/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Ejedomsmægler
Fra : omahexen
Vist : 394 gange
200 point
Dato : 16-02-16 19:57

Vi har et hus på Nordfyn,som vi agter at sælge i år.Er der nogle,som har PERSONLIG erfaring,hvilke ejendomsmægler der er bedst og billigst ? Vi vil selv vise huset frem,men trods det ,synes vi,at mange mæglere er urimelig dyre.Dertil kommer jo så fotograf,elrapport m.m.her er taksterne også noget forskellige.Hører gerne gode råd.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 210 point
Dato : 16-02-16 20:47

Jeg kan ikke hjælpe dig med Nordfyn, men med gode råd.

Da jeg for 4 år siden solgte mit hus i Sønderborg på kun 3 uger,
var det via et nyt firma, Real, de har nu den hurtigste gennemløbstid her i Sønderjylland,
måske har de også filialer på Nordfyn, så prøv at kontakte dem.

Og det med de store mægler afgifter, mon ikke de stort set er ens, efter aftale.

Det der tæller mest er en sober, retfærdig tilstands rapport,
så I ikke senere kommer i uføre med nye opfundne mangler på huset.

Hellere, som jeg gjorde, gå 100.000 kr. ned i pris og få huset solgt straks
og uden mulige efter følgende krav fra nye ejere.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-02-16 23:21

Der findes sider på nettet hvor du selv kan sælge dit hus. Og ejendomsmæglerne bruger de samme sider. Faktisk er langt over 90 procent af husene til salg på siden sat til salg gennem mægler, så der er rigtig mange der ser den.
På den måde kan du spare hele salæret til mægler, men det kræver lidt arbejde at få det på skinner.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-02-16 23:24

De to mest brugte sider er
Boliga og
Boligportal.dk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-02-16 19:41

http://www.robinhus.dk/

Men jeg kender dem ikke.

Husk nu en advokat når der skal afsluttes en handel.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-02-16 11:15

Min søn solgte ogå privat, men med en advokat til at ordne papirerne.
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 20-02-16 09:08

Tak for svaret svendgiversen.Der er åbenbart ikke meget gang i bolighandelen,jeg tænker på de få svar jeg har fået,men du var den første,tak.PS,har valgt" fra bolig til bolig".

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-02-16 11:10

Selv tak