/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Ulve igen
Fra : sigfrid
Vist : 3271 gange
200 point
Dato : 27-02-16 09:21

Nu vil jeg ind og spørge om ulve igen, der er jo delte meninger om hvor mange vi har i landet, fra 5-25-50. Det er lidt forskelligt om det er København eller Århus der melder ud, men flere fåreavler mener der er mange Så er det jeg tænker i jægere er jo meget ude i naturen, men vi hører ikke i møder dem , eller skyder i dem bare og graver dem ned? det skal i nok ikke svare på. Jeg syntes bare det er mærkeligt at man ikke høre nogen historie fra jer.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 27-02-16 16:16

- hvis du ikke hører noget, er det vel fordi der ikke er noget at skrive om...

God weekend

PS: hvis jeg møder en ulv, haster jeg hjem og skriver til dig.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 27-02-16 16:44

Det er o.k Stounberg.
Også god weekend til dig.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 27-02-16 20:15

Så 275 ulve i " fåreklæder" nede ved Højer, der var også et par sorte gutter imellem.

På hjemvejen rendte der vist en 110 kg ditto rundt i rundkørslen ved Bottrup, med et ondt tandsæt, en sådan lokal alfa han

Og nej vi skyder dem ikke, det går vi heller ikke med andre tilløbende arter.

Mvh
BW
god weekend

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-02-16 20:26

Vi har et stort halmfyr. Det tager det hele!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-02-16 17:25

Citat
Så er det jeg tænker i jægere er jo meget ude i naturen, men vi hører ikke i møder dem , eller skyder i dem bare og graver dem ned? det skal i nok ikke svare på. Jeg syntes bare det er mærkeligt at man ikke høre nogen historie fra jer.
Dér, hvor jeg jager, findes der ikke ulve.
Jeg kan næppe tro, at der er nogen jægere som skyder ulve. Det er ulovligt!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-02-16 08:54

Nu konstaterer forskere fra Statens Naturhistoriske Museum (SNM) i København så, at der formentlig ikke har været mere end en håndfuld ulve i Danmark.
http://www.b.dk/nationalt/hvor-mange-ulve-er-der

http://www.b.dk/nationalt/ulve-faar-hadet-til-at-blusse-nu-gaar-jagten-ind-paa-dig

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-03-16 18:49

Men alligevel!! Pas nu på derinde i skove - kære Rødhætte.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-03-16 08:01

Jeg ville sgu' hellere møde en ulv i skoven, end en Bajut eller en jysk forfatter !!!!! Uha da da da .....!!!

Alvorligt talt har pressen meget andet at skrive om end de stakkels ulve i det jyske - grænsekontrol, muslimer, migranter, asylsøgere m.v., og det er nok også én af grundene til den manglende "opmærksomhed" på de farlige rovdyrs færden. Antallet af vilde ulve er nok overdrevne, men interessen for dem er altså for nedadgående.
Her på Sjælland har vi ikke problemet med ulve, men har da naturligvis sympati for vore jyske venner som mister får og andre husdyr. Pyt med den smule klovbærende vildt der bliver taget - dem er der sgu' nok af !
M.h.t. til spørgsmålet om evt. nedskydning, ligger det danske jægere fjernt at overtræde loven, så naturligvis gør vi ikke det !

ØV4

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 06-03-16 16:16

Måske er det bare en skrøne eller syner med det her ulve halløj?, der er åbenbart ikke nogen der har set den.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-03-16 11:52

Citat
Måske er det bare en skrøne eller syner med det her ulve halløj?, der er åbenbart ikke nogen der har set den.
Narhhh, ikke ligefrem en skrøne. Jeg tror, en velkendt forfatter og patkop ingeniør har rendt knurrende rundt med blottet gebis og derved har skræmt de stakkels dyr væk fra områderne. Det har simpelthen været for uhyggeligt for ulvene.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 07-03-16 13:37

... Og når han samtidig bruger sin Volga med efterspændt hjemmegjort jægervogn i "jagten", ja vil alt dyreliv sgu' blive paniske og flygte langt væk !
Og dænderne der glinser, når de er blevet rengjorte for sovs og kartofler og andre fødevarer - det er fandeme uhyggeligt du !!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-03-16 10:30

Forfatteren til bestsællerne Skratluskeren 1 & 2, barsler med en ny bog/hæfte/pamflet/fristil som skal have tidtlen "Den lille Bent Bims og ulven" Handlingen skal foregå i -og omkring skoven på gosset Sløvenfjols

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 200 point
Dato : 08-03-16 11:18

Hvem har dog bestemt at vi skal have det så morsomt - helt gratis ?

