/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
* Tidens, evigt = "Hotte Emne" *
Fra : ElvenaR
Vist : 377 gange
13 point
Dato : 26-01-16 10:08

Lige meget hvor man vender sig hen ...

På TV - Nyhederne, debatterne. I radioen.
I aviserne i magasinerne ...

Det samme "Hotte Emne" :

"Indvandrere, flygtninge, muslimer, østarbejdere, immigranter, migranter, og så videre"

Visse dage bruger News det meste af tiden på at tale, skrive, sende om det ...

OK - også vigtigt, sætter sindene i kog ...

Spørgsmål :

Hvornår startede, egentlig, denne - daglige information. I tide og utide om disse emner. ? - Som kan koges ned til ét : "De andre" ?

Var det ved folketingsvalget 2001, hvor DF fik maksimal indflydelse. Selv om de, officielt, var udenfor regeringen ?

Eller længe før ?

Nogen her, som kan huske det ?

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 23 point
Dato : 26-01-16 10:48

Det med øst-arbejderne startede med arbejdskraftens frie bevægelighed i diskussionen om ja eller nej til EF som dengang aldrig blev en union siden har løgnene floreret så vi i dag ikke ved hvad der er sandt eller løgn, siden kom de ydre grænser og importen af muslimsk arbejdskraft og disses frie bevægelighed i EU - den virkelige diskussion kom med jordskredsvalget da Fremskridtspartiet kom ind med 28 mandater 4. dec. 1973 og her lykkedes det de radikale og socialdemokraterne at udråbe Glistrup og Co. til fascister og racister - senere har det vist sig at de radikale (selv om de ikke vil indrømme det) og socialdemokraterne tog fejl og den muslimske invasion begyndte!
MV2

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-01-16 11:29

Danmark har altid modtaget migranter/flygtninge, fx blev nyanlagte Fredericia i midten af 1600-tallet en magnet for forfulgte udlændinge:

fra Wiki:

"...kongen valgte at lokke med vidtrækkende privilegier. Det betød blandt andet 10 års skattefrihed, gratis byggegrunde, fristed for tidligere straffede og ikke mindst religionsfrihed, der i særdeleshed tiltrak jøder og senere franske huguenotter og en del mennonitter [2]. Da Fredericia var en fæstningsby, boede der mange soldater med deres familier i byen, som pga. sine privilegier også kunne tiltrække en del udlændinge. Huguenotterne, som her blev kaldt reformerte, var specialister i dyrkning af tobak..."

Meget mere om moderne indvandring her

http://danmarkshistorien.dk/leksikon-og-kilder/vis/materiale/indvandring-til-danmark-efter-1945/

1967 er året, hvor den "moderne" indvandring begyndte med "gæstearbejderne", siden er det gået slag i slag, og med en uhæmmet befolkningstilvækst, manglende økonomiske og politiske reformer i Afrika og Mellemøsten kommer der kun flere fremover, legalt eller illegalt!

Fra 1950-2000 er befolkningen i Mellemøsten og Afrika mere end 3,6 doblet, det bliver desværre ved (Afrikas befolkning forventes at vokse fra de nuv. 1,1 mia til 2,4 mia i 2050) og de fleste af de unge har ingen fremtid dernede

Det ser hverken rart ud for os i Europa, eller for Afrika/mellemøsten!

Figur 1 i

http://www.prb.org/Publications/Reports/2001/PopulationTrendsandChallengesintheMiddleEastandNorthAfrica.aspx

og

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/africaandindianocean/10305000/Africas-population-to-double-to-2.4-billion-by-2050.html

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-01-16 12:03

Åhh herregud da, sammenligner du virkelig indvandring dengang med nutiden?

Du mener måske også, at de flygtningelejre der er opført sidst 2015/2016 er at sammenligne med tyske koncentrationslejre??

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-01-16 13:42

Ingen af delene, men jeg synes det er relevant at erindre om fortiden.

Jeg legede med finnebørn som dreng, nogle tog hjem, andre blev her, så kom der nogle flygtninge fra Polen, Tjekkoslovakiet, (rækkefølgen gider jeg ikke slå op), Ungarn, Vietnam, Chile, Usa (Vietnamkrigen) osv.

Som man siger "size does matter", tallene er nogle helt andre nu!

Jeg synes det er det glade vanvid at lave teltlejre så længe der er ledige boliger i landet.
Udover at skabe liv i småbyerne kan man få flygtningene spredt, så de kommer i kontakt med danskere, i stedet for at skaber nye ghettoe/opdragelsesanstalter for wannabe terrorister!

Noget helt andet, er du ikke kommet i arbejde, jeg synes du har alt for god tid på Kandu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-16 14:44

Strategi:

Mine fjenders fjende er min ven.

Ydre fjender skaber sammenhold og fælles sag.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-16 14:49

Hvor meget har vi f.eks. hørt om den 'nye' dagpengereform?

Virker den? Falder færre ud af dagpengesystemt?

Rygeforbud for at skåne passive rygere?

Virker det? Bliver færre syge?

Skide være med det! Vi flytter bare fokus i debatten.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-01-16 15:07

Citat
Hvor meget har vi f.eks. hørt om den 'nye' dagpengereform?

Virker den? Falder færre ud af dagpengesystemt?

Rygeforbud for at skåne passive rygere?

Virker det? Bliver færre syge?

Skide være med det! Vi flytter bare fokus i debatten.
For nu at slå det hele sammen. De fleste regulerings regler vedr. tobak, alkohol og så det sidste nye på stammen - e-cig, stammer fra EU-regler. Altså, en flok misbrugere i EU-systemet sidder og adfærdsregulerer alm. mennesker. Jeg vil undlade at skrive noget om kokain, hashpiber, samt andet narkotika, da jeg ikke kan bevise noget. Men en dag tør journalisterne vel afsløre det for offentligheden.

Hvornår skal Jean Claude Juncker ha' reguleret sit overforbrug af alkohol..? Manden sejler rundt i en 40 hk. huggert i døgnets 24 timer. Men misbrugeren er ikke bleg for at regulere andre.
Hyklerisk - ligesom alt andet i EUssr

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 26-01-16 19:54

T*A*K til ALLE i debatten

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 26-01-16 19:55

***** Tak for svaret modersvilje ..... .....

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-01-16 22:22

selv tak