/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Geringssav
Fra : omahexen
Vist : 455 gange
100 point
Dato : 25-02-16 20:08

Jeg skal her til foråret have lavet en del ved huset,bl.a.nye lister (glaslister)jeg har en"hånddrevet"geringssav,men jeg synes ikke at den laver et korrekt snit.Derfor vil jeg købe en elektrisk.Jeg har kigget lidt på nettet,der er meget billige til salg,men er de noget værd ? Hvor mange tænder skal der være til lidt finere arbejde.PS den skal også bruges til gulvlaminat.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 110 point
Dato : 25-02-16 20:31

Køb en dewalt. Det er en rigtig god sav til en rimelig penge og så kan du købe et stativ til at have den på, så den er nem at arbejde med.
Den er selvfølgelig en del dyrere end de helt billige kinøjsermodeller, men du vil aldrig fortryde at du giver lidt ekstra.
Og en klinge med negativ tandstilling ( tænderne falder lidt bagover) er det bedste til laminat og listearbejde

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-02-16 20:32
Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 25-02-16 20:43
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-02-16 14:16

Slå en smut omkring DBA eller GoG.

Ved ikke hvor mange lister du skal lave, men en elektrisk - så skal man virkelig lave mange før den betaler sig hjem igen, og når du så er færdig står du med en maskine der måske aldrig kommer i brug mere.
Sådan én er tilstrækkelig til ´normale´ hjemme snedkere:
http://www.harald-nyborg.dk/p1144/geringsanlaeg

http://www.harald-nyborg.dk/p8483/irwin7jack-finersav-plus949
Har skåret meget i laminat (på en side) med en almindelig rundsav uden du kan se splinter på træ/laminat.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 26-02-16 16:55

Jeg har lavet alle lister og gulve i huset med en H&N Kap-gerring-sav. Når jeg først fik lært at bruge den, så laver den rigtig fine snit. I dag har H&N ikke nogen billige gerringesave mere. Men jeg ville i stedet købe denne her:
https://www.computersalg.dk/i/1389871/einhell-th-ms-2112-1600w-1400w-230v?utm_source=PriceRunner&utm_medium=PriceRunnerLINK&utm_campaign=PriceRunner

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 26-02-16 20:09

Som skrevet,har jeg en normal geringssav,med den kan man ikke lave et 100 % snit.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-02-16 20:39

Godt værktøj betyder alt. Og hvis du bare skal bruge det en kort periode, får du det jo ikke slidt op og så kan det altid sælges igen til en god pris.

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 27-02-16 19:29

Tak for svaret trimare46.