/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Du er en tøs,mand
Fra : Reset
Vist : 1099 gange
100 point
Dato : 26-02-16 10:19

I dette interview hævder teologen Iben Thranholm, at den vestlige mand er blevet en forsvarsløs
feminiseret vatnisse, som ikke er i stand til, at forsvare sin(e) kvinde(r).
Årsagen er naturligvis de kulturberigende hædelser i Køln nytårsnat.
Årsagen til den vestlige mands passivitet skyldes i følge IT, at den vestlige mand
nærmest er blevet til en kvinde. Selv politikerne er bløde, som mødre der ikke er i stand til,
at håndtere voldtægterne samt terrorisme. Efter min mening skyldes dette en
misforstået politisk korrekthed.
Hun hævder, at vores kultur ikke længere besidder nogen maskulin kraft til, at
modstå aggressiviteten fra den muslimske invasion, og efterlyser en mande revolution.
Har hun ret?
Se videoen, den varer ca. 8.min. og er på engelsk, men ganske nem, at forstå
når man er dimitteret fra en af verdens dyreste folkeskoler.

http://russia-insider.com/en/rts-anissa-naouai-interviews-iben-thranholm/ri12471

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-02-16 11:21

Årsagen er vel nærmere at vi bliver anklaget for racisme ved enhver lejlighed, så det er politikerne der er vatnisser.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-02-16 11:30

100% rigtigt beskrevet. De fleste mænd er en flok feminiseret vatnisser som tror, terror og drab kan løses ved at stå med en fakkel og afsynge en gammel hippiesang fra 60erne -og bagefter kramme og kindkysse, imens kujon-tårene triller nedad kinderne.

Hvergang jeg hører ordet "regnbue" så stor-brækker jeg mig.

Årsagen til feminiseringen? Den diskussion vil jeg gerne deltage i.

Overvatnisser = Obama og Stoltenberg. At se disse kujon-tudende statsledere stå på en talerstol og storvræle mens tårerne pisker ud ad øjnene af dem, fordi et eller andet er gået dem imod det er satme ikke en handling som er en statsmand værdig. Det er kun hysteriske kællinger som stortuder.

Der skal handles, ikke vræles.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-02-16 12:46

Svenskerne kalder jo de stakkels børn "hen", vi er intetkøn, alle er ens!

For nogle år siden læste jeg om en dreng, der (måske en stakkels en der blev omskåret?) fik ødelagt dilleren nok til, at et eller andet fjols af en læge skar den af, knægten skulle bare opdrages, klædes mv som pige, så ville det gå fint.
Da "hen" nåede puberteten, følte "hen" sig ikke rigtig godt tilpas, og blev (mere eller mindre) genoprettet som han!

Men selv uden "hen", er der mange elementer i den moderne verden, der modvirker gammeldags maskunilitet, man må ikke slås, begå selvtægt osv, pander man en ned der har været groft provokerende risikerer man at blive straffet, mens "idioten" går fri, eller får en lavere straf.

Sidste gang jeg var voldelig, for ca 50 år siden, stod jeg på pissoiret i Helsingør station, da en fyr stillede sig ved siden af mig (der var kun os to, og masser af tomme pladser), og prøvede at rage på mig, så pandede jeg ham en!

I dag ville jeg nok sige, "nallerne væk", mon det er alderen der trykker (det gør den) eller hvad?

Det jeg prøver at komme frem til, er, at vi har et retssamfund, politiet har et voldsmonopol, den eneste grund til at mænd (eller kvinder) skal slås (udenfor organiseret sport mv) er en akut fare for en selv eller andre!

Tommy, jeg syntes også det virker latterligt med mænd der græder, det gorde jeg aldrig som ung, med årene er jeg blevet lidt mere tudevorn, det går ned ad bakke, jeg er dog endnu ikke kommet til at tude af mig selv, det kommer nok snart

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-16 13:23

Politisk korrekthed? ...er vist en by i Rusland nu om dage. Løgn på løgn er efterhånden bleven hverdagskost i Danmark.
Venstre står for 'ordentlighed' påstod LLR i sin nytårstale.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 26-02-16 16:37

Det bliver sgu svært, at få en debat, fordi, jeg er fuldstændig enig med jer.
Vagnr, du omtaler det omsiggribende krammeri. Man ser det overalt. På
gader og stræder laller drenge og piger rundt og krammer hinanden ved
enhver lejlighed. Personligt har jeg det svært med fænomenet. Ja til,
piger/kvinder jeg kender, men mænd, nej for fanden, undtaget mine
2 drenge.

Du har også ret i det der med, hvis man endelig skulle tage til genmæle
overfor en eller anden drønnert, altså på korporlig vis, risikerer man straf.
De røde tror jo ikke på straf til kriminelle, næh, vi kan da tale om det.
Sådan en tilgang er simpelthen den modsatte af hvad muhammedaneren
har respekt for, hvorfor han grinende fortsætter med sine aktiviteter.

Det bliver en kort tråd hvis vi bare er enige, så måske vi skulle
følge Kaptajnens forslag til, at diskutere hvad årsagen er til
tingenes tilstand.

Nogle mener det allerede gik galt i 1915 da kvinderne fik stemmeret.

Datidens modstandere argumenterede dengang:

1. Kvindens psyke
Modstanderne mente, at kvinder var uegnede til politisk arbejde på grund af deres kvindelige psyke.
Til gengæld anerkendte de kvinder for at være gode til at yde omsorg i hjemmet.

2. Husstandens stemme
Modstanderne mente, at kvinder allerede var repræsenterede via deres ægtemænd,
der dengang havde den samlede husstands stemme.

3. Ro på hjemmefronten
De, som var imod kvinders stemmeret, mente ikke, det var i samfundets interesse
at gøre ægteskabet til en politisk slagmark, hvilket i følge deres opfattelse ville ske,
hvis både ægtemand og hustru kunne stemme.

Det kan virke grinagtigt her 100 år senere, men kunne der være en sandhed i
nogle af påstandene?

I hvert fald kunne jeg godt forestille mig, at der kunne skaffes dokumentation for
påstand nummer 1. Der er påfaldende mange kvinder som støtter indvandringen,
f.eks med likes på facebook, uagtet, at den tilkomne kultur er kvindefjenddsk uden
sammenligning med nogen anden kultur. Suicidale tendenser eller simpel dumhed?

Det er ikke så tit jeg er enig med en teolog, men Iben Thranholm har fat i noget.
Måske klarsynet har ramt hende idet hun er konverteret og blevet papist.

Ikke som denne trunte jeg gerne vil præsentere jer for. En af den danske folkekirkes
fjolser som vil gøre hvad som helst for opmærksomhedens skyld. Der skal lyde en advarsel,
Det er en tåkrummende oplevelse.
https://www.youtube.com/watch?v=I25x3u-ExCA

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 27-02-16 02:27

jeg deler klippet på fb.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-16 10:21

Intet nyt i det klip. I mine øjne har al religiøs offentlig optræden til alle tider været eet stort Cirkusnummer. Mumble Tumble talk og Hokus Pokus Fili-Hankat.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 27-02-16 23:16

Er til dels enig med dig Molo, men må dog sige, at det bliver værre og værre. Tidligere holdt præsterne sig for det meste til det de er ansat til; nemlig, at forkynde. I takt med den stigende velstand er interessen for kirken dalet, hvorfor præsterne nok har følt sig nødsaget til, at tage andre midler i brug. Det har lang fra været kønt, og slet ikke virket. De fleste danskeres virkelige gud er mammon.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-02-16 07:20

Citat
De fleste danskeres virkelige gud er mammon.

Netop, ppenge er IKKE alt, men kommer langt foran hvad der end måtte være nr. 2

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-02-16 17:21

Præster i Den Danske Folkekirke har totalt misforstået deres mission. Præsterne skal forkynde biblen - ikke please ørkenideologien.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-02-16 04:04

Måske er den moderne feminine mand bare et resultat af evolutionen, så vi minder mere om fredelige bonoboer end om agressive chimpanser?

http://videnskab.dk/kultur-samfund/feminisering-af-maend-var-nodvendig-menneskets-udvikling?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-02-16 15:22

Sjovt nok, tillader jeg mig at være uenig i den "videnskab", da "rapporten" er teori uden evidens.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-02-16 17:17

Tommy ->
Citat
Præsterne skal forkynde biblen - ikke please ørkenideologien.

Rolig nu. Det gør de da i hvert fald ikke i sidste klip fra Reset.

Iflg. Islam er sang og dans NO-GO, så du vil næppe kunne få en sådan Cirkusoplevelse i dit lokale bedehus

Alligevel er muslimer, jøder og ortodokse kristne enige om at lytte til denne sangerinde og sexsymbol som i mellemøsten har status som Madonne i Vesten:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-02-16 17:22

Madonne?
MADONNA ...selvfølgelig:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-02-16 17:35

Således kulturberiget ..Tommy
Ofra's Yemenitiske sange er absolut et nærmere bekendtskab værd:

https://cdon.dk/musik/haza_ofra/yemenite_songs_(50_gates)_%5bimport%5d-4103716

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-03-16 07:17

Citat
Præsterne skal forkynde biblen - ikke please ørkenideologien.

Nemlig:

Citat
Hvis en mand har samleje med en mand, som man har samleje med en kvinde, har de begge to begået en vederstyggelighed. De skal lide døden. De har selv skylden for deres død.

Hvis man siger det højt bliver man vel straffet for at begå en hadforbrydelse, hvis man er imam?

Problemet er, at det er et bibelcitat, tredje mosebog vælter med dødsstraf for alt muligt, inkl stening!

Mere "sjov" her:

https://www.bibelselskabet.dk/BrugBibelen/BibelenOnline.aspx?book=3Mos&id=1&chapter=20b&order=3Mos20&bookpos=3&highlight=stene

Koranen er stort set en kopi af det gamle testamente, suppleret med profeten Jesus og Muhammed, ellers er er ikke meget nyt (testamente) i den!

