/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
"Glistrup havde ret" - I hvad ?
Fra : ElvenaR
Vist : 549 gange
13 point
Dato : 25-01-16 08:56

Jeg læser, af og til, på nogle fora, dette :

Ja, altså : "Glistrup havde ret" ....

OK !

Men hvad havde Glistrup så ret i ?

Nogle bud ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-16 09:03

..at muslimsk indvandring kunne blive et problem for Europa.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : spiren

Dato : 25-01-16 09:08

Citat
..at muslimsk indvandring kunne blive et problem for Europa.

kunne det er et problem. vi er alt for blødsødene i danmark og det eneste vi går op i er hvad andre folk tænker om os hvis vi gør det ene og det andet. det er et flok vat pikke der sidder inde på christiansborg som bare skal have nogle penge i deres egene lomer istedet fro og trræffe nogle harde konkrete valg !!

surt opstød en mandag morgen

god dag til jer alle

mvh

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 25-01-16 10:09
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-01-16 10:49

Hvad Glistrup havde ret i..? Bla. dette her:
Citat
En meget stor afrikansk flygtningefamilie boede i et hus, hvor de efterlod en regning til kommunen for beskadigelser på 110.000 kr.

Citat
En gruppe migranter er blevet bortvist fra en svømmehal i det østlige Tyskland i byen Zwickau, efter de blev fanget i at onanere og skide i et varmtvandsbassin

Disse to eksempler er desværre ikke enkeltstående tilfælde, men generel livsstil.

Kort sagt, Glistrups spådomme vedr. muslimsk indvandring, som ville smadre hele den vestlige verdens økonomi og kultur - det kom også til at passe.
Vi har måske en chance for at redde den, hvis vi stopper indvandringen NU!

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 25-01-16 11:06

Glistrup havde ret i at lovens ord ofte er tåbelige, og det ikke er muligt at formulere love der forhindre at "Villet psykopater" handle mod "Lovens Ånd" - for egen vinding.

Skattelovgivningen var og er stadig - langt hen ad vejen - en "tag selv bod"

Det demonstrerede han ved at betale - den skat han havde lyst til - 0%, og proklamere - at folk var dumme, hvis ikke de ikke blot kom til ham, hvis de havde ondt i skatten.

Han ligestillede deltagelse i "skatte cirkus" med "At man går til læge, hvis man har ondt i halsen."

NB: Glistrups strategi - med ikke at betale skat - var en væsentlig årsag til Simon Spies fik den enorme økonomisk succes.

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 25-01-16 11:48

Jeg synes, at det er et kæmpe demokratisk problem, at menigmand forstår så lidt af et system, som henter SÅ MANGE midler hos den enkelte. Det er demotiverende.. Skat burde udvikle et forenklet skema, som tilnærmelsesvis kunne anskueliggøre beregningen for den enkelte, samtidig burde skat udfærdige en oversigt over, hvad hver 100 kr seddel betalt i skat blev anvendt til. Dette skulle tilstilles hver borger.
Og så mener jeg, at en "ånden" (meningen) i en lovs tekst skal være gældende, sådan at hvis snydere laver fortolkninger, skal disse snydere kunne argumentere for deres fortolkning, samtidig med, at deres dispositioner altid rulles tilbage. Kan de ikke argumentere fornuftigt, skal de idømmes en straf.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-01-16 11:57

Citat
Men hvad havde Glistrup så ret i ?

Glistrups største "bedrift" er vel, at hans Fremskridtsparti er stamfader til DF, Dks næststørste parti, der har beholdt en stor del af Fremskridtspartiets synspunkter, men pakker dem lidt pænere ind!

DF's ageren på den politiske scene, hvor de hurtigt smutter fra deres brølere, fx Tulles forslag om dagpengeforringelser, forringelser for pensionister mv, får mig til at tænke på Aukens ord om Radikal håndsæbe, men det generer tilsyneladende ikke deres vælgere, og så er alt jo "godt"

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 13 point
Dato : 25-01-16 12:28

Nu skal vi jo passe på hvad vi blander sammen når vi taler Glistrup...

Grlistrup gruppe mennesker han omtalte som "muhameddamer" (ved ikke lige hvordan han ville stave til det). Men det var den del af ISLAM der ville omvende alle til islamisk lovgivning. Og er vel grundlæggende kun dem der tilslutter sig sharialovgivningen.

Der er jo også mennesker der bekender sig som kristne, der ikke lever særligt kristent og det er også menesker der er tilknyttet islam som også kan tænke selv.

Mange af de problemer med krænkelser vi ser i Köln og andre stederikke funderet som ok hverken i biblen eller koranen. Dette er ikke islam, det er "blot" liderlighed, griskhed og kneb til at stjæle og få del i de andres værdier.

