/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
OneDrive
Fra : ehkejser
Vist : 645 gange
100 point
Dato : 27-02-16 11:53

Hej allesammen
Jeg har lige købt ny maskine med Windows 10 installeret.
Er der nogle der ved hvordan man sletter/deaktivere OneDrive.
På forhånd tak.

Med venlige hilsen
Edvard H. Kejser

Accepteret svar
Fra : fox_mulder

Modtaget 110 point
Dato : 27-02-16 11:58

microsoft siger
Slå OneDrive fra i Windows 10
Gælder for Windows 10

OneDrive er indbygget i Windows 10, så du kan ikke fjerne det som en app. Du kan dog skjule det og standse synkronisering af OneDrive-filer med din pc. Det gør du ved at følge vejledningen i Deaktivere eller fjerne OneDrive

men det er ikke helt riktig du kan gøre....

Tips til at deaktivere OneDrive og fjerne den fra File Explorer på Windows 10 Windows 10 indeholder OneDrive, og Microsofts officielle fest linje er, at du ikke kan deaktivere den.Det er ikke sandt - der er flere måder at deaktivere OneDrive og fjerne det fra File Explorer på Windows 10. Microsoft leverer en gruppe politisk indstilling, der kan deaktivere OneDrive på professionelle udgaver af Windows 10. Windows 10 Private brugere kan bruge nedenstående registreringsdatabasen hack at slippe af OneDrive stedet. For Windows 10 Hjem Denne metode er ideel til brugere af Windows 10 Hjem, der ønsker at slippe af med OneDrive uden stripning det helt ud af operativsystemet.Det er helt reversible, hvis du nogensinde ønsker at bruge OneDrive igen. For at gøre dette, første højreklikke på OneDrive ikon i din meddelelsesområdet - det ligner en lille hvid sky - og vælg Indstillinger.Du har måske til at klikke på pil op-knappen for at se alle ikoner i systembakken, før du ser den OneDrive ikon. Fjern markeringen i "Start OneDrive automatisk, når jeg logger på Windows", og gemme dine indstillinger.OneDrive vil ikke indlæse ved opstart længere. Hvis du ikke har planer om at bruge OneDrive, kan du også ønsker at klikke eller trykke på "Ophæv OneDrive" knappen her.Dette vil stoppe OneDrive fra synkronisering, indtil du sætter den op igen.Det vil blive nedtonet, hvis du endnu ikke har oprettet OneDrive. Du skal nu bare nødt til at fjerne, at "OneDrive" valgmulighed ligger i navigationsruden i Stifinder vinduet.Dette kræver en hurtig registreringsdatabasen hack. Downloade vores Fjern OneDrive Fra fil Explorer registreringsdatabasen hack.Åbn .zip-fil, og dobbeltklik på den relevante .reg-fil til din version af Windows, afhængigt af om du har en 32-bit eller 64-bit version af Windows 10. Vi har også inkluderet en .reg-fil, der vil genoprette den OneDrive post, hvis du nogensinde beslutter du vil have den tilbage. OneDrive bør forsvinde fra Filoversigt umiddelbart efter du tilføje oplysningerne i .reg-filen til din registreringsdatabasen.Hvis den ikke gør det, kan du prøve at genstarte din pc og genåbningen Stifinder. (Hvis du vil kontrollere, om du bruger en 32-bit eller 64-bit version af Windows 10, skal du åbne menuen Start og starte Indstillinger app. Naviger til System> Om. Kig på "System type" og se, om det siger dig ' re brug af en "64-bit operativsystem" eller "32-bit operativsystem.") Hvis eventuelle lokale kopier af dine OneDrive filer er synkroniseret til din pc, kan du ønsker at slette dem for at frigøre plads.Naviger til C: \ Users xxx0xxxx AME \ OneDrive mappe, som indeholder din brugers downloadede OneDrive filer.Disse vil ikke blive slettet automatisk, når du fjerner linket til din konto og stoppe synkronisering.Sletning dem vil ikke slette dem fra OneDrive hvis din konto er fjernet tilknytningen fra OneDrive - de vil bare blive slettet fra din lokale enhed. - See more at: http://www.yac.mx/da/pc-tech-tips/windows/Tips_To_Disable_OneDrive_and_Remove_It_From_File_Explorer_on_Windows_10.html#sthash.ifIXBgBV.dpuf

