/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Pludselige blå mærker i hænderne.
Fra : vedikkealt
Vist : 504 gange
300 point
Dato : 31-01-16 20:42

Kender nogen her til nedenstående beskrivelse, er det en lidelse eller et fænomen ?

Det starter typisk med følelsen af at blive stukket med en nål og så klør det og så begynder der at komme den blå plet, men så linder det til gengæld. Knapt et døgn efter er det stort set væk og farven kan kun ses når man vasker fingre, så er det ligesom om det våde gør det blålige tydeligere, dagen efter er det helt væk.

PS. Jeg kan Google en masse om blå mærker, men ingen steder kan jeg læse en beskrivelse med de gener / oplevelser som overfor beskrevet.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 31-01-16 20:51

Hvis du tager medicin, så læs grundigt om bivirkninger på alle præparater. Nogle bivirkninger er sjældne.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 31-01-16 20:58

skytten49

Det er da en mulighed som bør undersøges, men den ene har aldrig fået medicin, og de 2 andre får ikke samme slags medicin, til gengæld er de mor og døtre.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 31-01-16 21:28

det fremgik jo ikke af dit spørgsmål, at det er 3 i samme familie der har samme symptomer. Så må det være genetisk.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-02-16 08:16

Citat
Jeg kan Google en masse om blå mærker, men ingen steder kan jeg læse en beskrivelse med de gener / oplevelser som overfor beskrevet.

Måske du burde Google din læge i stedet...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-02-16 10:03

Nu er der ikke lige brug for en læge her

Jeg ville bare gerne vide om andre her har oplevet det samme eller lignende.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-02-16 17:35

Det er ikke noget eller lignende, jeg har oplevet.

Hvis det skulle ske for mig mere end en gang, så ville jeg kontakte lægen.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-02-16 23:00

# ans

Læger har været kontaktet over de tilsammen 100 år dette fænomen eller lidelse tilsammen har været set hos disse 3 mennesker, en enkelt læge mente det kunne være interessant at tage en biopsi, men da det er væk - ofte på mindre end et døgn efter den blå plet er opstået er det ikke sket endnu.

Men da det ingen gener efterlader, er det nok også blevet nedprioriteret i det hele taget.

Men ingen af dem der har læst med her kender åbenbart denne problematik.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 300 point
Dato : 01-02-16 23:34

Med andre ord du er et unikum vedikkealt

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 14-02-16 21:58

Tak for svaret marken84.

Nej...det er mere end langt fra

Men den ene af de 3 piger der har denne "lidelse" - eller dette "fænomen" har lige været igennem en større undersøgelse på et hospital, der handlede om mulige forsnævringer eller mulige små blodpropper i systemet...grundet forskellige gener, og de læger der var med der havde aldrig hverken hørt om det - eller set lignende, så beskeden var, at når der ikke var yderligere gener af det, var det ikke noget de ville gå op i.

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-02-16 22:07

Med andre ord du er et unikum vedikkealt og det er jo lidt herligt ikkesandt