Men helt ærligt: Man savner sgu' oraklet fra gosset Sløvenfjert !!! Helt ufatteligt, at denne person stadig kan få os nogenlunde normale til at skrive om sig, selvom han ikke har skrevet på kandu i 1½ år - den mand? må være gjordt af noget specielt stof !

ØV4

Undskyld til sigfrid for at optage plads i hans spørgsmål - jeg håber vi bliver tilgivet !

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-03-16 13:58

Er det virkelig halvanden år siden Julenissen alias bb1 løb skrigende bort fra sitet her.

Citat
Helt ufatteligt, at denne person stadig kan få os nogenlunde normale til at skrive om sig,
Han er satme også leverings dygtig med ammunitionen til skriverierne

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-03-16 14:26

Jooooohhh! Det er nærmest ufatteligt, at KnaldBalle har kunne holde sig væk fra denne udmærkede hjemmeside.
Men!!!!
Fra ellers pålidelig side erfares det, at KnaldBalle til sine kumpaner har sagt som følger: " Hylderne skal den onde lynme ikk`få mæ ned mæ æ nak`. Jæ holder mæ bar wæk fra Kandu.

Med venlig hilsen
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-03-16 16:21

Der må være nogle, som gennem DJ og andet har hørt eller set noget om/til KnaldBalle. Også jeg savner "godsejeren" og "forfatterens" tumlen rundt i cyperspace.
Hovsa!! Jeg har lige opfundet et nyt ord!! "Cyperspasser".

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-03-16 19:07

"Cyperspasser". Hold da kæft, det ord passer klokkeklart på Bent Hønisse, han er der om nogen, en "Cyperspasser".

"Cyperspasser".

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-03-16 19:11

han er der om nogen......... Ups.....der røg jeg vidst lige i med begge ben

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-03-16 19:36

Nej hans grafik kort og cpu er gået helt ned efter mødet med Kanu X-team Selv hos DorskeJok er han heller ikke mere aktiv.
Ja man kan (efter hans kones udsagn), ikke ligefrem kalde KnastBallen for en " blogger", så skal vi vist til Blue Oyster Band i bajutskiland.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-03-16 22:54

Altså, kære Betterwisser, hvis KnaldBallen ikke længere er aktiv på DorskeJok, så må han jo være . . . . . . . . uha, tør næsten ikke tænke tanken.
Nogen må kunne bekræfte, om KnaldBalle stadig trækker vejret eller ej.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-03-16 22:59

Årh, for Helvede da. Jeg googlede lige Bent Ballegaard Knudsen - og trykkede på "billeder". Og hvad er første billedekeksempel på siden?
Det er sgu min version af KnaldBalle med horn på og det hele.

Det er altså virkelig stort det her. Nærmest som at få Bodil smidt på natbordet. Stort.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-03-16 23:33

Citat
Nogen må kunne bekræfte, om KnaldBalle stadig trækker vejret eller ej.
Om han stadig trækker vejret??? Det kan jeg da lige love dig for han gør. Jeg stod ved siden af ham, jeg kunne både høre og navnlig lugte han trak vejret godt og grundigt igennem -vejret var helt nede og vende i skidesækken og så ud samtlige myg i nærheden, klaskede vingerne sammen og styrtede i døden.
Ham ville en middelmådig sporhund let kunne finde i tusmørke.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-03-16 14:52

Det må have været en frygtelig og traumatiserende oplevelse. Føj da. Du så ham forhåbentlig ikke spise??

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-03-16 11:13

Nu er det jo efterhånden således i vort civiliserede samfund, at man blot for det mindste, f.eks. en lille splint i en finger, kan få/skal have krisehjælp !! Er det således fat kære Tommy ?? Ikke at du har oplevet forfatteren live der har været en frygtelig oplevelse for dig, men de stakels myg der klaskede vingerne sammen og styrtedei døden p.g.a. særlige omstændigheder, må så absolut have været en dyb traumatisk oplevelse !???