For Windows 10 Professional, Enterprise, og uddannelse Professional, Enterprise og uddannelse udgaver af Windows 10 får adgang til Group Policy Editor.Dette værktøj giver en avanceret løsning, der giver dig mulighed for at deaktivere OneDrive hele systemet, men Windows 10 Private brugere kan ikke bruge denne. For at gøre dette, skal du trykke på Windows-tasten for at åbne menuen Start søgefelt, skriv gpedit.msc ind i det, og tryk på Enter for at åbne Group Policy Editor.Naviger til følgende mappe: Lokal computerpolitik \ Computerkonfiguration \ Administrative skabeloner \ Windows-komponenter \ OneDrive Dobbeltklik på "Undgå brugen af ??OneDrive for fillagring" politisk indstilling i højre rude, skal du indstille den til "Enabled", og klik "OK". Dette deaktiverer helt adgang til OneDrive.OneDrive vil blive skjult fra fil Explorer og brugerne vil ikke få lov til at starte det.Du vil ikke kunne få adgang til OneDrive overhovedet, ikke engang indefra Windows Store apps eller bruge kameraet roll upload funktion.For at fortryde denne ændring, bare hovedet tilbage til her og ændre politikken til "Ikke konfigureret" i stedet for "Aktiveret". Der synes ikke at være en tilknyttet registreringsdatabasen indstilling, du kan ændre for at få den samme effekt som den politiske indstilling gruppe på Windows 10. "DisableFileSync" og "DisableFileSyncNGSC" indstillinger i registreringsdatabasen, der arbejdede på Windows 8.1 ikke længere virker på Windows 10. Anbefales ikke: Hvad med Afinstallation OneDrive? Der er en anden tip går rundt - en metode, der bruger den OneDrive installationsprogram liggende i Windows-systemet mappen at afinstallere OneDrive fra dit system.Vi anbefaler ikke denne mulighed af flere grunde.Vi er ikke sikker på, hvordan man får OneDrive tilbage, hvis du afinstallerer det sådan, kort af nulstille din Windows 10 PC til dens standardtilstand.Windows 10 kan potentielt køre den indbyggede installationsprogrammet igen for at genaktivere OneDrive efter en opdatering i fremtiden, men tweaks ovenstående vil deaktivere den mere rent. Hvis du virkelig overbevist du ønsker at fratage OneDrive ud af dit system - i stedet for bare at deaktivere det rent med ovenstående metoder - du kan åbne en kommandoprompt vindue som administrator og køre følgende kommando for at sikre OneDrive kører ikke: taskkill / f / im OneDrive.exe Når du gør det, skal du køre følgende kommando for at afinstallere OneDrive på en 64-bit udgave af Windows 10: %SystemRoot% \ System32 \ OneDriveSetup.exe / afinstallere Eller køre følgende kommando for at afinstallere OneDrive på en 32-bit udgave af Windows 10: %SystemRoot% \ SysWOW64 \ OneDriveSetup.exe / afinstallere Du er velkommen til at installere din foretrukne cloud storage service - Dropbox, Google Drive, iCloud Drive, Box, Amazon Cloud Drive, eller hvad - og bruge det i stedet for OneDrive.Ovenstående tricks får OneDrive af vejen, så det ikke vil holde popping op. - See more at: http://www.yac.mx/da/pc-tech-tips/windows/Tips_To_Disable_OneDrive_and_Remove_It_From_File_Explorer_on_Windows_10.html#sthash.ifIXBgBV.dpuf

mvh fox mulder

Godkendelse af svar
Fra : ehkejser

Dato : 27-02-16 12:32

Tak for svaret fox_mulder.
Jeg valgte at fjerne markeringen i "Start OneDrive automatisk, når jeg logger på Windows", og gemme dine indstillinger.OneDrive vil ikke indlæse ved opstart længere. Hvis du ikke har planer om at bruge OneDrive, kan du også ønsker at klikke eller trykke på "Ophæv OneDrive" knappen her.

God weekend