Nu, hvor "alle" er så ophidsede over Grimhøj-imamernes opfordringer til at tæve bærn til at bede om flere tæv, cietrer jeg lige fra Pia Kjærsgaards grundlovstale 1997, lige efter forbuddet mod at tæve sine (og andres) børn :

"Forleden vedtog Folketinget så med én stemmes flertal afskaffelse af revselsesretten. Derved blev det slut med forældres ret til at bestemme over deres børn - og forældrenes ret til at opdrage deres børn. Og derved blev børn i realiteten statens ejendom. En uhyrlig socialistisk lov, som vel at mærke blev lusket igennem og vedtaget uden nogen former for offentlig debat. Og altsammen startet ved et par løselige strøtanker fra justitsministeren i slutningen af februar. Dansk Folkeparti har ikke tænkt sig at opgive kravet om, at børns opdragelse naturligvis er forældrenes ansvar - ikke statens. Og så snart, vi får bare et minimum af politisk indflydelse i Folketinget, vil sagen blive rejst igen"

Som I kan se, endnu et løftebrud fra DF

http://www.danskfolkeparti.dk/Pia_Kj%C3%A6rsgaards_Grundlovstale_1997

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-03-16 11:14

Citat
Koranen er stort set en kopi af det gamle testamente, suppleret med profeten Jesus og Muhammed, ellers er er ikke meget nyt (testamente) i den!
Åh gud dog, jeg troede ikke det Gamle Testamente var gangbart mere og som følge deraf bliver det Nye Testamente brugt i stedet.

At sammenligne Koranen med Biblen er vel at sammenligne en sommerdag på stranden med en Nordpolsekspedition.... Sammenligningen er meget yndet blandt ateister og læsere af Illustreret Videnskab.

Citat
Nu, hvor "alle" er så ophidsede over Grimhøj-imamernes opfordringer til at tæve bærn til at bede om flere tæv, cietrer jeg lige fra Pia Kjærsgaards grundlovstale 1997, lige efter forbuddet mod at tæve sine (og andres) børn :

Vagnr, vi ved jo, at små udpluk af en tekst kan forvirre, derfor må du ikke "glemme" resten af teksten.
De borgerlige partier, herunder CD og løsgængeren Jacob Haugaard stemte imod lovforslaget. I retsudvalgets betænkning af 13. maj 1997 anføres, at Det Konservative Folkeparti gik imod lovændringen, ikke fordi partiet gik ind for anvendelse af fysisk afstraffelse i børneopdragelsen, men fordi hensynet til barnets tarv er dækket af gældende lovgivning, herunder myndighedslovens, bistandslovens og straffelovens bestemmelser, hvoraf utvetydigt fremgår, at det allerede er forbudt at udøve vold over for børn. De øvrige borgerlige partier begrundede modstanden med, at oplysning på området er bedre end ny lovgivning, der blot vil kriminalisere mange forældre.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-03-16 11:31

Det gamle testamente er en del af enhver bibel, hvor meget præsterne bruger af det ene eller andet testamente bestemmer de vel selv

Tommy, mit revselsescitat var som anført fra PK's grundlovstale, ikke Wiki!

I modsætning til hvad K "troede", var de tidligere bestemmelser tvetydige, man skulle beskytte børm mod vold, men om det galdt forældres vold mod egne børn var uklart, ellers havde man ikke lavet nye regler!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-03-16 11:55

Citat
Det gamle testamente er en del af enhver bibel, hvor meget præsterne bruger af det ene eller andet testamente bestemmer de vel selv
NEJ..! Ikke i Den Danske Folkekirke.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-03-16 12:01

Citat
NEJ..! Ikke i Den Danske Folkekirke

Hvor står det??

Troværdigt link, tak

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-03-16 12:51

Citat
Hvor står det??

Troværdigt link, tak
Af en ateist at være, er du meget interesseret i kristendom. Er der en lille skabs-kristen i dig..? Du skal selvfølgelig få dit link.

Jesus voksede op som jøde. For ham var de gammeltestamentlige bøger helligskrifter, og hans budskab blev til i medspil og modspil til dem. De første kristne kendte også de gammeltestamentlige tekster som helligskrifter, og de forstod Jesus som den Messias, profeterne havde spået om.

Selv om Det Gamle Testamente altså ikke er kristent, er det nødvendigt for at forstå Jesus og Det Nye Testamente.

http://www.folkekirken.dk/om-troen/bibelen/gammel-testamente

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-03-16 13:12

OK, Folkekirken har nok ret!

Jeg er ganske rigtigt ateist, men selv om jeg ikke tror på religion, er Dk så gennemsyret af kristendom, at jeg "tror" det er umuligt at forstå vores liv og samfund, uden at kende til biblen osv., det er en del af vores kultur

Jeg har læst biblen, sprang dog nogle afsnit over som "Sem avlede Lem og levede til han var 187 år" og lign!

Biblen skriver fx "Du skal ikke sætte dit lys under en skæppe, men sætte det frit frem så det kan lyse op", mens flertallet af danskere vist tror det modsatte!

Koranen har jeg læst lidt i, mest for at sammenligne nuancerne i de samme historier!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-03-16 14:01

Ok, jeg indrømmer helt blankt og uden blusel, at jeg er et troende menneske - og, jeg vedkender mig med stolthed min kristne kulturarv. jeg er ikke fanatisk - men, ja, et troende menneske, som ikke gæster kirken hver søndag - måske ikke engang 3 gange om året. Det har jeg og min Gud det ganske fint med, idet, Jesus sagde; (Nye Testamente): "Når du vil bede, så gå ind i dit kammer og luk din dør og bed til din fader, som er i det skjulte.
Når i beder, må i ikke være som hyklerne, der ynder at stå og bede i synagoger og på gadehjørner for at vise sig for mennesker."

Synagoger= Bedepladser

I disse tider, er det nok mere salonfæhig at tro på liv på andre planeter end på sin gud.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-16 15:37

Korrekt vagnr :
Citat
Dk så gennemsyret af kristendom, at jeg "tror" det er umuligt at forstå vores liv og samfund, uden at kende til biblen osv., det er en del af vores kultur.

Jeg er stadig medlem af Den Danske Folkekirke ..og betaler kirkeskat.

Jeg er ateist og det har været alle dage, så længe jeg husker tilbage ...altså medlem af TVIVLERBANDEN

Dermed vil jeg nu ikke definere mig som agnostiker. Jeg er nemlig IKKE i tvivl om at der ingen Gud/-er findes. Jeg kan dog være i tvivl om så meget andet her på jord ...og andre steder i universet ...og 'virkeligheden'
Alligevel lærte jeg som barn salmevers af Kingo, Grundtvig, Brorson ..og hva' de nu hed? Udenad. Som start på enhver Dansktime fra 1. til 4. klasse. Nye vers som hjemmelektie HVER dag ...og man blev sgu hørt i første skoletime, oprejst ved skolepulten med foldede hænder og lukkede øjne, i lektien! Kunne man ikke dagens vers? Så vankede der minus i karakterbogen ved næste termin.

Hver mandag samledes vi i Aulaen på SVS ( http://svs.kk.skoleporten.dk/sp/dokumenter/Billeder/Aula ) og sang morgensang (..ikke altid salmer), men morgenbøn (trosbekendelsen) slap vi ikke for
Vi fik præsenteret Lutheransk Kristendom ..som? Den skindbarlige sandhed !

Joeh... religioner har altid sikret sig at indtage en vigtig plads ved bordet
...også selvom de oprindeligt ikke var inviterede med til festen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-16 15:46

Bortset fra dobbeltkonfekt i underskrift mv. i mit ovenstående indlæg, så synes jeg nu at der findes mange smukke salmer ..også selvom jeg ikke er enig i ordene/teksten.

Det er trods alt også en form for kulturberigelse. Ikke sandt ...Tommy?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-16 15:55

SMUKT !!!

..ikke sandt? En rigtig sangskat ..i Dansk favør!

...hvis de så ellers ku' synge ..de dersens Danskere:
Citat
Aldrig hørte jeg hæsligere sang end slesvigernes, det er en brummen, som kommer fra deres struber, i lighed med hundegøen, dog endnu mere dyrisk end denne.

Kilde: http://danmarkshistorien.dk/leksikon-og-kilder/vis/materiale/en-arabisk-koebmands-beretning-om-hedeby/
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-03-16 15:57

Jeg har, så langt tilbage jeg kan huske, altid opfattet religionerne som en snylter på den meget vigtige "moral", som er skabt gennem evolution, fordi mennesker, som andre flokdyr, har brug for nogle fælles regler for at kunne samarbejde.

Nogle "kvikke" dovenlarser har så skabt div. religioner byggende på den nedarvede moral for at kunne leve fedt på andres bekostning, med en meget beskeden arbejdsindsats og høj prestige!

Hver sin lyst, jeg meldte mig ud på min 18-års fødselsdag

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-03-16 17:14

Citat
Nogle "kvikke" dovenlarser har så skabt div. religioner byggende på den nedarvede moral for at kunne leve fedt på andres bekostning, med en meget beskeden arbejdsindsats og høj prestige!
Link, tak. Eller er det dine egne gætterier

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-03-16 17:16

Citat
Det er trods alt også en form for kulturberigelse. Ikke sandt ...Tommy?
Kristendommen er jo indskrevet i Grundloven.........såååå deeet......

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-03-16 17:39

Citat
Link, tak. Eller er det dine egne gætterier

Helt ligesom religioner er andres gætterier!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-03-16 18:00

Ergo, du gættede altså da du skrev
Citat
Nogle "kvikke" dovenlarser har så skabt div. religioner byggende på den nedarvede moral for at kunne leve fedt på andres bekostning, med en meget beskeden arbejdsindsats og høj prestige!
Pas på, det ikke bliver en vane

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-03-16 20:38

Citat
Link, tak. Eller er det dine egne gætterier

Mit gætteri, som du kalder det, går ikke på om den menneskelige moral var udviklet mange år før de nye religioner, det var de, som enhver der har kigget på oldgamle begravelsesritualer mv ved!

