/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
HJÆLP til Gmail på OUTLOOK - alvorligt!
Fra : ingelein
Vist : 490 gange
50 point
Dato : 01-02-16 21:29

DET ER VIRKELIGT ALVORLLIGT. MIN MAND VENTER PÅ INDKALDELSE TIL OPERATION OG DA SYGEHUSET KUN KOMMUNIKERER VIA MAIL, ER VI VIRKELIG I NØD!!

Jeg har lavet et recovery på mandens PC og alt virker, bortset fra at jeg ikke kan finde ud af at sætte Outlook op. Sygehuset har jo kun hans Email adresse, som er en gmail adresse.

Jeg har jo tidligere sat den op til Outlook, men i dag driller det. Jeg har set mange tutorials igennem, men i dag ser gmail anderledes ud. Jeg kan huske, at man skulle sætte nogle betingelser i gmail for at den kunne snakke med POP3. Jeg kan ikke finde stedet, hvor man gør det, fordi jeg ikke kan finde "help" menuen.
Jeg har åbnet hans Gmail, men kan ikke finde help. Måske skal der heller ikke pilles ved det, fordi det har jo fungeret hidtil. Men jeg har givet ham et nyt password i dag. Måske spiller det ind, så jeg skal have ændret en opsætning i Gmail.
For hulen da, det er bare så vigtigt, at han bibeholder sin mail adresse i denne situation.
Hvem springer til og hjælper, - gerne med en privat besked.
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-02-16 21:31

Hvis det er Gmail, behøver du ikke sætte noget op i Outlook, du kan læse E-mail direkte på gmail.com når du er logget ind.

Accepteret svar
Fra : palleby

Modtaget 60 point
Dato : 01-02-16 22:06

https://support.google.com/mail/topic/3398031?hl=da&ref_topic=3396281

hjælp er under tandhjulet i højre side...

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 01-02-16 22:10

Tak for svaret palleby. Det var lige det lille tandhjul, der skulle til - og så omstillingen fra POP3 til Imap, selvom jeg i indstillingerne havde sat den til POP3. Åh hvor det lettede.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-02-16 22:37

Ja, alle test viste en "grøn flue", og indbakken virker også , men alle mine test mails bliver hængende i udbakken. Hvad pokker er der nu galt?
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-02-16 22:54

Jeg havde såmænd ikke skiftet fra POP3 til IMAP på GoogleMail sidens indstillinger.
Underligt, at alle test så var ok?
Ingelein - Hurra - nu funker det!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-02-16 11:03

Hej Bille 1948
Min mand er absolut ikke nogen PC nørd og han skal ha' det som det plejer at være. For ham vil det være alt for besværligt at skulle logge sig ind på sin gmail konto for at læse mails direkte. Jeg kunne så gøre det for ham i denne ekstreme situation. Det gjorde det ikke bedre end at hverken han eller jeg kunne huske hans adgangskode - lavet for 10-12 år siden, og det er jo ikke helt enkelt at skifte adgangskode, hvis man ikke har nogle andre data man kan bekræfte - eller køre videre på. Men nu er jo alt i orden.
Min mand har haft et job, hvor han altid har haft "folk" til det, som han med et smil siger. Og når det ikke interesserer ham en dyt - og iøvrigt måske er ked af at JEG er bedre til det, så opstår der ikke den store interesse.
Jeg har siden 2006 undervist i EDB på et aktivitetscenter og ved, hvor skoen trykker. Især når man er så gammel, at man hverken kan engelsk eller stave rigtigt. Så er der desværre meget, som går galt. Af samme grund er jeg for et par år siden stoppet med undervisningen. "Kursisterne" åbner jo heller ikke deres egen PC derhjemme, men tror at de bare kan nøjes med undervisningen. Hele "itficeringen" er kommet 10 år for tidligt. Og endnu værre at det så i starten slet ikke fungerede! Så skal man da som meget ældre blive frustreret.
Iøvrigt er det da også noget svineri at ældre uden PC interesse skal tvinges til PC-internetopkobling - og endda er nødt til at have en printer, for f. eks. at kunne udfylde blanketter til sygehuset.
Ingelein