/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Jylland Skotland uden Holland
Fra : svendgiversen
Vist : 874 gange
73 point
Dato : 24-02-16 13:55

Vi havde aftalt en biltur til Skotland sammen med min kones lillebror og hans kone,
men kan ikke finde en færgeforbindelse uden at skulle helt ned til Holland.

Kan det være rigtigt?
Hvem kender en mere direkte vej; lillebror Jørgen bor på Mors, så noget af en omvej??

Kommentar
Fra : spiren

Dato : 24-02-16 14:11

færgen fra esbjerg til harwich og så videre op gennem england evt.

Kommentar
Fra : spiren

Dato : 24-02-16 14:12

det er DFDS der sejler den rute

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-02-16 14:14

Den rute er nedlagt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-02-16 14:26

Der er vist intet at gøre, der går heller ikke nogen færger fra Sydnorge til Skotland.

Flyv derover og lej en bil hvor rattet også sidder i den "rigtige" side.
Jeg har flere gange lejet hos Hertz i Irland for ca. 180 kr om dagen med fri kilometer, og desuden er i 2 par til at dele en ekstraforsikring der dækker større skader udover de ca. 10.000 som medfølgende forsikring dækker.
Jeg foretog lige en prøvebooking hos Hertz, en Ford Focus koster 1225 kr med fri kilometer fra 7-14 marts med afhentning og aflevering i Glasgow, der kan evt. opnås rabat ved fremvisning af flybillet fra en Hertz partner.
Der er så ekstra betaling ved ekstra forsikring samt hvis en af de andre skal have mulighed for at styre øsen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-02-16 14:30

Citat
det er DFDS der sejler den rute

Sidste tur var sidste år

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-02-16 14:31
Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 83 point
Dato : 24-02-16 14:31

Mener I kan tage Hanstholm Færgen til Shetlandsøerne "Aberdeen - Lerwick" og overnatte der nogle dage, for derefter at tag færgen fra Lerwick til Aberdeen Skotland.

Så fra at være en bilferie går det nok hen og bliver en færgeferie...
God ferie

McBobo

http://www.ferryto.dk/ports/Hanstholm.html

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-02-16 14:34

Rigtig Bille, det vidste jeg selvfølgelig,
jeg har, da jeg arbejdede, sejlet mange gange på denne rute.

Der var tale om at den skulle genåbnes, men min bror,
der bor i Esbjerg, siger at det ikke er tilfældet.

Sidste år sejlede vi til Island fra Hirtshals, Skotland ligger jo lige overfor,
er der ikke nogen færger dertil fra enten Hirtshals eller Hanstholm??

Hvis vi ikke kan komme med båd direkte fra Nordjylland til Skotland,
vil vi overtale lillebror og hans kone til et andet sommer ferie sted,
og så afvente en evt. senere Skotland færgeforbindelse.

Lige nu tænker jeg på Alsass, men det bliver et andet spørgsmål...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-02-16 14:34

Citat
Mener I kan tage Hanstholm Færgen til Shetlandsøerne "Aberdeen - Lerwick"

Så kan man sgu da lige så godt holde ferie på Færøerne

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-02-16 14:35

Mon dette er en mulighed http://www.aferry.dk/book-færge-faerge-til-england-uk-færger.htm#

England er feriestedet for alle aldre! Vælg mellem en vaskeægte storbysferie i en af de brusende storbyer såsom London, Birmingham, Liverpool og Manchester, eller oplev den smukke og inspirerende natur. Hvorend du går vil du støde på de mange traditionelle pubber, hvor der vil være mulighed for at prøve rigtig engelsk fish'n'chips. Med en direkte færge fra Esbjerg til Harwich krydser du Nordsøen på mindre end en dag - gå ombord om eftermiddagen og vær i England ved middagstid næste dag. Alternativt er der færger til England fra Holland, Belgien og Frankrig. Book din færge til England online med AFerry.dk og vi hjælper dig med at finde de billigste billetter, så din ferie begynder når du går ombord.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-02-16 14:53

I kan sejle fra Rotterdam til Hull i Midtengland, men det kan være hip som hap da der kun spares kilometer fra Sydengland hvis man tog en færge dertil, desuden er færgen 10 timer om at sejle til Hull

Jeg vil stadig anbefale flyturen da man jo får billetter i nakken, og så er det ikke egen bil man får smadret på de kringlede smalle veje med stengærde som jeg kender fra Irland.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-02-16 17:29

Inden jeg lukker dette spørgsmål, til fordel for det nye rejsemål Elsace/Elsass,
vi vil stadig hellere til Skotland, men vi vil ikke flyve.

Selv har jeg været der flere gange, i Edingburg, op til Golding,
og til flere hydraulik konferencer halvejs derfra til Glasgow,
jeg husker ikke navnet på det nu nedlagte forskningscenter der.

Nogle vil vide, at vi på Danfoss opkaldte vor vandhydraulik, Nessie efter søslangen,
som jeg gerne vil hilse på, og så smage livets vand, eksempelvis ved floden Dee...

Lige nu tror jeg at de fleste kandu brugere også foretrækker Skotland frem for Elsace?
Men jeg tror det vil ændre sig inden vi kommer fra vinterens whisky til efterårets vin??

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-02-16 09:37

Tak for svaret McBobo.