Prøv at google

what came first human morals or religion

og læs bare nogle af de 122 mio hits, prøv at holde dig fra de religiøse bidrag.

Den religion du dyrker, er under 3000 år gammel (sandsynligvis ca 2400 år), det moderne menneske, Homo Sapiens Sapiens har levet i ca 1-200000 år.

Biblen bygger delvist på babylonernes (Syndfloden og arken er en del af Gilgamesh eposet, der er ca 4600 år gammelt) og andre mellemøstlige typers lidt ældre religioner.

Der har måske været forskellige mere eller mindre religiøse forestillinger længe før de moderne religioner blev skabt!
Eller måske tolker nogle forskere enhver ikke strengt nødvendig genstand/billede som religiøst, i stedet for en udsmykning, kunst, tidsfordriv eller gave til den udkårne....?

At religioner, præster og andet djævelskab er kommet til langt senere end det moderne menneske tyder ikke på, at himlen og jorden blev skabt 4004 år før kristi fødsel, som det er blevet beregnet af en biskop engang, og på de syv dage, der står i skabelsesberetningen!

Jorden er godt 1 million gange ældre, ca 4,5 mia år

Pas på, det ikke bliver en vane at tro på overtro

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-03-16 22:22

Citat
som det er blevet beregnet af en biskop engang, og på de syv dage, der står i skabelsesberetningen!
Ja, der er sindssyge mennesker alle vegne.

Citat
Jorden er godt 1 million gange ældre, ca 4,5 mia år
Det er der generelt heller ingen der benægter - overhovedet.
Du sætter lid til noget en biskop engang har postuleret,- sikkert i sin Altervin-brandert. Såååå, desværre vagnr., din:
Citat
Pas på, det ikke bliver en vane at tro på overtro
bliver jeg nødt til at returnere til afsenderen - altså til dig.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-03-16 23:20

Åh vagnr, jeg glemte lige denne:
Citat
Den religion du dyrker,
Jeg dyrker ingen religion. Det mener jeg da ikke jeg har givet udtryk for - tværtimod vil jeg sige.
Jeg skrev:
Citat
men, ja, et troende menneske, som ikke gæster kirken hver søndag - måske ikke engang 3 gange om året.
At påstå ud fra den oplysning, at så er jeg religion-dyrker. Aaarhhhh, det er vel at stramme skruen. Jeg indrømmer, jeg er troende og stolt af min kristne kulturarv.....Men religion-dyrker!?!?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-16 07:25

Ud med en fusker i Ministeriet for miljø og fødevarer og ind med en religionsfusker i stedet. Det er sgu ikke kønt at være vidne til.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-03-16 07:28

Ok, så er du troende på en gud

Jeg er troende på den videnskabelige metode, der løbende giver os ny viden og fremskridt, og ikke mindst, ligeså løbende falsificerer eller bekræfter gamle hypoteser

Enhver fortjener at blive salig i sin egen tro

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-03-16 08:56

Hold da op vagnr., du skyder i den grad med spredehagl i håbet om, at ramme et eller andet. Jo mere du prøver desto mere udstiller du din ateistiske fanatisme. Jeg troede, det var islamisterne der havde copyright på den slags.

Her bringer du din hjemmebrygget tese til torvs
Citat
Jeg er troende på den videnskabelige metode, der løbende giver os ny viden og fremskridt, og ikke mindst, ligeså løbende falsificerer eller bekræfter gamle hypoteser
Fra hvornår, er videnskab og kristendom blevet hinandens modsætninger..? Tværtimod !

De seneste år har budt på meget debat om religion overfor videnskab. Nogle, især med ateistiske talsmænd som Richard Dawkins mf. har meget aggressivt argumenteret for at religion og videnskab er hinandens modsætninger. Der er dog en side af sagen man sjældent hører, og det er, at mange berømte videnskabsfolk var kristne, og at mange nulevende videnskabsmænd også åbenlyst bekender sig til den kristne tro.

http://kirkenioestjylland.dk/2010/09/15/kristen-videnskab/

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 02-03-16 09:37

Religion er altid et minefyldt område. Heldigvis har vi i den kristne verden
friheden, at diskutere vores tro, samt være uenige. Den frihed findes ikke
hos den kulturimperialistiske ørkenreligion. Her fastholdes udøverne i et
jerngreb af formørkede præster.

Tak til de himmelske magter for, at man er født og opvokset i vores
kultur, alternativet er hæsligt.

Jeg anser stadigvæk mig selv som en del af kristendommen, uden,
at være udøvende. En af grundene er nogle af de naragtige præster
folkekirken er udstyret med.

Jeg kunne godt forestille mig, at dyrkelsen af kristendommen kunne
vokse de kommende år, som en protest og modvægt til den uøskede
islamisering.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-03-16 10:20

Som Reset er inde på, må vi heldigvis tro på lige hvad vi vil, nogle tror på ørkenguder, andre på videnskab, jeg er glad for at vi har valget.

Citat
Fra hvornår, er videnskab og kristendom blevet hinandens modsætninger..? Tværtimod !

I hvert fald siden Galileis tid, fra wiki:

Citat
Hans teori om det heliocentriske solsystem bragte ham i konflikt med kirken, og i 1633 blev han tvunget til at afsværge denne overbevisning, og han kom i husarrest i Firenze

Men alligevel et nybrud, kun 480 år senere:

Citat
Johannes Paul II erkendte formelt, efter 13 års kommissionsundersøgelse, at det var forkert af den katolske kirke at dømme Galilei for sin påstand om, at Jorden bevæger sig omkring Solen

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-03-16 11:05

Skal vi ikke lige konstatere en ting.
Jeg har ikke givet udtryk for jeg dyrker religion - overhovedet ikke.
Jeg har sagt - og det står jeg ved, at jeg tror på en skaber -OG, at jeg vedkender mig min kristne kulturarv.

Og vagnr, for at du skal -og vil ha ret, linker du et eller andet gammel pis fra det 16 århundrede.
Prøv dog at forholde dig til nutiden.

Citat
En af grundene er nogle af de naragtige præster
folkekirken er udstyret med.
Det udsagn kan jeg kun bifalde.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-03-16 11:11

Tommy, det er det rene pjat du skriver!

Du spurgte

Citat
Fra hvornår, er videnskab og kristendom blevet hinandens modsætninger..? Tværtimod !

Det var præcis det jeg svarede på, fra hvornår!

Som man siger over there: when you ask a silly question, you get a silly answer!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-03-16 12:02

Citat
Fra hvornår, er videnskab og kristendom blevet hinandens modsætninger..? Tværtimod !
Jamen, de er ikke hinandens modsætninger.
Du linker noget for 400 år siden..... Og konkluderer rask væk, at så er de er hinandens modsætninger. Jamen jeg kan så oplyse dig om, at vi skriver -og lever i 2016 og kristendom og videnskab er ikke hinandens modsætninger.

Som Uffe Kaospilot Bardutspringer sagde: Halloooo jorden kalder.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-03-16 12:06

Vi kommer det, som sædvanligt, ikke nærmere, vi er vist endnu en gang "blevet hinandens modsætninger?"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-03-16 14:23

Citat
Vi kommer det, som sædvanligt, ikke nærmere, vi er vist endnu en gang "blevet hinandens modsætninger?"
Ja!

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 02-03-16 15:13

Det du beskriver Vagnr, altså det med Galilei, var noget der foregik, dengang da kirken vel stadigvæk havde en vis magt, det var dog efter reformationen.

I dag kan man heldigvis anfægte skrifterne hvis man har lyst. Det er en store forskel fra ørkentroen og vores tro. I koranen kan der ikke flyttes et komma, så ryger hovedet af( hmm, sad lige og fik den tanke, at det måske er på grund af de mange hovedadskillelser, at muslimerne nogle gange anser sig som kirurger?)
Nå, det var et sidespring. Vi skriver 2016, og der kan findes adskillige videnskabsmænd som trods deres arbejde stadig er troende. Har fundet et par stykker:

http://kirkenioestjylland.dk/2010/09/15/kristen-videnskab/

http://www.information.dk/231138

http://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/en-troende-videnskabsmand

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-03-16 15:51

Citat
I koranen kan der ikke flyttes et komma, så ryger hovedet af

Ja, det hævder muslimerne altid, men det er ikke hele sandheden!

Muhammed skriver flere gange i hadith'en, som er hans "gode råd " til muslimer, at der er et totalt billedforbud af mennesker og dyr, han vil ikke gå ind i et hus med den slags billeder, ejeren skal brænde i helvede til evig tid!

Hvor er det lige skovene af parabolantenner er tættest i dag, hvad er det for billeder/film muslimske terrorister lægger på nettet?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-03-16 12:57

Siden i tirsdags, hvor TV2 løftede sløret for, hvad der virkelig foregår rundt om i moskeerne og ghettoerne, er jeg endnu mere bestyrket i, at islam ikke må få mere fodfæste i Danmark....(Vesten)
Mon ikke, Danmark skulle begynde hjemsendelse af alle dem, som ikke vil integreres i det danske samfund - eller leve under vores normer, love og regler.

Hvis man kigger fra året 1970 - 2016 kan man se, at islam fylder mere og mere i samfundet - og det er gået rigtigt stærkt siden fra 1995 og opad. Desværre er der ingen tegn på, at islam har toppet, det bliver kun værre dag for dag.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-03-16 21:18

Atter målløs Jeg set endnu et afsnit på TV2 om moskeerne og ghettoerne i dk.
Afsnittet afslørede bla., at De Moderate Muslimer ikke er så moderate igen.

Det er ufatteligt at svineriet kan foregå i et demokratisk land. Jeg fatter det simpelthen ikke.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-03-16 06:44

TV2's udsendelser virker rigtig dramatiske, men det jeg savner er, hvor stor en del af de herboende muslimer opfører sig på den måde?

Er det 1 %, 10 % eller ??

