/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Stavekontrol
Fra : trimare46
Vist : 446 gange
300 point
Dato : 23-02-16 11:23

Jeg er så satans træt af stavekontrollen på min Android tablet, så nu vil jeg gerne have den slået fra.
Men hvordan gør jeg det.
Og er det stavekontrol eller er det noget med foreslåede ord.
Uanset hvad, så skal det bare væk.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-02-16 13:05

Hej - Det kan være begge dele du har slået til. Kan du ikke i indstillingerne for tastatur se, hvad du har slået til?
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-02-16 15:56

indstillinger/sprog og input
Diverse Apps kan have deres egen stavekontrol, som du skal slå fra i App indstilling

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-02-16 17:16

Så blev jeg lidt klogere. Der er ingen apps installeret, som har tilknyttet stavekontrol.
Så det er noget med forslag til ord, og det kan jeg sgu ikke finde ind til.
Håber der er nogen der ved hvad der kan gøres.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-02-16 18:10

Hvis det er SMS /tastatur, så lav en prøve? tekst (fremkald tastaturet) og hold fingeren på ´tandhjulet´ nederst til venstre - og gå til indstillinger = AUTOKORREKTUR, der er flere indstillinger du kan rette på

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-02-16 18:15

Afhængig af Android system, kan det også være de 3 meget små linier øverst på tastaturet
Men ovennævnte virker på 4,2 og 4,4

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-02-16 18:15

Jeg får ikke noget tandhjul frem i nederste venstre hjørne.
Jeg ved ikke om det er anderledes på en Sony tablet end på andre, men der kommer bare ikke noget tandhjul

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-02-16 18:26

Kan du ikke tage et Screendump? og hvilken Android udgave har du = det står i indstillinger/ om? nederst i menuen

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-02-16 18:29

Android 5.1.1

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-02-16 18:32

På min ældre Android 4,1 og andre? ligger Korrektur i indstillinger/ Sprog og input = og har du udvidet menuén i indstillinger til ALLE ellers kan du ikke se det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-02-16 18:36

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-02-16 18:37

Jeg kan ikke finde noget om korrektur under sprog/input
Og der er heller ikke noget om ALLE

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-02-16 18:41

https://www.youtube.com/results?search_query=android+5%2C1+autokerrektur
Citat
Jeg kan ikke finde noget om korrektur under sprog/input
Og der er heller ikke noget om ALLE

Minder mig om et problem jeg havde for et par dage siden, ved ikke om det kan hjælpe dig:
http://www.kandu.dk/spg175725.aspx
Citat
Først skal "Indstillinger for udviklere" aktiveres

https://soejen.wordpress.com/2013/02/20/android-4-2-2-funktion-usb-debug-godkendelse/

Citat
Tip! USB Debugging finder du ved at gøre følgende:

“Indstillinger” -> “Indstillinger for Udviklere“. (Dette punkt er skjult i Android 4.2.1/4.2.2 men kan findes på følgende måde: “Indstillinger” -> “Om telefonen” -> Tryk flere[B]/7[/B] gange på “Versionsnummer“)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-02-16 18:44

Citat
Og der er heller ikke noget om ALLE

Det er selve menuén i indstillinger der skal udvides (knappen er øverst oppe - simpel/udvidet) det kan også være du kan bruge fingeren - til siden eller op/ned

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-02-16 18:45
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-02-16 19:05

Mig-selv, de videoer du linker til ligner overhovedet ikke noget af det jeg får frem i indstillinger og mange af de menupunkter der bruges har jeg slet ikke.
Og det med at udvide menuen får jeg ikke nogen muligheder for.
Jeg har prøvet at trykke på alt hvad der kunne tænkes at kunne være en mulighed, men der kommer intet brugbart.
Jeg tager lige en omgang mere med at prøve, og så vender jeg tilbage

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-02-16 22:39

det lyder virkeligt mærkeligt, på mine ser det sådan ud
https://www.youtube.com/watch?v=-oNB9K0QDF8

Men under alle omstændigheder skal have fundet Sprog og input da det er der du kan slå det fra.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-02-16 22:50

Så fandt jeg det. Under internationalt tastatur.
Synes ikke ligefrem det virker som et naturlogt sted at have det, men pyt. Nu virker det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-02-16 22:51

Et sidste bud kunne være at dobbelt klikke/holde nede på de indbyggede funktions knapper, det kan være der kommer noget frem der kan bruges.