Herfra skal lyde: God bedring !

Hvis vi nu havde levet i USA, så kunne du have anlagt sag mod forfatteren, som var skyld i din traumatisk oplevelse !!!!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-03-16 14:08

Jo det var virkelig en grim oplevelse at se disse udskyldige myg med deres store dådyrøjne styrte i døden

Mvh.
Tommy
Traumatiseret.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-03-16 23:06

Hvorfor har ingen tænkt på det??? Nede i Sydamerika huserer nogle giftige sataner som giver næste generation små hoveder - det såkaldte Simon Emil syndrom ( SES ).
KnaldBalle skal bare sættes i en kano i den vestlioge del af Amazonas - og så blot lade kanoen drive østpå, men KnaldBalle sidder og bimler op om Hylere.

Se, det er min gave til meneskeheden; nu er det kun op til WHO at snuppe den geniale plan til udryddelse af de små summende sataner.

På den anden side:
Der kan ske meget på sådan en tur op af åen; men så kan WHO altid rejse en sten til minde om en virkelig stor mand med en enorm dårlig ånde.

Skulle han falde ud af kanoen, så kan de bare vente sig - de små piranhas. De får kamp til stregen.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-03-16 07:50

Af hensyn til verdens miljø, tror jeg trods alt at det er bedre at beholde KnaldBalle intakt - så må vi sgu' holde ham ud, trods dårlig ånde !!!
Efter sigende er denne verdensmand, ingeniør og opfinder, i gang med at lave et tandbørstesystem hvor trykluft indgår i samarbejde med vand tilsat bagepulver. Det har en helt enorm renseeffekt a la slyngrensning ! Han har, efter sigende, foretaget forsøg med nogle fremmede fra Sydøstasien. Resultatet er fremragende - tænderne på staklerne forsvandt, men som han sagde: Nu har de ikke problemer med huller i dænderne mere !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-03-16 19:17

Jamen for satan da, Knaldprutten er en omvandrerne pengemaskine i form af afgifter til den danske stat, hvis og såfremt der blev lagt afgift på hans Methangas-udslip.....Læs lige det her:
Citat
Methan er en kraftig drivhusgas; 21 gange så stærk som CO2. Gassen udledes fra dyrene, når de har fordøjet deres mad og bagefter slår prutter eller bøvser. En bil udleder i gennemsnit 2,7 tons CO2 om året. Til sammenligning udleder en gennemsnits-ko methan svarende til fire tons CO2.

https://www.information.dk/indland/2009/02/kritik-forslag-boevse-prutteafgift-paa-koeer

Der er squ da penge i knaldpotten. Mon ikke han udleder lidt mere Methan end en dansk malkeko....så'en i snit

Mvh.
Tommy.

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 12-03-16 07:58

Tak for svaret Øjenvidnet4.
I er tilgivet, men ulve snak blev der jo ikke så meget af, ham Ballemand må godt nok se frygtelig ud.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-03-16 08:14

Megen tak for point, kære sigfrid.

Og mange tak for tilgivelsen - det betyder meget for os Multi-X'ere, som har været meget optagne af at kunne bekæmpe ondskabsfuldheder og perfiditeter fra denne forfatter, jæger og løgnhals. Det ser jo ud til at have båret frugt, al den stund han ikke bevæger sig ind på kandu og andre jagtrelaterede sider mere.

http://jensensafaris.com/Landsbytossen.htm

Til skræk og advarsel vedhæftes billeder af vor "ven" - så kan du jo selv bedømme udseendet !

ØV4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-03-16 12:30

Der er måske kun én, som kan få Hard Ballen ud af skjulet,- nemlig Afrika`s svar på Holger Danske,- Holger Afrika-.

Der er et sted som kaldes Afrikas Horn, mon der også er et sted som kaldes Hard Ballens Horn, Safari Holger har ellers ry for at jage storvildt, så mon ikke han kan få skubbet Hard Ballen frem i lyset igen

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-03-16 12:57

Det vil vi sgu' se frem til !!!

ØV4