Man kunne sikkert lave en mindst ligeså dramatisk udsendelse om rockermiljøet inkl hangarounds!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-03-16 07:40

Radio247 har spurgt 20 kristne friskoler om den gode danske kerneværdi, homosex, 12 af dem (60%) fraråder deres elever at udleve homosexualitet!

Smid dem ud, altså de kristne skoler, eller fratag dem enhver offentlig støtte

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 04-03-16 08:02

Ingen tvivl om, at kristne fundamentalister kan være ganske harske,
men konsekvenserne er alligevel ikke så hårde som i islam, hvor
mord ofte beskrives som eneste afstraffelse, f.eks. hvis man ikke
længere vil være muslim.
Jeg er selvfølgelig enig med dig Tommy, disse udsendelser
afslører hvad vi nok havde en god fornemmelse af, lige nu
og her er chokket og forargelsen stor blandt politikerne, det vil den være
ca. 1. uge efter sidste udsendelse hvor efter alt falder til ro og
svineriet fortsætter-med statstilskud.
Påfaldende hvor stille der er i væmmeligboerne og DJØF lejrene.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-03-16 19:43

Citat
Påfaldende hvor stille der er i væmmeligboerne og DJØF lejrene.
De er usynlige, nu kræves der lidt mere end at stå med et velkomstflag og en pudseklud til glorien.

Citat
Radio247 har spurgt 20 kristne friskoler om den gode danske kerneværdi, homosex, 12 af dem (60%) fraråder deres elever at udleve homosexualitet!

Nu er det ikke sådan, at jeg har noget som helst imod homoseksuelle. Men jeg erkender åbent og ærligt, at jeg er glad for mine to sønner er heteroseksuelle.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 04-03-16 23:53

Citat
Nu er det ikke sådan, at jeg har noget som helst imod homoseksuelle. Men jeg erkender åbent og ærligt, at jeg er glad for mine to sønner er heteroseksuelle.

Samme her. Har kendt/kender flere homoer, flinke mennesker. Tænk hvis Uffe Elbæk var ens søn, herre jemini. Glemmer aldrig da han blev fyret som minister, og stod med tårer i øjnene, og erklærede, "at nu vil jeg bare hjem til min mand".
Det er jo for, at vende tilbage til det oprindelige emne i tråden, den slags "mænd" der er for mange af i dagens DK. Ikke, at der er for mange bøsser, men for mange der opfører sig som sådanne.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-03-16 17:43

Citat
Nu er det ikke sådan, at jeg har noget som helst imod homoseksuelle. Men jeg erkender åbent og ærligt, at jeg er glad for mine to sønner er heteroseksuelle.

Samme her, jeg tror stadig livet er lidt enklere som hetero + at det øger sandsynligheden for at blive bedstefar!

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 05-03-16 23:18

Citat
Måske er den moderne feminine mand bare et resultat af evolutionen, så vi minder mere om fredelige bonoboer end om agressive chimpanser?

http://videnskab.dk/kultur-samfund/feminisering-af-maend-var-nodvendig-menneskets-udvikling?

I følge denne artikel er det kvindernes skyld, da de bevist fravælger de mest testosteronfyldte mænner. Dette fravalg har kvinden jo ikke i den muslimske verden. Er det derfor der er så stor forskel på en vestlig contra en mellemøstlig mand?.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-03-16 04:42

Citat
Dette fravalg har kvinden jo ikke i den muslimske verden. Er det derfor der er så stor forskel på en vestlig contra en mellemøstlig mand?.

Det meste af udviklingen er nok sket de første 47-48000 år, længe før formelle religioner opstod, jødedom/kristendom har eksisteret ca 2400 år, Islam i 1500 år!

Vores danske formelle (og reelle?) ligestilling går ikke ret mange år tilbage, børn fik da lussinger mv., såvel af lærerne i skolen som af andre voksne man havde generet, lærlinge fik tæv af mester, da jeg var dreng for små 60 år siden!

Mon ikke kvinder oftere fik tæv af manden/kæresten dengang (hvor kvindekrisecentre ikke fandtes) end nu, hvor det vist ikke er helt ukendt, selv blandt etniske danskere?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-16 23:03

Sådan:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-03-16 12:13

I dokumentaren siger imam i Grimhøj Moskeen, Abu Bilal, blandt andet: "Hvis en gift eller skilt kvinde begår utugt, og hun ikke er jomfru og begår hor, så skal hun stenes til døden". Den udtalelse er ifølge Kasem Ahmad helt i orden, for imamen refererer blot, hvad der står i islam.

http://www.b.dk/nationalt/utro-kvinder-skal-stenes-til-doed-hvordan-holder-vi-ellers-familien-samlet

Det har vi "racister" jo vidst -og gjort opmærksom på i mange år.
Prøv at lægge mærke til - efter afsløringen - hvorledes skeletterne rasler ud ad skabet.

Spørgsmålet der står tilbage er: Kan middelalderlig ideologi forenes med moderne vestlig kultur.
Svaret må i al sin enkelhed være: Nej, det kan ideologien ikke!

Hvordan kommer vi så videre..? Assimilation eller repatriering?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-03-16 13:40

Kommer til at tænke på Trilles gamle sang »Ham Gud«:

"Og sangen om Guds øje, som lurer i det høje, hver gang visens hovedperson bevæger sig ind på det seksuelle område, vakte harme blandt kristne, der fandt teksten stødende."

"Problemet" er måske, at muslimske mænd har brug for religiøs anerkendelse af deres trang til flere kvinder, mens danske mænd og kvinder kan bolle udenom i flæng uden at det skal godkendes af andre end deltagerne

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-03-16 14:29

Citat
"Problemet" er måske, at muslimske mænd har brug for religiøs anerkendelse af deres trang til flere kvinder, mens danske mænd og kvinder kan bolle udenom i flæng uden at det skal godkendes af andre end deltagerne
I din helt umanerlige trang til at please ideologien islam, overser du en væsentlig ting. Det, at bolle udenom har aldrig været forbudt i Danmark, og ingen kommer fysisk tilskade.
I din religions-ideologi, dér bliver kvinderne stenet eller pisket i ihjel på torvet, bare de påtænker det. Derfor er det mig totalt uforståeligt du kan ha' en "kobling" mellem de to scenarier.

Citat
"Og sangen om Guds øje, som lurer i det høje, hver gang visens hovedperson bevæger sig ind på det seksuelle område, vakte harme blandt kristne, der fandt teksten stødende."
Nu er der i og for sig ikke noget odiøst i, at finde en sangtekst stødende - være er det at sætte hele og halve bydele i brand over en tekst eller en tegning.
Der er f.eks også mange Stand Up "komikere" der virker enormt frastødende på mig.

Den allermest frastødende gruppe er de kunstnere, der rider på ryggen af danske skatteydere med snablen langt ned i tilskudskassen og bræger i en halvkoger, at de er flove over Danmark.
Det er vidst nok danskerne, som skal være flove over at ha' de uproduktive nassekarle på "kost"

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-03-16 16:01

Tommy, jeg har ikke en "helt umanerlige trang til at please ideologien islam", men jeg har en umanerlig trang til ikke at falde for alle mulige mulige tossede holdninger, som er oppe i tiden!

Man skal godt nok have gået meget længe med lukkede øjne for ikke at være klar over, at der er problemer med adskillige tossede religioner og deres totalle mangel på forståelse for den vestlige og verdslige verden de lever i!

Det TV2 "afslører", er ikke meget anderledes end det man kunne afsløre om rockere og andre kriminelle grupper (altså ikke deres religion, det er mammon og magt det handler om).

Det afgørende er, er det repræsentativt at udvælge 8 (nok de mest rabiate) ud af ca 150 moskeer i Dk, og fremstille det som om alle muslimer i landet deler deres "holdninger", det svarer så'n nogenlunde til at Konservative skulle dække alle danskeres opfattelse af samfundet mv

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-03-16 21:08

Citat
Tommy, jeg har ikke en "helt umanerlige trang til at please ideologien islam"
Det er muligt du ikke synes det, men jeg har lagt mærke til igennem lang tid, at lige så snart snakken drejer sig om en specifikt islam-ting, så har du altid en eller anden relation, at sådan var danskerne - eller kristendom også i det forrige århundrede.

Det er muligt at danskerne -eller kristendom gjorde det - dengang, men vi har formået at flytte os, således at handlingerne passer i den tidsregning vi befinder os i - modsat islam. Ret beset, har islam og muslimerne ikke rykket sig, muslimer ønsker stadig at leve, som da koran blev forfattet/befalet for 1500 år siden.

En undersøgelse i Jyllands Posten beviser det også, idet 77% af herboende muslimer ønsker Sharialoven indført i Danmark.
Hvilket så vil sige, at de bruger demokrati til indførelse af diktatur.
Tak for kaffe, siger jeg bare.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-03-16 21:56

Tjah, hver sin holdning!

Men jeg har altid prøvet at følge det gode og smukke gamle råd:

"Hold hovedet koldt og hjertet varmt"

de er er alt for mange der gør modsatte, lader sig rive med af "folkestemningen", mediernes sensationslyst osv!

Som sædvanligt ingen link til dine påstande, prøv dig at vænne dig til det, alt andet virker som om det er grebet ud af den sorte luft!

Sjovt nok var tallet i denne JP-artikel for 4 måneder siden ca 40 % " der ønsker, at Koranen skal indgå som fundament for dansk lovgivning", mens kun ca 1/9 af dem "mener, at Koranen alene skal være fundamentet for lovgivningen":

http://www.jyllands-posten.dk/protected/premium/indland/ECE8125408/4-af-10-muslimer-i-Danmark-Lovgivningen-skal-bygge-p%C3%A5-Koranen/

Hvis JP har lavet en helt ny undersøgelse i disse dage, hvor TV2 har ageret ihærdige opviglere mod muslimer, vil dine 77% ikke undre mig (tryk avler modtryk), bortset fra at artiklen (men næppe overskriften) forhåbentlig atter har "nuancen" mellem dem der mener alt skal afgøres af shariadomstole, eller om sharia "blot"! skal indgå som et element i lovgivningen.

