/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Nyt grafikkort
Fra : Pytten1510
Vist : 390 gange
20 point
Dato : 31-01-16 14:38

Halløjsa

Har et lille "sjovt" spørgsmål.
Jeg er nok nødt til at købe et nyt/brugt grafikkort, til den gamle børnecomputer....
Jeg har lige taget et Radeon 7750 ud af computeren og kigget efter noget andet.
Men jeg bliver totalt forvirret, for der er jo ikke plads til meget i den gamle pc. Har målt at grafik kortet ikke må måle mere end 8 cm i højden og 18 cm i længden....

Men hvordan fremsøger man grafikkort, med de mål ???

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-01-16 14:47

Aller først skal du kende interfacet AGP eller PCI / PCI Express. Hvis maskinen er så gammel at interfacet er AGP, er det meget begrænset hvad der stadig findes på markedet.

Her kan du se de forskellige stik:

http://www.onlinecomputertips.com/pc-hardware/video_cards.html

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 31-01-16 14:51

Det er PCI-E og det sad i en HP Compaq.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 20 point
Dato : 31-01-16 15:44

Når jeg finder Radeon 7750 på denne side: http://www.passmark.com/index.html

Har kortet et PCI-Express 3.0 interface, og så er det bedste bud jeg kan finde dette:

http://www.bj-trading.dk/erhverv/default.asp?pev=90YV04S0-M0NA00&pen=ASUS&vare=892991&f=edbperhv&lager=26

Det er en anelse svagere end det du har, men ikke ret meget.

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 31-01-16 15:45

Tak for svaret Brassovitski.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-01-16 15:48

Ups kortet her:
http://www.bj-trading.dk/erhverv/default.asp?pev=90YV04S0-M0NA00&pen=ASUS&vare=892991&f=edbperhv&lager=26 er 11,1 cm høj.

Grafikprocessor producent: AMD
Grafik Interface: PCI Express 3.0
Videohukommelse
Video Hukommelse: 1 GB
Busbredde: 128-bit
Video clock hastighed: 4.6 GHz
Ram type: GDDR5 SDRAM
Dimensioner
Højde: 11.1 cm
Dybde: 16 cm
Bredde: 3.4 cm

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-01-16 15:49

Håber du kan få plads til det.