/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
LOKE 150 amp. Svejser
Fra : stilkene
Vist : 402 gange
100 point
Dato : 28-01-16 14:25

Jeg har en gammel Loke 150 co2 svejser, hvor tråd-motoren er stået af. Det er viklingerne der må være brændt. Jeg kan ikke finde en motor der duer, og jeg svejser mellem 10-50 meter tråd om året, så jeg ofrer ikke for meget på den gamle svejser.
Er der nogen som ligger inde med reservedele til denne svejser? Ellers må jeg se i øjnene at jeg skal finde mig en anden i ca. samme størrelse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-01-16 14:45

Prøv GoG, der et par stykker der har brugte reservedele til svejse maskiner

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-01-16 15:30

Hvis du med GOG, mener Google, så er det håbløst.

Kommentar
Fra : spiren

Dato : 28-01-16 15:38

tror han mener gul og gratis

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-01-16 15:52

Jeg har gennemtrævlet Gul og Gratis - Den Blå Avis, samt googlet.
Har også fået tilsendt en trådmotor som desværre også var brændt af, - har haft kontakt med en som ikke svarer på E-mail.
Jeg ønsker noget seriøst, evt. En som kan give et tilbud på omvikling. Eller en som med garanti kan sige de har en motor som duer.
Hvis ikke jeg finder en løsning, må jeg købe en anden brugt, men det bliver svært eller næsten umuligt at finde en som svejser så godt som Loke'n. Det er den gamle model med kobberspoler. -Danmark's mest populære svejser, Micatronic, kan ikke være med når det gælder svejserkvalitet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-01-16 16:50

Du kan få den omviklet ved en elektronik forhandler, men time lønnen er vist høj.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-01-16 17:11

Det er forespurgt, vær ikke nervøs for det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-01-16 17:27

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 29-01-16 11:51
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 29-01-16 12:51

Status nu:
Jeg har kontakt med en på Sjælland som hævder at have en, men i sidste uge fik jeg en fra en Sjællandadresse også, som havde samme fejl som min egen, -brændte viklinger, Så jeg er lidt forbeholden med at handle med private når det skal sendes så langt, jeg har kun omkostninger og ingen motor. Jeg har i dag skrevet til producenten i England, jeg kan ikke udtrykke mig på engelsk, og er så spændt på om jeg får svar derfra.
Sjællandskontakten er lidt tvær til at svare, og det giver mig ikke den store tillid.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 29-01-16 13:02

Jeg har til stadighed opdatering fra DAM- auktioner og Damonline, min erfaring er at det mest er industrisvejsere der udbydes der, og ikke de små svejsere.
Jeg har så sent som i dag budt på en Migatronic i Aabenrå, -men allerhelst vil jeg gerne Loke'n kom til at køre, som sagt er det en prima svejser, den sprøjter og sprutter ikke som de Migatronic jeg kender.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-01-16 18:58
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-01-16 19:04
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 29-01-16 19:48

Katekismus, - jeg har nu sendt en mail til din sidste link, det kunne måske vise sig at være interessant.

Godkendelse af svar
Fra : stilkene

Dato : 02-02-16 17:49

Tak for svaret Eyvind.
Ikke fordi jeg har løst problemet, men jeg kan godt li' onlineauktioner, og der vil måske opstå en chance for at finde en ok svejser.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-16 19:45

Skal du købe en ny/brugt er det godt med en der har en højere startstrøm end den egentlige svejsestrøm.
Det havde min gamle migatronic ikke.