Det skal sharia ikke!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-03-16 23:22

Citat
Som sædvanligt ingen link til dine påstande, prøv dig at vænne dig til det, alt andet virker som om det er grebet ud af den sorte luft!
Hvornår stopper du egentlig med at lave mine ord om til løgn..? Situationen i Danmark er så alvorlig, at man ikke behøver at lyve om den - sandheden er rigelig.

Citat
tingene hænger sammen, og derfor er det egentligt bekymrende ved undersøgelsen, at andelen af muslimer, der mener, at Koranen skal følges fuldt ud, er steget fra 62,4 pct. i 2006 til 77,2 pct. i 2015, og at 52,4 pct. mener, at islam ikke skal reformeres for at tilpasse sig det danske samfund.
Her har du dit link. http://jyllands-posten.dk/debat/leder/ECE8110555/Muslimsk-v%C3%A6kkelse/

Husk en anden gang, når jeg påstår noget, er det altid sandt.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-03-16 04:36

Citat
Husk en anden gang, når jeg påstår noget, er det altid sandt.

Sludder og vrøvl, lederen er JP's skævtvinklede fortolkning af bl.a. denne artikel, som er væsentlig mere nuanceret og detaljeret, og ikke nær så "alarmerende"!

http://www.jyllands-posten.dk/premium/indland/ECE8145237/Muslimske-stemmer-Alle-meningsm%C3%A5lingerne/

"Hold hovedet koldt og hjertet varmt", det mindsker risikoen for at lade sig rive med af kollektivt massehysteri

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-03-16 04:58

For lige at vende tilbage til spm'et, næsten uden muslimer......

"I dette interview hævder teologen Iben Thranholm, at den vestlige mand er blevet en forsvarsløs
feminiseret vatnisse, som ikke er i stand til, at forsvare sin(e) kvinde(r). ..."

Så faldt jeg lige over denne artikel

http://www.scientificamerican.com/article/explaining-rage-a-q-a-with-r-douglas-fields/?

hvor nogle amerikanere er noget mere kontante end de fleste danskere, men jeg hæfter mig mest ved denne

"I think it’s the wrong thing in general to respond to a robbery or pickpocket aggressively. I talked to a SEAL Team 6 guy who said he’d never do it. He’d just give up the wallet."!

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 08-03-16 08:31

Altid interessant når Tommy og Vagn krydser klinger, ikke overraskende hælder jeg til Tommys side, og det skyldes ikke "folkestemningen". Jeg har de sidste 20-30 år været arg modstander af mellemøstlig indvandring, og det vil ikke ændre sig når dønningerne har lagt sig efter de seneste afsløringer på TV2.
Lige nu er politikerne chokerede og forargede, det vil de være indtil en uge efter sidste udsendelse, så bliver alt stille og roligt glemt, og hele svineriet kan fortsætte, endda med statstilskud.

Den samme laissez faire indstilling er desværre også gældende for Vagnr.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 08-03-16 08:44

Citat
hvor nogle amerikanere er noget mere kontante end de fleste danskere, men jeg hæfter mig mest ved denne

"I think it’s the wrong thing in general to respond to a robbery or pickpocket aggressively. I talked to a SEAL Team 6 guy who said he’d never do it. He’d just give up the wallet."!

Jeg ville også bare aflevere pengepungen hvis jeg fik stukket en kniv eller skyder i ansigtet.

Men hvad nu hvis en af kvinderne i dit liv blev overfaldet med henblik på voldtægt, ville du da så osse forholde dig passiv?.
Nu er det temmelig utænkeligt, at situationen opstår da disse sjakaler kun går efter ubeskyttede kvinder.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-03-16 09:10

Citat
Men hvad nu hvis en af kvinderne i dit liv blev overfaldet med henblik på voldtægt, ville du da så osse forholde dig passiv?.

Jeg hverken tror eller håber at jeg ville være passiv, der er forskel på penge og vold!

Jeg ville som minimum trække min frue hen under en lygtepæl, så de kunne se de skulle finde sig et yngre offer, inden jeg trækker schweizerkniven

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-03-16 10:11

Citat
Jeg ville som minimum trække min frue hen under en lygtepæl, så de kunne se de skulle finde sig et yngre offer, inden jeg trækker schweizerkniven
Flot svaret. Du kunne også ha' skrevet: Jeg nægter at forholde mig til virkeligheden.
For sagen er den, kære vagnr, at "de" er totalt ligeglade med hvordan offeret ser ud (grim eller pæn) Desværre kan man sige. Når "de" er trængene går "de" selv efter små seks årige drenge - f.eks i svømmehaller. Sidst set for en månedstid siden, hvor en lille purk på seks år blev gennemvoldtaget af en Somalia-neger. (jeg finder da gerne linket frem til dig) Purkens endetarm blev svært beskadiget.
Da politiet afhørte gerningsmanden forsvarede han sig selv med ordene: "Jeg var nødt til det, jeg havde ikke fået sex i flere måneder. "

Her tror jeg ikke purkens mor havde forståelse for dit motto: "Hold hovedet koldt og hjertet varmt"

PS. Husk at se TV2 i aften "Moskeerne bag sløret" så får du indblik i, hvordan kommunen plattes - eller mere præcis, hvordan hårdt arbejdede skatteborgere bliver snydt. Det er jo dem, der betaler gildet.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 08-03-16 11:06

Pas på Vagnr, selvtægt, især mod herrefolket er så meget ulovligt, forkert, og racistisk.

Nu er det godt nok i Sverige, mon ikke det snart er virkelighed her også.

http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-03-07-svensk-politi-fraraader-kvinder-at-faerdes-alene

Stadigvæk i Sverige; når så de ægte svenskere tager til genmæle, så opretter
Polisen en styrke til bekæmpelse af de rigtige svenskere.
Det er sateme vanvittigt.

http://www.friatider.se/ny-polisstyrka-ska-bek-mpa-svenskar-organiserade-mot-utl-ndska-brottslingar

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-03-16 12:07

Citat
Flot svaret. Du kunne også ha' skrevet: Jeg nægter at forholde mig til virkeligheden.

Virkeligheden er mangeartet, vi havde også voldtægter inden etnerne dukkede op, men ingen tvivl om, at de er voldsomt overrepræsenterede når det drejer sig om især, men ikke kun, sexforbrydelser.

Sidste år blev der anmeldt 628 voldtægter/-forsøg, men der er formentlig 6 gange så mange, der ikke bliver anmeldt

http://www.dkr.dk/voldt%C3%A6gt-0

Citat
Husk at se TV2 i aften "Moskeerne bag sløret" så får du indblik i, hvordan kommunen plattes - eller mere præcis, hvordan hårdt arbejdede skatteborgere bliver snydt. Det er jo dem, der betaler gildet.

Ikke nødvendigt, TV2 news har i dagevis sendt de saftigste bidder, så jeg behøver ikke se alle de kedelige afsnit!

Jeg synes det er fint, og helt selvfølgeligt, at Århus kommune anmelder svindlerne, men jeg tvivler på der at kommer en endelig domfældelse.

Det vil muligvis vise sig, hvis politi/anklagemyndighed går videre med anmeldelsen!

Kan man dømme for en imaginær forbrydelse, når hverken den der beder om råd, eller imamen, der giver rådet, begår forbrydelsen?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-03-16 13:49

Antallet af anmeldte sager, hvor politiet ikke har taget rapport og ført dem med i statistikken, er steget fra 66.177 i 2007 til 83.674 sidste år, viser et folketingssvar. I denne måned kritiserede de to statsadvokater, at politiet bare i år har skjult flere hundrede voldtægtsanmeldelser, så det så ud, som om færre har anmeldt voldtægter.

http://www.politiko.dk/nyheder/politiet-skjuler-titusindvis-af-politianmeldelser

Politiet, som er ansat til at beskytte befolkningen er fyldt med løgn og ønsker ikke, at hjælpe borgerne mod de vilde horder vi pt bliver invaderet af. - Og samtidigt har de løgnagtige politikere frataget danskerne evnen til at kunne forsvare sig. Forsvarer borgerne sig imod voldtægt og røveri bliver borgeren straffet. Sidst set, da en ung kvinde forvarede sig mod voldtægt fra en kulturberiger. Kulturberigeren havde næsten flået tøjet af hende - hun nåede heldigvis at få sprøjtet peberspray i øjnene på svinet.
Traaadum traaadum, der køres nu en straffesag mod kvinden.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-03-16 14:28

Citat
Traaadum traaadum, der køres nu en straffesag mod kvinden.

Selvf., hun har overtrådt våbenloven, ligesom da Pia K viste en angiveligt truende kvinde "dåsen"

Hvad ville der ske, hvis peberspray blev lovliggjort, ville kvinder trække først, ville mænd, ville kriminelle, mit gæt er de sidste, men de er nok ligeglade med om det er lovligt, bare det giver kasse?

For at vende tilbage til

Citat
Jeg ville som minimum trække min frue hen under en lygtepæl, så de kunne se de skulle finde sig et yngre offer, inden jeg trækker schweizerkniven

så er det et forsøg på et humoristisk "svar" på et spm. ingen kan besvare, min, eller andres, reaktion ville helt afhænge af de konkrete omstændigheder, er der 1, 2 eller 10 lystne etnere, er der (hvide) mennesker, eller min bil (godt våben), i nærheden osv.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-03-16 15:09

Citat
Hvad ville der ske, hvis peberspray blev lovliggjort, ville kvinder trække først, ville mænd, ville kriminelle, mit gæt er de sidste, men de er nok ligeglade med om det er lovligt, bare det giver kasse?
Øøøøøhhhhh.
Citat
Som sædvanligt ingen link til dine påstande, prøv dig at vænne dig til det, alt andet virker som om det er grebet ud af den sorte luft!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-03-16 18:31

Ok vagnr, du havde så ikke et link der kunne understøtte din flyvske påstand:
Citat
Hvad ville der ske, hvis peberspray blev lovliggjort, ville kvinder trække først, ville mænd, ville kriminelle, mit gæt er de sidste, men de er nok ligeglade med om det er lovligt, bare det giver kasse?

