.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 03-03-16 07:19

Citat
mine lille datter (3) min øjestern

Tænk på din datter.

Hvordan tror du det vil påvirke hende hvis hun skal forholde sig til, at hendes far er død, så kort efter at hun og mor'en er flyttet fra dig?

Det er ikke kun din kone og dig der er blevet skilt og skal til at leve på en anden måde, det er også jeres lille datter. Det er en stor omvæltning for hende.
Skal hun så også opleve, at hendes far tager sit eget liv?

Du skriver ikke ret meget, men om så din eks-kone flytter til udlandet med din datter, så du ikke har mulighed for at se hende, så kommer der sandsynligvis en dag, hvor din datter vil møde dig. Derfor er det så møghamrende vigtigt, for din datter, at du er der nu, også selvom i kun kan snakke via facetime.

For din datter er du meget vigtig.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 03-03-16 07:47

Ja, tænk på din datter - du vil skade for livet - hvis du vælger at dø - for egen hånd.

Kommentar
Fra : xmp4

Dato : 03-03-16 10:00

jeg tænker altid på min lille øjesten. hun vil komme til mig, råber og skriger, dog moren vil det ikke, fordi jeg er labil.
jo, jeg er labil pga denne situation.
jeg vågner op kl. 6:30 se tv og venter på sms eller facetime, email eller opkald og kl. 22 gå jeg i sengen.
jeg venter næsten 24 timer for at have min lille en 5 minutter på facetime.
det er kun et lille øjeblik med lyset om dagen.
resten er mørkt og fuld af smerter.
hun er nu 3 år og jeg tænker, det er bedrer nu end sener

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-03-16 10:10

Undskyld, men hvad er det du gør med dig selv? Der er vel en grund til at din kone er flyttet fra dig? man bliver heller ikke skilt fra den ene dag til den anden. KÆMP også med dig selv. tro ikke at tingene løser sig på den måde du nævner. SØG FAGLIG BISTAND. DU ER I EN KRISE, SOM DU SELV MÅ ARBEJDE PÅ AT FÅ LØST.............OG ikke på den nemmeste måde.
Ingelein

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 03-03-16 10:11

Citat
hun er nu 3 år og jeg tænker, det er bedrer nu end sener

Lige nu er du i en stor sorg, både p.g.a. skilsmissen og adskillelsen fra din datter. Det tager tid, men tro mig, det bliver lidt lettere med tiden.

Hvis du virkelig elsker din datter, så stopper du alle tanker om selvmord.

Du vil påføre din datter større skader end du forestiller dig.

Når hun bliver større og forstår, at du tog dit eget liv da hun var lille, så vil hun sandsynligvis få psykiske problemer, og bebrejde sig selv for det. Det ønsker du forhåbentlig ikke.

Det er svært at være adskilt fra dem man holder af, men det vigtigste er, at din datter har det godt, også selvom du ikke ser hende så meget som du kunne ønske.

Hensynet til din datter bør veje tungere end hensynet til dig selv.

Jeg synes du skal ringe til din læge og fortælle hvordan du har det.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-03-16 11:00

Lyt til de kloge damer, herover. Det er nemlig rigtig, hvad de skriver. Og undskyld mig, men selvmord er og bliver en fej og egoistisk handling, hvor du absolut ikke tænker på din datters bedste.
Citat
vi blev skilt sidste uge

Har i været inde over Statsamtet / Statsforvaltningen??? Husk at tingene ændrer sig, og sagen altid kan tages op igen. Der er også http://www.foreningenfar.dk/

Vi kender vist alle, dette med den sorte hul. Men tro mig (73 års erfaring) man kommer op igen.
Det gamle (måske forslidte) "Tiden læger alle sår", er noget af det mest rigtige, der er sagt.

Jeg har selv haft det inde på livet: Vores søn, med to små børn, opdagede han agede på en trehjulet gig. Hans verden styrtede fuldstændig sammen.
Men i dag er han velfungerende og glad, med ny partner. Børn har han og eks`en hver, hveranden uge. "Kører" meget fin.

Der vil altid være en løsning, så hvorfor vælge den dårligste.

Held og lykke.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-03-16 11:08

I 2015, blev der skilt over 20.000 par. (Over 40.000 mennesker). Så du er absolut ikke den eneste.

M.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 03-03-16 12:04

Når du selv skriver "jeg er labil",
læser jeg det som, at du har ustabilt højt blodtryk som kan skyldes livsstilssygdomme:

- Stress Management
- Reducer dit indtag af fedt og salt i kosten, en kost højt blodtryk
- Tabe hvis du er overvægtig
- Rygestop og afholdenhed fra druk
- Regelmæssig motion og en sund livsstil

Din datter og hendes fremtidige børn fortjener en far og morfar til den tid.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-03-16 13:19

Hej...
Jeg har googlet lidt.
Du skal selvfølgelig søge samvær med din datter.
Og det er noget jeg ikke ved meget om, hvordan man gør.

Men der er en forening som giver personlig rådgivning til mennesker i lige netop DIN situation:

http://foreningenfar.dk/side/radgivning

De har garanteret hørt ALT før. Så du kunne finde en afdeling i nærheden af hvor du bor, og snakke med dem om, hvordan du griber det hele an.

Jeg kan sørme godt forstå, at det hele er overvældende lige nu.
Men rigtig mange i din situation har oplevet det samme, også med at finde livet meningsløst. Og alligevel er de kommet videre.
På med vanten! Du får det altså også bedre, når du handler!

