/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
INDSPILLE MUSIK FRA STEREOANLÆG
Fra : vic200
Vist : 474 gange
200 point
Dato : 31-01-16 11:12

Jeg er den lykkelige ejer af en MAC BOOK pro og vil høre hvad der skal til for at kunne indspille musik fra mit gode gamle stereoanlæg. Jeg vil have overspillet kassettebånd og LP plader. Hvad skal jeg bruge og kan det lade sig gøre? Hvordan gør man?
Er musikken først i MAC'en kan jeg bagefter brænde en CD.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 31-01-16 11:24

Musik på Mac er via iTunes og iTunes Store, og den kan du ikke bare brænde på en CD.

Det har bla. noget med kunster rettigheder at gøre.

Accepteret svar
Fra : anuarak

Modtaget 200 point
Dato : 31-01-16 12:55
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-16 14:58

Når du indspiller fra stereoanlægget skal du bruge en lydoptager og et kabel som passer til udgangen til hovedtelefoner (jeg synes lyden bliver bedst fra hovedtelefon udgangen i stedet for højtaler stikket) på anlægget og lydindgangen på computeren.
Anlæg og computer er som fra 2 forskellige verdener og du skal have dem til at forenes, det gør du ved at optage lyden og gemme som en lydfil på computeren
Jeg kender ikke Mac computere men med Windows er det ret nemt, jeg bruger Audacity til at optage og gemme, den kan også hentes gratis til Mac:
http://www.audacityteam.org/download/mac
kablet du skal bruge kan måske være et som denne her hvis stikkene passer:
https://www.avxperten.dk/minijack-kabel/minijack-kabel-0-5-m.asp
hvis det er et anlæg som ikke har minijack stik kan du måske finde et kabel som passer her:
https://www.av-cables.dk/jack-til-minijack/

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 01-02-16 05:09

Hej anuarak, hvor kan man købe sådan en Medion maskine? Jeg kan ikke finde den på ALDI's hjemmeside. Jeg mener det er ALDI der forhandler Medion. Det var en smart maskine, som lige opfylder det jeg efterlyser.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-16 11:51

Citat
hvor kan man købe sådan en Medion maskine? Jeg kan ikke finde den på ALDI's hjemmeside
så har du ikke set de rigtige steder, pladespilleren er på tilbud igen den 6. februar, linket fra Anuarak er fra et tilbud for 2 år siden:
http://www.aldi.dk/aldi_usb_pladespiller_48_615_3954_20367.html
jeg gætter på at du skal bruge Audacity til den pladespiller, du kan nemlig ikke overføre musikken direkte, optag og gem det tager lang tid men er den eneste måde til at få lyden digitalt

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 01-02-16 12:21

Hej o.v.n. Jeg havde forstået det sådan at den plade du spiller bliver gemt på et USB stik som digital lyd, men det er måske ikke korrekt?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-16 13:19

Nej det er ikke korrekt som du har forstået det, pladespiller eller stereo anlæg og computer kan ikke samarbejde, den eneste måde at gemme lyd fra analoge afspillere på er at optage lyden og så gemme som en digital fil for eksempel mp3

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 01-02-16 21:38

Jeg har ikke selv sådan en maskine, men jeg så den i funktion hos en af mine venner, den opdeler selv numrene og gemmer dem på en hd/usb jeg var benovet over at den også kunne tage gamle kasettebånd

Godkendelse af svar
Fra : vic200

Dato : 02-02-16 04:51

Tak for svaret anuarak. Lige hvad jeg har brug for. Har gennem Medion fundet en Aldi butik som har den stående, så jeg slipper for at hente den i Tyskland. Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 02-02-16 05:23

selv tak og god vind (musik)