Vi så, hvad de såkaldte kloge hoveder fik lavet af lort, da de ville forbyde knive i nattelivet.
Man forbød bedste borgere, jægere, spejdere, bedsteforældre at gå med en lille lommekniv, for at komme knivstikkeriet til livs i nattelivet. Hjalp det..? Nej! Kniv -kriminaliteten har aldrig været højere end den er i dag.

Men det viser sig faktisk, at desto bedre alm. lovlydige borgere er bevæbnet, desto mere nedsættes kriminaliteten i samfundet.

http://www.washingtontimes.com/news/2010/mar/02/learning-from-the-dc-handgun-ban/

PS. Du behøver ikke, at linke en eller anden højtflyvende Djøff-artikel fra Information, der påstår det modsatte. Vi kan bare lytte til SF, Radikale og Enhedslisten.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-03-16 20:53

ØØØØØHHHH, selvf har jeg intet link til en helt åben betragtning som

Citat
Hvad ville der ske, hvis peberspray blev lovliggjort, ville kvinder trække først, ville mænd, ville kriminelle, mit gæt er de sidste, men de er nok ligeglade med om det er lovligt, bare det giver kasse?

Det kan du da ikke for alvor tro er andet end mine egne betragtninger, om hvem det er der bevæbner sig mest, forbryderne eller ofrene???

Og et stort til lykke til Washington DC, de har, efter at have indført lempeligere våbenlove, fået reduceret deres drabstal til 15,9 pr 100.000 indbyggere/år, det ville svare til ca. 890 drab årligt her til lands, sidste år havde Dk 45 drab, 1/20 af Washington D.C.´s nedsatte drabstal

https://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Washington,_D.C.

http://www.b.dk/nationalt/drabene-i-danmark-i-2015

Vi må have mange flere våben i hjemmene, hvis vi på nogen måde skal få vores drabstal op på USA-niveau!

Selv den stat der scorer bedst (forstået som færrest drab), New Hampshire med 0,9/100.000 overgår Dk der har ca 0,8/100.000!

Men jeg holder alligevel for meget af at sidde og småpludre med dig, til at jeg vil anbefale dig at flytte familien til USA, hvor du kunne være ordentligt bevæbnet med automatvåben mv. og forsvare familien mod de kriminelle, de er nok sorte, muslimer, sandsynligvis begge dele, allesammen

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-03-16 22:37

Nu inden du bliver helt euforisk i dine løse påstande, så kig lidt på Sverige - bagefter kan du kigge lidt på Schweiz. Jeg nævner disse to lande for holde våbenlovgivningen og mordraten indenfor europæisk grund og mentalitet.....Sååååå, mon ikke peberspray i tasken og et våben hjemme har en præventiv virkning.
Før du farer i harnisk over den udmelding, bedes du at holde opmærksomheden på Schweiz meget liberale våbenlov -og tag samtidig med i overvejelserne, hvor mange legale våben, der i forvejen findes i Danmark, f.eks blandt jægere og foreningsskytter. Eksempelvis jeg, som både skyder i forening og går på jagt. Jeg remser lige op.

3 rifler - en cal. 243w og en cal. 3006 og en cal. .22 magnum.
4 haglgeværer 2 cal. 12 og en cal. 20 - samt en enkeltløbet cal. 16 - som jeg ikke nænner at skille mig af med.
+ ammo til en halv verdenskrig

Pistol/revolver
en cal. 357 revolver
en cal. 9m/m pistol
en cal. .22 pistol
+ ammo til en kvart verdenskrig.

Det er ikke engang et stort våbenlager - nok gennemsnit eller lige under gennemsnit

Jeg linkede blot USA for at modbevise din løse påstand, om stigning i mordraten.
Men i øvrigt, ser du fuldstændig bort fra USA's store problem - Bandekriminalitet/vold -og især mord begået af samme. Træk disse banderelaterede mord fra -og du får et helt andet tal.

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 100 point
Dato : 10-03-16 11:49

I forbindelse til de kunstnere, som rider på ryggen af de danske skatteydere med snablen langt nede i tilskudskassen, alt imens de til den udenlandske presse forkynder: "Jeg er flov over at være dansk" Synes jeg da liiiige, jeg vil bibringe et par citater fra et par andre "fremsynede Venligboere"

Det er simpelthen en krænkelse af menneskerettighederne at forlange, at de (indvandrerne) skal afstå bare en tøddel af deres ideologiske, moralske, familiære og religiøse identitet. ..Hvad i alverden bilder vi os ind ved at ville diktere dem vores - på talrige måder - kuldsejlede og fallerede samfunds- og samlivsmodel?
Hanne Smyrner, fhv. fotomodel, spaniensdansker, EkstraBladet 14/1 1992

Flygtninge vil blive en berigelse for disse lokal-samfund. Man kunne forestille sig, at det ville blive nødvendigt med sprogundervisning på den skole, der ellers enten er lukket eller ved at lukke.
Mimi Stilling Jakobsen (CD), B.T. 15/7 1993

Tjaaaae, hvad skal man sige..? Man fristet til at udbryde "Boller fra Kohberg"

Husk, at se sidste afsnit af "Moskeerne bag sløret" på TV2 i aften. Det handler bla. om, hvordan man platter danske skatteydere via tilskud, som kanaliseres over til Koranskoler.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-03-16 13:59

Tommy, jeg må være blevet ramt af et eller andet, jeg skrev et halvlangt indlæg i går om at jeg egentlig ikke er specielt bange for våben, og mente jeg havde sendt det inden min pc drillede.

Jeg har haft samletilladelse i små 50 år til såvel blankvåben som skydevåben (det omfatter ikke ammo!), har alt fra japanske samuraisværd og buer, borneopusterør med forgiftede pile og spydspids, sabler, kasteknive mv. til haglgeværer og forladere, bl.a. en Remington navy 1858 cal 36.

Det er fint du linker til nogle udsagn, de må siges at være stærkt forældede, det bliver vist svært at finde ret meget der ligner fra de sidste par år!

Citat
et handler bla. om, hvordan man platter danske skatteydere via tilskud, som kanaliseres over til Koranskoler.

Tak, jeg har set forpranget, den slags sager om penge er der juridisk set langt mere kød på end det med at tage sig en ekstra hustru eller to!

Jeg kender en del hvide der har gjort haft faste forhold kørende ved siden af den ægteviede, de har bare kaldt frille(r)n(e) noget andet

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-03-16 14:16

Citat
Det er fint du linker til nogle udsagn, de må siges at være stærkt forældede, det bliver vist svært at finde ret meget der ligner fra de sidste par år!
Njaarh, spørger du nutidens kulturparnas får du samme svar. Måske med et andet ordvalg....og dog..?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-03-16 18:32

Citat
Njaarh, spørger du nutidens kulturparnas får du samme svar. Måske med et andet ordvalg....og dog..

Ja, der er nogle skammere tilbage hos R og AL

http://www.altinget.dk/artikel/radikale-skammer-sig-mest-over-danmark?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-03-16 11:23

http://www.fyens.dk/modules/mobile/article?articleid=2959976
Det er der desværre ikke noget nyt i.

Det har racist facist nazisterne vidst i mange år.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-03-16 14:49

Citat
Det er der desværre ikke noget nyt i. [Meget forvirret]

Næ, ikke spor overraskende, desværre!

Måske burde "foreningen af bevidst arbejdssky personer", uanset køn, alder, tro mm., bare sættes til at arbejde 37 t/u for deres kontanthjælp (fx med strand-/vej-/skovrensning, det er der altid brug for), eller i det mindste tvinges til at møde op i en tom gymnastiksal i lige så mange timer. Jeg mener man har gjort det overfor unge wannabee nassere, det har vist fået en del i arbejde!

Jeg har i 40 år kendt en pæredansker, der aldrig har løftet en finger på arbejde alle årene (dog løftet en del flasker med indhold), og syntes vi der arbejder er helt til grin.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-03-16 18:35

Citat
Jeg har i 40 år kendt en pæredansker, der aldrig har løftet en finger på arbejde alle årene (dog løftet en del flasker med indhold), og syntes vi der arbejder er helt til grin.
Jeg fatter heller ikke, hvordan sådan noget kan foregå. Hmmmmmm.....mon bistandshjælpen er for høj..? Gu' den så!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-03-16 21:03

Citat
mon bistandshjælpen er for høj..? Gu' den så!

Tjahh, måske, eller bare for nem?

Hvorfor lette røven hvis pengene kommer ind af døren uden at lette den, hvad er stigningen i rådighedsbeløb pr times arbejde mon?

Min svigerinde havde en søster, som havde levet et langt og alkoholiseret liv på bistand, så fik hun anvist job i en virksomhedskantine, i løbet af et års tid var hun blevet kantineleder, tjente godt osv, 2-3 år efter var hun tilbage i sumpen igen!

Der var intet galt med hovedet, men der var åbenbart et eller andet der trak den gale vej, hun er død af druk i mellemtiden

Jeg tror stadig på, at tvang man alle på bistand mv til at stille 37t/u på arbejde, elelr bare udenfor hjemmet, ville mange sikkert hellere tjene lidt flere penge, frem for at kede sig 5 dage/ugen!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-16 08:30

Betale sig at arbejde? Tjaeh... jeg ved ikke rigtigt. Som postbud havde jeg ca. 14.700 kr. udbetalt om måneden. Nu har jeg på kontanthjælp ca. 7.500 kr. Til gengæld er jeg aktiveret i arbejde 26 uger om året med ret til 4 ugers ferie (..uden kontanthjælp det første år som ledig). Dvs. hvis jeg vil holde ferie betaler jeg selv og får ingen understøttelse. Det har jeg så ikke råd til. Man arbejder (..hvis man kan?) altså for sin kontanthjælp og 'lønnen' er i snit 43 kr./t. Nægter man? Så bliver man sanktioneret og sat på en endnu lavere ydelse.

