/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
motorveje i danmark..
Fra : DBG1
Vist : 408 gange
20 point
Dato : 15-02-16 15:40

jeg er på udkig efter en landejendom og jeg ønsker at bo langt væk fra støj og forurening.
det ville virkelig være surt hvis jeg købte en ejendom og der så kom en ny motorvej eller andet tæt på.

hvordan kan man bedst undersøge hvad der bliver planlagt at nye motorveje osv.? findes der et kort hvor man kan se hvor der kommer til at gå nye motorveje eller er det helt uforudsigeligt?

1000 tak for hjælpen..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-16 16:52

Grønland ???

F.eks. https://da.wikipedia.org/wiki/Ittoqqortoormiit

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-16 17:04

Til at blive integreret? Så er denne lille parlør et godt sted at begynde:

http://www.academicbooks.dk/groenlandsk-parloer/birgitte-hertling/9788755808959

Der er udtaleregler og grammatik sidst i parløren

Derfor udtales: Ittoqqortoormiit ca. således i (ny-)Dansk lydskrift:

IDTÅRGC-GHRÅRD-TÅE-MIIID
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-02-16 17:13

Mon ikke Teknisk Forvirring på kommunen ved det ?

Det mest irriterende er når de reserverer en korridor hvor der skal være en motorvej, måske på et eller andet tidspunkt mellem 10-30 år, huset falder omgåede i værdi og bliver umuligt at sælge, selv om nogen bor der i 30 år mere hvor man så finder ud af at der ikke skal laves motorvej alligevel.

Kommentar
Fra : DBG1

Dato : 15-02-16 17:40

molokyle

jeg spurgte ikke hvor jeg skulle bo, jeg spurgte om der var et kort over hvor de planlægger at lave motorveje

Kommentar
Fra : DBG1

Dato : 15-02-16 17:42

LuffeA

mener du "Teknik- og Miljøforvaltningen" ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-02-16 18:04

Nåeh, det var blot en omskrivning af Teknisk Forvaltning som det hed i gamle dage

Mon ikke Vejdirektoratet ved mest ?
Men du ved jo også at det sejler i Jylland hvor man diskuterer den midtjyske og en evt udvidelse af den østjyske, og nu er der tvivl om Femern der jo også kræver infrastruktur.
Og der har været reserveret plads til ny ring 4 rundt om hovedstaden i en menneskealder, i al den tid har vi så glæde af natur og landbrugsarealer, men der kommer ikke nye boligområder.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-02-16 18:10

Hvis du holder dig væk fra områder mellem A og B, hvor man kunne tænke sig at lave motorvej, skulle den være hjemme.

Kommentar
Fra : DBG1

Dato : 15-02-16 19:09

jeg har skrevet til Vejdirektoratet. nu må vi se hvad de siger.
jeg har ikke hørt så meget om det med udvidelse af det østjyske, men det er nok en god ide at holde god afstand til Århus generelt for at undgå at blive en del af byen når den udvider sig.

Kommentar
Fra : DBG1

Dato : 15-02-16 19:12

Citat
Hvis du holder dig væk fra områder mellem A og B, hvor man kunne tænke sig at lave motorvej, skulle den være hjemme.

problemet er at det udelukker rigtig mange områder som ellers ville være gode steder at bo. det er nok også svært at spå om hvilke forbindelser som bliver gjort til motorvej. så skal man se på om nogle af de nuværende forbindelser er meget trafikerede pt. for så kan de jo godt finde på at lave en motorvej i stedet.
men hvor finder man nogle informationer omkring alt så noget?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-02-16 19:23

Det er svært at spå om Folketingets beslutninger. Jeg har stadig den fordom, at et intelligent kig på kortet kan afværge mange problemer.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-02-16 19:34
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-02-16 19:38

Citat
Det er svært at spå om Folketingets beslutninger. Jeg har stadig den fordom, at et intelligent kig på kortet kan afværge mange problemer.

Duer ikke altid, hvem anede at supersygehusene skulle ligge ude på bøhlandet og kræve nye brede veje eller som ved Odense en ny motorvejsafkørsel.
Eller en helt ny jernbane til Ringsted, godt nok følger den motorvejen, men der bliver fræset op i landskabet og den ene ende af nogle boligblokke i Hvidovre hvor min gamle tante bor.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-02-16 19:47
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-02-16 20:00
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-02-16 21:23

Citat
Grønland ???

Citat
Til at blive integreret? Så er denne lille parlør et godt sted at begynde:

http://www.academicbooks.dk/groenlandsk-parloer/birgitte-hertling/9788755808959

Der er udtaleregler og grammatik sidst i parløren [Blink]

Her bør man nok være obs på, at Grønlandsk ikke "bare" er Grønlandsk.

Jeg har fra pålidelig kilde, at der f.eks. er stor forskel på sproget i Østgrønland og Vestgrønland.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 15-02-16 22:47

De foranstående svar er gode, men her har du et alternativt svar:
Hvis du vil være helt sikker på at undgå motorveje, fabriksanlæg og andre støjende forureningskilder, kan du vælge en af de seks danske økommuner. Læsø, Ærø, Samsø, Fanø, Langeland eller Bornholm. De er meget forskellige, men har alle meget at
byde på, bl. a. stor naturskønhed, meget lave ejendomspriser m. v. Samtidig er de store nok til, at der er masser at tage sig til, også i fritiden i form af foreningsliv, idræt,kulturelle aktiviteter mv.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-02-16 00:54

@Oldboston

Alle de øer du nævner bliver jo platforme for motorvejsbroer om 50 år.
Lad mig nævne Saltholm, Sprogø, Masnedø og Farø som er i brug.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-16 07:53

Troldepige -> Den omtalte parlør udmærker sig ved at omtale såvel udtaleregler, grammatik og stavning for såvel Syd- som Vest- og Østgrønland.
Så nu ved du dét...!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-16 08:05

Hovsa... Jeg glemte jo Nordgrønland

Forskellen mellem Syd- og Vestgrønlandsk er ikke eksisterende for skriftsproget. Det er alene udtalen som afviger en smule. Nordgrønlandsk har kun små forskelle i skrift og tale i forhold til Syd-/Vestgrønlandsk.

Østgrønlandsk adskiller sig sprogligt og kulturelt næsten lige så meget som forskellen mellem Dansk, Svensk og Norsk, men er stadig i samme sprogstamme (Eskimoisk; et selvstændigt polyfonetisk sprog). Eskimoisk tales også af Canadiske inuitter og de som er bosiddende i det nordlige Sibirien. Alle inuitter kan, omend med besvær, forstå hinanden.

</MOLOKYLE>