/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
OKI C3200 : paper jam
Fra : guenter
Vist : 300 gange
300 point
Dato : 11-02-16 16:50

Min ikke helt nye OKI laserprinter er begyndt at give mig problemer. Når jeg vil udskrive kommer beskeden: open front cover 391: paper jam.
Når jeg åbner fronten, kan jeg skimte en 1 cm af papiret. Når jeg lukker igen, forsøger maskinen at skrive ud, men snart efter komme samme fejlmeddelelse. Når jeg nu åbner, kan jeg se ca. 5 cm af papiret, men jeg må tage det ud, for jeg kommer ikke længere, selvom jeg lukker og prøver.
Jeg har forsøgt mig med en bedre kvalitet papir - 120 g/m2 i stedet for 80 g/m2, men det gjorde ingen forskel. Jeg skulle skrive 20 sider ud. Det tog lang tid, da det var som at vinde i lotteriet, når siden blev udskrevet. Efter 4 sider begyndte printeren pludselig at skrive 5 sider ud på normal vis, men resten foregik efter ovenstående principper.
Jeg har lige brugt en masse penge på nye patroner, så hvad kan jeg gøre for at få printeren til at fungere normalt igen?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-02-16 16:58

Det kan være de gummihjul, der trækker papiret fremad, der skal renses med en vatpind og noget sprit.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 310 point
Dato : 11-02-16 17:04

Sådanne gummihjul bør nok kun rengøres med en fugtig/hårdt opvredet klud med rent vand -
det råd fik jeg i hvert fald for mange år siden af en HP medarbejder hvor jeg havde problemer med papirfremføringen...

Godkendelse af svar
Fra : guenter

Dato : 12-02-16 01:45

Tak for svaret marken84.