Måske nogen her i tråden skulle komme lidt ned fra den høje hest og ikke falde for ammestuehistorier om Dovne-Robert'er og Fattig-Karina'er, Druk-Benny'er mv. Kontanthjælpen er ikke for høj (..vi er ikke alle alenemor med 2 børn og får 19.000 kr IALT i offentlige ydelser ..hvoraf en del er ydelser ALLE lavtlønnede har mulighed for at få, selvom de er i arbejde: Friplads, boligydelse, transportgodtgørelse osv.) og man skal rent faktisk yde noget for den. De som ikke kan arbejde skulle naturligvis slet ikke være på kontanthjælp, men på (midlertidig?) førtidspension. Denne er dog de facto afskaffet, så det er derfor vi ser den store forarmelse af kontanthjælpsmodtagere (..og det stigende antal kontanthjælpsmodtagere som ikke kan forsørge sig selv).

I mine øjne skulle ca. 1/3 af kontanthjælpsmodtagerne slet ikke have denne ydelse, men anden hjælp.

Det er muligt, at der hvor I bor er arbejde at få, men i København kniber det gevaldigt med fuldtids stillinger til ufaglærte. Lad nu være med at påstå man 'bare' kan flytte efter arbejdspladserne. Det er igen en 'løsning' som er NO-GO for langt størstedelen af ledige kontanthjælpsmodtagere. Inden de har fundet bolig, er flyttet og har etableret sig, så er de ledige stillinger besat af 'aktiverede' dagpengemodtagere og øst arbejdere til en løn som alm. Danskere IKKE kan leve af. (Nemlig på eller under kontanthjælpsniveauet). Uddannelse er heller ikke vejen frem for et nedslidt postbud på 55+. Efter endt uddannelse som f.eks. tømrer eller anden faglig uddannelse? Hvem tror I så at arbejdsgiveren skaffer praktikplads og efterfølgende job? Jørgen på 58 eller Brian på 23 ???

Vær nu lidt realistiske og spar mig for jeres misundelse over de almisser som tildeles de økonomisk svageste.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-16 08:52

Hvad laver så disse nasseprinser for deres kontanthjælp?

Efter 4 ugers ledighed sendes man i nytteindsats (..for job må man ikke kalde det) i 13 uger. Betegnelsen nyttejob blev gravlagt inden blækket, som loven blev udformet med, var blevet tørt.

Jeg var chaufførmedhjælper, tømrerarbejdsmand, gartnermedhjælper og renovationsmedarbejder.

Så blev jeg sendt 6 uger i jobsøgningskursus (..med mødepligt ..selvfølgelig).

Nu er jeg så igen blevet aktiveret i rengøringsjob i 13 uger.

Alt sammen inden for det første år på kontanthjælp og uden mulighed for at holde ferie (= aktiverings- og jobsøgningsfritagelse). Skulle man være så uheldig ikke at have fundet et job inden for det første år? Så starter cirkusset forfra.

Under hele forløbet skal man kunne dokumentere at man reelt søger 2 relevante jobs om ugen ...ellers sanktioneres med nedsat månedlig ydelse (..1.000 kr EFTER skat).

Ubegrundet udeblivelse fra 'aktiveringen' sanktioneres med minus 3 udbetalingdage pr. udeblivelsesdag. Dog højest med de 1.000 kr. om måneden.

Hvem tror så at det ikke kan betale sig at arbejde, når alternativet er som beskrevet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-03-16 11:28

Molo, min kommentar var møntet på de Odenseanske indvandrerkvinder, som Tommy linkede til, og som hellere vil pleje deres kvindenetværk på bistand, end arbejde!

Det lyder som et slaraffenland

http://www.fyens.dk/modules/mobile/article?articleid=2959976

Måske er der forskel på hvor man bor og hvor aktiv indsatsen for at få folk i arbejde er?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-03-16 14:15

Citat
Nu har jeg på kontanthjælp ca. 7.500 kr.
Så bliver du ikke ramt af loftet.

Citat
Vær nu lidt realistiske og spar mig for jeres misundelse over de almisser som tildeles de økonomisk svageste.
Jeg tror vi taler om hver sin gruppe. Jeg taler om dem, der har mere ud af at hæve kontanthjælp end dem, der må knokle hver eneste dag.

Tag f.eks den enlige mor med 2 børn som arbejder som kassedame i Dagligbrugsen.
Tag den enlige mor med 2 børn på kontanthjælp.......samlign hvem der har økonomisk mest ud af dagligdagen. (Timelønnen i Dagligbrugsen er 120, - pr time. Ved jeg.)

Jeg lyttede til samrådet med Beskæftigelsesministeren. I samrådet blev der oplyst at pr. 01.10.2015 var der ikke mindre end 155.000 jobs i DK., besat af udenlandske arbejdere. Ikke stillinger som krævede højere uddannelse, men ganske alm. ufaglærte eller faglærte jobs.
Samtidigt med, at der blev skabt flere jobs, steg antallet af kontanthjælpsmodtagerne.

Ergo, der er noget der ikke stemmer.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-03-16 14:42

Citat
Tag f.eks den enlige mor med 2 børn som arbejder som kassedame i Dagligbrugsen.
Tag den enlige mor med 2 børn på kontanthjælp.......samlign hvem der har økonomisk mest ud af dagligdagen. (Timelønnen i Dagligbrugsen er 120, - pr time. Ved jeg.)

Det er ikke til at vide, vores skatte/tilskuds/bistandssystemer er djævelsk indviklede, kun meget få kan overskue "hvad der betaler sig bedst", for mig, altså!

En af mine tidligere kolleger kunne, da han gik på pension udskød han at få sine arbejdsmarkeds- mv. pensioner udbetalt et par år, havde et gældfrit dyrt hus, og levede af sin millionopsparing + folkepension, fuldt pensionstillæg og ældrecheck nogle år, så fik han udbetalt sine store pensioner, ren win-win, for ham altså

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-03-16 14:57

Tillykke tillykke Tillykke

Så lykkedes det endelig at gøre Danmark lidt mere muslimsk, idet pædofili nu er tilladt - altså, bare det er muslimske mænd der udfører akten. Tak for kaffe, siger jeg bare.......jeg mener selvfølgelig FØJ FOR SATAN!!! Men det er ikke pænt at skrive sådan noget, så det undlader jeg herved.

Den rødhårede guldtand-udtrækker Inger Støjsender, har nu tilladt muslimske mænd at være sammen med deres barnebrude i dagstimerne. (I dagstimerne er der nemlig ingen der knepper, denne akt foregår kun efter den sene TV-avis om onsdagen - Og efter McCloud om lørdagen)

Hold da kæft!!! Venligboerne, Refugees Welcome, Bedsteforældre for asyl og andre samfundsskadelige elementer skal sikkert efter denne udmelding mødes til fælles onani i Fælledparken.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-03-16 15:40

Øh, Tommy, har du nogenside hørt om giftermål mellem rigtige danske piger under 18 år og rigtige dansk mænd?

Det kræver et kongebrev, der ikke længere gives af kongen, men af kommunen.

Praksis, er pigen 15 og gravid, er hun 16-17 og har boet sammen med manden (fælles adresse), får de tilladelse til at gifte sig!

Det par, der har fået mest mediedækning, opfylder alle betingelser for et kommunebrev (kvinden er 17 OG gravid), så hvad er lige problemet, andet end at de er etnere, selvf?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-16 16:20

vagnr & Tommy ->
Citat
Molo, min kommentar var møntet på de Odenseanske indvandrerkvinde

Muligvis? ..men I skrev bla.:
Citat
..mon bistandshjælpen er for høj..? Gu' den så!

Tjahh, måske, eller bare for nem?

Hvorfor lette røven hvis pengene kommer ind af døren uden at lette den, hvad er stigningen i rådighedsbeløb pr times arbejde mon?

Det er at tillægge arbejdsløse kontanthjælpsmodtagere motiver som ikke er dokumenteret ...udover ..naturligvis "Reality stjernerne" og medie koryfæerne: Dovne-Robert'er og Fattig-Karina'er, Druk-Benny'er .. ..eller lign. tryllekaniner man kan hive op af: Den sorte Hat
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-03-16 18:29

Citat
Øh, Tommy, har du nogenside hørt om giftermål mellem rigtige danske piger under 18 år og rigtige dansk mænd?

Det kræver et kongebrev, der ikke længere gives af kongen, men af kommunen.
Øh, vagnr., hvem snakker om kongebrev...? Jeg skrev pædofili.
Og tror du, en dansk pige/dreng på 13 - 14 år kan få et kongebrev/kommunetilladelse til at indgå giftemål med f.eks. en mand på 35 + Nej vel!

Molo
Citat
..mon bistandshjælpen er for høj..? Gu' den så!
I 99% af tilfældende - JA!!!
Tag udgangspunkt i mit eksempel med den enlige mor i Brugsen - og den enlige mor på kontanthjælp. Regn lidt på det.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-03-16 19:29

Citat
Øh, vagnr., hvem snakker om kongebrev...? Jeg skrev pædofili.
Og tror du, en dansk pige/dreng på 13 - 14 år kan få et kongebrev/kommunetilladelse til at indgå giftemål med f.eks. en mand på 35 + Nej vel!

Læste du overhovedet det jeg skrev, kongebrev fra 15 års alder til gravide piger!!!!!

Jeg har aldrig hørt om kongebrev til homovielser, i hvert fald er drenge sjældent gravide

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-03-16 20:01

Citat
Jeg har aldrig hørt om kongebrev til homovielser, i hvert fald er drenge sjældent gravide
???????????????????????????????????????????????????? Hvad er det nu for noget bavl du er ude på..? Hvor har jeg nævnt et eneste ord om homoer..?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-03-16 20:02

En dreng skal vel også ha' et kongebrev for at gifte sig med en 40 årig kvinde.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-03-16 21:24

Citat
Og tror du, en dansk pige/dreng på 13 - 14 år

Nu kan du heller ikke huske hvad du selv har skrevet, ovenikøbet i dag?

