/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Valg af hårde hvidevarer
Fra : Grimstrup
Vist : 1432 gange
100 point
Dato : 10-02-16 12:11

Jeg er på jagt efter nogle acceptable hårde hvidevarer til mit hus. Det skal ikke være Miele. Det skal være mere i value-for-money klassen. Derfor har jeg kigget på Bosch eller Siemens, som vist er nogenlunde det samme bare i forskellige designs.

Jeg har allerede købt en Bosch tørretumbler, men jeg er i tvivl om valget af vaskemaskine. Jeg er fristet til bare at købe en billig model som denne:
https://www.power.dk/hvidevarer/vaskemaskiner/bosch-wae28477sn-vaskemaskine/p-233108/

Men overvejer alligevel at købe en lidt dyrere model som denne:
http://www.whiteaway.com/hvidevarer/vaskemaskine/frontbetjent-vaskemaskine/product/bosch-waw32568sn-afloeser-for-was32465sn/

Er det pengene værd at købe den dyrere model?

Ved godt det er umuligt at svare på generelt, men hvad siger jeres erfaringer ? Vi er to voksne og et barn i familien, så vi har som sådan ikke behov for en stor maskine, men den skal jo gerne vaske rent og køre stabilt i en del år :)

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-02-16 13:05

Det skal ikke være Miele...
Det var ellers lige mit mærke. Jeg er vild med ekspresprogrammet på 20 minutter. Det er guld værd også i perioden med teenagere i huset.
http://www.punkt1.dk/vaskemaskiner/miele-wda110nds-vaskemaskine/p-229587/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-02-16 13:16

Vaskemaskiner hedder AEG:
http://www.whiteaway.com/hvidevarer/vaskemaskine/frontbetjent-vaskemaskine/product/aeg-lm75671f/
AEG vasker godt og holder i mange år

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 10-02-16 14:26

MIN VASKEMASKINE HEDDER "HOOVER VISION HD"

JEG ER GLAD FOR DEN STORE ÅBNING, NÅR DER VASKES STORE TING,
SOM TÆPPER OG DYNER.
DEN HAR BÅDE HURTIG OG LANGSOMME PROGRAMMER,
OG CENTRIFUGERING PÅ 1400 OMDREJNINGER.

MVH AG112

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-02-16 14:53

Citat
AEG vasker godt og holder i mange år

Rigtigt. Når det er sagt, skal man tage dette med mærkevarer, med Et gran salt. De forskellige producenter, handler indbyrdes, for at holde omkostningerne ned.

Jeg har selv konstateret dette. For en del år siden, da vores veltjente AEG, skulle udskiftes, skilte jeg den ad. Kunne se at masser af komponenter, incl. motor, var fra Zanussi.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-02-16 15:31

Du får meget mere for pengene hvis du købe Asco.

Det gjorde vi sidste år hos Skousen på tilbud, og det har vi ikke fortrudt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-02-16 15:36
Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 100 point
Dato : 10-02-16 16:24

Hvis det var mig ville jeg også tage ugens tilbud.

Det er lidt udfra devisen om at det ikke er muligt at gennemskue kvaliteten af produkterne (måske bortset fra at Miele måske holder lidt længere?).

Selvom man så købte en Miele er der stadig en chance for at den holdere kortere end en billig model - og så han man jo både købt dyrt og fået en dårlig kvalitet. Derudover har jeg ikke set nogen generelle testresultater på om det ene mærke holde længere end noget andet.

Generelt ville jeg gå efter 7 kg og energi og vaske evner. Og så ville jeg gå efter et af de kendte mærker: Siemens, Bosch, AEG, Wirlpool...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-02-16 16:44

>kendte mærker: Siemens, Bosch, AEG, Wirlpool...

Og ASKO, svensk kvalitet som Miele, men til halv pris...

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-02-16 16:54
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-02-16 19:32

Jeg har selv været tilhænger af fine tyske kvalitetsvarer som Bosch og Siemens,
men da vi købte vort nu kun to år gamle ASKO, var det primært fordi det lignede
min kones gode gamle Vølund, og så fordi vi fik over 1500 kr. i rabat hos Skousen.

Den har fungeret upåklageligt, og ved sammenligning
har den egenskaber der overgår prisvinderen ovenfor på flere punkter,
eksempelvis 1500 rpm centrifugering, uden den mindste ubalance.

Og når nogen udvælger den bedste vaskemaskine, blandt hvilke?
Hvem er med og hvem har betalt for analysen??

I hvert fald ikke svenske ASKO, der slet ikke er nævnt og så nok ville være med helt fremme...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-02-16 23:37

Hvis man siden 1970 først lige er startet på sin sidste MIELE, vil du aldrig få mig til at anbefale andet. Derfor forstår jeg ikke at du beder om en anbefaling af en maskine og straks fravælger den der måske er dyrest her og nu, men ikke i længden.
Ingelein

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 11-02-16 00:13

Prøv hos TÆNK. Tag hen på biblioteket og lån et par årgange på læsesalen. De tester regelmæssigt diverse maskiner. Alternativt kan du betale for at se testresultaterne på internettet.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-02-16 00:34

Undskyld jeg mente at den MIELE VI LIGE HAR KØBT ER DEN 3. siden 1970.
Ingelein

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 11-02-16 10:15

Jeg vil også anbefale medlemsskab af Forbrugerrådet Tænk. Interessant læsning og der er god mulighed for at tjene medlemsskabet ind igen.
Lige nu er de startet på en brugertilbagemelding af hvidevarer, men der går jo nok en tid, inden resultatet foreligger.
Selv køber jeg til min een-mandshusstand brugte hvidevarer.

Kommentar
Fra : Grimstrup

Dato : 11-02-16 11:17

Tak for jeres input.

Jeg spurgte ikke til hvilket mærke jeg skulle vælge. Eller det var i hvert fald ikke meningen. Det skyldes, at alle synes, at deres eget mærke er det bedste :) Det samme gælder biler, gasgriller, fjernsyn, mobiltelefoner mv. De fleste vil i hvert fald gerne forsvare deres valg, selv af noget så kedeligt som hårde hvidevarer. Bare vent. Om et par måneder begynder jeg at forsvare Bosch med næb og klør:)

Jeg spurtge - eller ville have spurgt - om det kan betale sig at købe den dyre model. Det er klart, at man ikke får det samme produkt, men jeg skal ikke bruge noget som holder i 15 år. Strømforbruget i en 15 år gammel tørretumbler må ca. være det samme om året, som det koster at købe en ny med energimærke A+++. Det er nok ikke helt det samme med vaskemaskiner. Vaskeevnen er sikkert tilsvarende, men ikke energiforbruget. Om 15 år kører hårde hvidevarer måske ikke engang på el.

Nå, men jeg tror det bliver den billige Bosch. De har 100 dage returret mod et mindre gebyr, så jeg tager chancen og så må vi se om den er god nok.

Godkendelse af svar
Fra : Grimstrup

Dato : 16-02-16 11:51

Tak for svaret Thomas_Mygind.