Kommentar
Fra : xmp4

Dato : 03-03-16 13:30

nu har jeg mistst mit job pga. sygdommen

nu går alt galt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-03-16 14:43

Det lyder ikke rigtigt.

Du har været på arbejde i dag.
Ved din arbejdsgiver ikke, at du lige er blevet skilt?
Så fyrer han dig vel ikke. Sender dig snarere på orlov.
Hvad arbejder du med? .

Se at få fat på "Foreningen Far".
De kan hjælpe dig!

Kommentar
Fra : xmp4

Dato : 03-03-16 16:59

jeg arbejder på psyk og blev overfaldet i en nattevagt, sidst år august, jeg var 8-9 uger syg, har haft psykologbehandling.... dog jeg fik aldrig styr på denne situation, altid flashbacks, kunne ikke sove, eller komme til ro. så drak jeg vin om aften, et glas senere 2 eller 3 op til en flaske og til sidst op til en flaske wodka.
jeg har aldrig slået eller sparket min kone eller vores barn, intet!
utilfreds var jeg med min situation, vi har diskuteret flere tingne, og så har vi talt og talt højt, og det var psykisk vold.
vi var ikke opmerksom på at jeg fik en ptsd. og dette er nu grunden til at miste jobbet.
hvor min kone flyttet har jeg stoppet med alkohol!
og nu uden alkohol har jeg et marerit. børnehave er 250m fra vores hus, dog jeg må ikke komme til min datter. i går har jeg haft 5 minutter på facetime, hun savner mig helt vildt. og jeg må ikkke sige at jeg savner hende også.

det er så voldsomt for mig
mistet familie
mistet job
hvad kommer mer?
mistet hus
mistet

jeg kan ikke spise
jeg drikker ingen alkohol
jeg ryger ikke
jeg savner mine familie og det giver ondt i hjerte

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-03-16 17:35

Når du er så langt nede, er kandu nok ikke det rigtige forum, men vi prøver jo på at hjælpe dig.

Og nogen har/har haft det værre end du,
i morgen skal min kone til begavelse med en, der er blevet truet til selvmord,
selv har jeg to gange været til lignende begravelser og orker det ikke mere.

Hvad mon præsten siger, og hvordan reagerer hans gamle mor på det?
Du har vel også stadig forældre og søskende??

Og snart skinner forårsolen, prøv at gå en tur, og frem for alt,
gør noget andet aktivt end denne selvmedlidenhed...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-03-16 17:40

Måske skulle du også liiige tænke lidt på din kone. Selvom du er syg, har du åbenbart heller ingen ryggrad. Posttraumatisk stresssymdrom er der uendelig mange af dine og mine medmennesker der lider af/under. Tænk blot på alle vor unge mænd, der har oplevet værre ting i Afghanistan og Irak end du har.
Det anede mig at du havde søgt tilflugt i sprutten.
Lad være med at give hnde hele skylden for din situation. Hun prøver jo også at beskytte jeres barn. hvis du hver dag har tyllet 1 flaske vodka, ville jeg også være skredet. Tag dig nu sammen for filen!,

hvorfor skal vi have din historie stykvis? Jeg har arbejdet i et team til behandling af alkolholikere og ludomaner. De er gode til at give andre skylden for deres handlinger.
Ingelein

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-03-16 18:16

Det er noget møg!

Men det er godt at du er stoppet med alkohol! Hvis du vil have samvær med din datter, så nytter det ikke noget at du drikker. Du kan ikke passe din lille datter, hvis du er fuld.
Det får du simpelthen ikke lov til!

Men allerhelst skal du jo kunne bevise, at du ikke drikker. Og det er svært, når du ikke mere går på arbejde.

Du bliver altså nødt til at forklare rådgiveren i Foreningen Far, præcis hvad der skete på arbejdet i dag. Hvorfor du blev sendt hjem. Måske kan rådgiveren hjælpe dig med at få dit arbejde tilbage, når du får det bedre.
Har du ikke fået nogen erstatning for det overfald sidste år? Du fik jo en arbejdsskade?

Du må SLET ikke drikke.

Du har været labil, som du kalder det, fordi du har drukket. Og fordi din kone er flyttet med din datter.

Hvordan kan det være, at DU har mistet huset, når det er din kone, der er flyttet? Eller du forudser måske bare, hvordan det vil gå?

----- det lyder jo som om din kone er flyttet med jeres datter på grund af dig? Du har været svær at leve sammen med på grund af ptsd og alkohol. I har skændtes og råbt af hinanden..... Sådan noget skræmmer et lille barn, mindst lige så meget som hvis du havde slået eller sparket hende.

Igen: få Foreningen Far til at hjælpe dig. De har nogle steder i forskellige byer, hvor du kan møde op og snakke med en rådgiver. Du skal bare finde et sted nær dig.
Adresse og tider er i det link, jeg gav dig i tråden her kl. 13.19

Kommentar
Fra : xmp4

Dato : 03-03-16 19:08

jeg drikker ikke, ingen alkohol!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-03-16 19:58

FINT!
Se så at få noget hjælp hos den forening!

De kender til, hvad man skal gøre i din situation!

Og nu har du jo tid, når du ikke skal på arbejde.

Kommentar
Fra : xmp4

Dato : 05-03-16 01:56

den er overstået
jeg fik go hjælp og støtte og info, bisidder og en "køreplan"
der er lys i tunneln

tak for jeres støtte her

??

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 05-03-16 06:10

Så ka vi godt aflyse bedemanden ?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-03-16 08:36

Dejligt at høre.

Husk nu, hvis der bliver en anden gang, at tænke på dem du efterlader, især din lille datter.