"En dreng skal vel også ha' et kongebrev for at gifte sig med en 40 årig kvinde."

Muligvis, jeg har aldrig hørt om kongebreve for drenges ægteskaber med ældre kvinder, mon ikke knægtene nøjes med fornøjelsen/forsørgelsen uden andet papir end pengesedler?

Nå, jeg tror vi har nået til vejs ende om mænd er tøser?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-03-16 22:25

Citat
Jeg har aldrig hørt om kongebrev til homovielser, i hvert fald er drenge sjældent gravide
vagnr, det er vidst din hjerne der spiller dig et puds. Jeg har ikke nævnt homoer med eneste ord. Jeg skrev om pædofili - det er sex med børn under 15 år, hvis du skulle være i tvivl om, hvad pædofili er. Så roder du kongebreve og kommunetilladelser ind i diskussionen. Om det var for at forvirre emnet - eller, om det var din sædvanlige "når bare det er muslimer, så gør det ikke noget" retorik..?

Ifølge dansk lovgivning er sex med mindreårige (under 15 år) forbudt. Det har muslimerne bare at rette ind efter.
Og så er den diskussion sådan set ikke længere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-03-16 08:08

Citat
Tag f.eks den enlige mor med 2 børn som arbejder som kassedame i Dagligbrugsen.

Hvor mange % kassemedarbejdere af denne type tror du er ansat i Dagligbrugsen? Forsvindende få. Lang de fleste er ungarbejdere, folk i privat praktik/løntilskud, enlige ikke forsørgere eller IKKE enlige (evt. forsørgere) og deltidsansatte.

Dårligt eksempel. Hvis en enlig mor arbejder til 120 kr. i timen vil det give 19.000 kr. mdr. før skat.

En enlig mor til 2 har: ca. 14.500 kr mdr. før skat ...mindre hvis hun er under 30 år.

http://bm.dk/da/Satser/Satser%20for%202015/Kontanthjaelp.aspx

Det giver en differens på mindst. 5.000 kr mdr. efter skat.

Begge vil kunne få friplads til børnene, huslejetilskud og andre engangs ydelser derudover.

Mon ikke det kunne betale sig for den enlige mor at sætte sig bag kassen? Hvis der altså VAR et ufaglært arbejde at få?

Den 'gruppe' du skriver om Tommy og bruger som eksempel på, at det ikke kan betale sig at tage et normalt lavtlønsjob, er altså praktisk talt IKKE eksisterende. Der er en SAMLET gruppe af div. typer ledige på 14.000 personer (..hvoraf hovedparten rent faktisk ER i arbejde!) som får mindre end 2.000 mdr. ud af at gå på arbejde og det skyldes transportudgifter ifm. arbejdet. Dette tal rykker sig ikke en tøddel med det nye kontanthjælpsloft. Det forarmer blot en stor gruppe arbejdsløse og skaber ingen job til disse.

Men jeg medgiver at vi bliver for dårligt (..og sent) informeret om beskæftigelseseffekten af nedskæringerne ifbm. "Jobreform fase 1." og kan frygte for konsekvenserne for, hvad fase 2. osv. vil betyde for landets fattigste borgere.

http://politiken.dk/indland/politik/ECE3118486/s-kalder-sidste-oejebliks-svar-fra-hjort-en-skandale/

http://politiken.dk/indland/politik/ECE3119573/claus-hjorts-svar-timing-forundrer-pia-kjaersgaard/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-03-16 12:46

Citat
Hvor mange % kassemedarbejdere af denne type tror du er ansat i Dagligbrugsen?
Nu var Dagligbrugsen et eks. Jeg kunne også godt ha' valgt Rema, Føtex, Superbrugsen, eller noget helt 4.

Det koster de danske skatteydere 17 milliarder gode danske kroner i udgifter til ikke vestlige indvandrede.....SYTTEN MILLIARDER....Ja....plus det løse. De penge skal jo komme et sted fra - desværre fra danskernes velfærd. Der er ikke andre steder at tage dem fra.
Penge kan kun bruges én gang, desværre Selvom visse partier i Folketinget mener, at penge sagtens kan bruges masser af gange.

Og sjovt nok, dem, som stemmer, ikke vestlige indvandrede til penge kan ikke forstå, at når de ja til et - siger de nej til noget andet.....Altså nej til meget velfærd.
Det er faktisk såre simpelt alt sammen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-03-16 07:57

Citat
De penge skal jo komme et sted fra - desværre fra danskernes velfærd.

Vrøvl:

Vi har i årevis haft råd til bedre velfærdsordninger end for nuværende, medens samfundsøkonomien samtidig så kulsort ud. Eksempelvis i 60'erne : 7 års dagpenge med 6 mdrs. optjening, 80% dækningsgrad via kontanthjælp i forhold til lavtlønnede. Velfungerende hospitaler og plejehjem.Vi klarede os som nation fint endda.

Pengene der evt. mangles behøver ikke komme fra vores fælles velfærd. De kunne fint komme fra de 10% som sidder på over 60% af værdierne.

Landbruget/landmænd får over 10 milliarder i støtte. Det betaler vi også til. Overflødig velfærd til folk som ikke mangler! Landbrug er ikke noget vi tjener på. Det er en udgift for både samfundsøkonomi og miljø.

Nedlæg det industrielle landbrug og ansæt flygtninge til det grove. Så er der slået 2 fluer med eet smæk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 18-03-16 08:04

Som Vagnr rigtigt skriver

Citat
Nå, jeg tror vi har nået til vejs ende om mænd er tøser?

Vi kan vel godt være enige om, at der aldrig kom et svar på spørgsmålet.

Jeg ved ganske enkelt ikke hvortil pointerne skal adresseres. Jeg mener; der kom efter min mening ikke svar på spørgsmålet, hvad gør man så? Forslag tak.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-03-16 08:04
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-03-16 08:06

Reset -> Lodtrækning !
</MOLOKYTLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-03-16 10:40

Citat
Vi har i årevis haft råd til bedre velfærdsordninger end for nuværende, medens samfundsøkonomien samtidig så kulsort ud. Eksempelvis i 60'erne : 7 års dagpenge med 6 mdrs. optjening, 80% dækningsgrad via kontanthjælp i forhold til lavtlønnede. Velfungerende hospitaler og plejehjem.Vi klarede os som nation fint endda.
Ja ja, dengang havde vi ikke tårnhøje udgifter til flygtningene - OG - nok så vigtigt, heller ikke udgifter til kontanthjælp.
Bistandsloven kom først til i midten af 70'erne (såvidt jeg husker)

Citat
80% dækningsgrad via kontanthjælp i forhold til lavtlønnede.
Det passer ikke..!!! Familier fik ikke udbetalt penge, men rekvisitioner som kunne ombyttes til dagligvarer - dog ikke til spiritus og cigarretter.

Citat
Landbruget/landmænd får over 10 milliarder i støtte. Det betaler vi også til. Overflødig velfærd til folk som ikke mangler! Landbrug er ikke noget vi tjener på. Det er en udgift for både samfundsøkonomi og miljø.
Vorherre bevares for et samfundssyn. Ja vi kunne nedlægge lortet og lave gårdene om til flygtningeindustri....(ironi)

Stadigvæk, kassedamen var et tænkt eks. Der er massevis, som arbejder andre steder til samme timeløn - eller mindre.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-03-16 11:00

http://lokalavisen.dk/to-sosu-assistenter-overfaldet-i-ghetto-den-ene-maatte-paa-skadestuen-/Politi/20160317/artikler/160319304/1265
Alt skrider planmæssigt frem.
Mon Venligboerne & Bedsteforældre for asyl nu går på barrikaderne

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-03-16 16:46

Min allersidste bemærkning i denne tråd skal være....
Nu håber jeg, det er Donald Trump som vinder valget, han vil være en god modvægt til tudeprinsen Obama. Havde Obama haft heldet, havde alle amerikanere været en flok grædende kællinger.

God weekend til alle!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-03-16 06:58

Bare til sammenligning med andre udgifter i velfærdssamfundet: 5.4 milliarder koster det at brødføde kontanthjælpsmodtagere. Budgettet for offentlige udgifter er 1.103 milliarder. Dvs. det er 5 promille af de samlede offentlige udgifter som alene går til kontanthjælpsmodtagere. Samlet set går 44% af budgettet til social beskyttelse ...men det er altså ikke kontanthjælpen som belaster Dansk økonomi, selvom blå blok gerne får det til at lyde sådan. Når landbruget årligt modtager det dobbelte beløb i støtte kan det undre at vi ikke fra politisk side hører en nedladende retorik som den der bruges om arbejdsløse.

http://www.dst.dk/da/Statistik/NytHtml?cid=20049

Social beskyttelse dækker over meget andet end kontanthjælp. Nemlig:
Citat
Folkepension
Førtidspension
Arbejdsløshedsdagpenge
Sygedagpenge
Revalidering
Børnebidrag
Børne- og ungeydelse (børnechecken)
Supplerende pensionsydelse (ældrechecken)
Efterløn
Boligydelse
Boligsikring
Hjemmehjælp
Tilskud til transport
Begravelseshjælp
Børnepasning
Lån til boligindskud
Friplads og søskenderabat i daginstitutioner
Varmetillæg
Støtte til hjælpemidler og forbrugsgoder
Støtte til indretning af bolig
Personligt tillæg for pensionister

https://da.wikipedia.org/wiki/Sociale_ydelser

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Reset

Dato : 23-03-16 23:54

Tak for venlig og entusiastisk deltagelse. Som så ofte før kører tråden af sporet, men det er kun godt.
Altid oplysende, at få nye vinkler.

Molo, du foreslog en lodtrækning, hvilket godt kunne have været en mulighed, men jeg valgte så, at belønne den mest flittige skribent.
At jeg så er enig med Kaptajnen i det meste gjorde det nemt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-16 08:00

Reset -> Godt så. Sådan skal det være
Go' Påske </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-03-16 20:19

Tak for det Reset.
Mvh.
Tommy.