Glistrup havde vel blot som mange andre forudset, at det var et problem der ville vokse.

Det største problem i Dk i tiden, ville Glistrup nok udpege som rundkreds-pædagogik. Og han ville nok heller ikke undlade at påpege, politisk faglig uvidenhed. For meget af det der sker i politik, er udvanding af løsninger til ikke brugbare kompromiser. Alle i folketinget vil have indflydelse og sætte deres personlige navne på løsninger, hvorved ingen problemer løses i bund.
- Delvis grænsekontrol
- Integration ved sammen klumpning af flygtninge
- Forveksling af flygtning med luksus migration
- Forsømmelse af egne borger imens man hjælper "nye"
Er blot eksempler på sager, hvor det er vigtigere at sige noget alle "synes om" og kan "like" på Facebook etc. end at påtage sig politisk ansvar.

Dette er jeg overbevist om at Glistrup ville sætte ord på...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-01-16 12:41

Citat
Grlistrup gruppe mennesker han omtalte som "muhameddamer" (ved ikke lige hvordan han ville stave til det). Men det var den del af ISLAM der ville omvende alle til islamisk lovgivning. Og er vel grundlæggende kun dem der tilslutter sig sharialovgivningen.
Muhammedanere er det bibelske ord for muslimer.

Citat
Mange af de problemer med krænkelser vi ser i Köln og andre stederikke funderet som ok hverken i biblen eller koranen. Dette er ikke islam, det er "blot" liderlighed, griskhed og kneb til at stjæle og få del i de andres værdier
Det er herrefolksmentalitet og kvindeforagt, hvilket tydeligt fremgår af Koranen = Manden står over kvinden. Selv ældste søn på 10 - 12 år står over moderen

Citat
Det største problem i Dk i tiden, ville Glistrup nok udpege som rundkreds-pædagogik. Og han ville nok heller ikke undlade at påpege, politisk faglig uvidenhed. For meget af det der sker i politik, er udvanding af løsninger til ikke brugbare kompromiser. Alle i folketinget vil have indflydelse og sætte deres personlige navne på løsninger, hvorved ingen problemer løses i bund.
Hvilket er din fortolkning - og jeg tillader mig at være uenig.

Citat
Glistrups største "bedrift" er vel, at hans Fremskridtsparti er stamfader til DF, Dks næststørste parti, der har beholdt en stor del af Fremskridtspartiets synspunkter, men pakker dem lidt pænere ind!
Det er nok ikke helt rigtigt. Fremskridtpartiet eskluderede Glistrup - og derfor opstartede Glistrup "Trivselpartiet"

Citat
DF's ageren på den politiske scene, hvor de hurtigt smutter fra deres brølere, fx Tulles forslag om dagpengeforringelser, forringelser for pensionister
Korrekt. Og derfor er jeg udenfor parti i dag. Pensionister skal ingen forringe tilværelsen for, de har det rimeligt svært i forvejen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-01-16 12:46

Kaptajn-Tommy
Du må gerne være uening

Men hvor i Bibelen ser du "Muhammedanere er det bibelske ord for muslimer. ". Hvor er muslimer og eller Muhammed nævnt?

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 25-01-16 13:24

Ja at ånden bag lovgivningen er overholdt, bør have større vægt end om - ordet - er overholdt.

Bjarne Corydon var mindre værdig til at være Medlem af Folketinget end Mogens Glistrup der blev dømt ude.

Bjarne Corydon solgte vores fælles aktier i DONG til skattely, handlede med andre folks penge, mod flertallets vilje.

For åben skærm afviste Bjarne Corydon, at det kunne være et problem at sælge den danskes stats aktier til Goldman Sachs og dermed skattely, samtidig med at skattemyndighederne kørte skattesager mod andre firmaer med lignende skattely arrangementer.

Tragi-komisk høster Bjarne Corydon i dag skattekroner ved siden af sin ministerpensionen - i løn fra statskassen gennem direktørjob i konsulentfirmaet The McKinsey Center for Government - hvorfra den danske stat får køber rapporter (skrevet af Lars Fog Rasmussen).

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-01-16 13:42

Citat
Men hvor i Bibelen ser du "Muhammedanere er det bibelske ord for muslimer. ". Hvor er muslimer og eller Muhammed nævnt?

De vise mænd der skrev biblen kunne sikkert forudsige, at Muhammed ca 500 år senere ville lave en kopiversion af det nye og det gamle testamente!

Men Jesus er en muslimsk profet, bare ikke "The Head-Honcho!"

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-01-16 14:29

Om Dong Energy, er det sigende, selv om det dræber lidt konspirationsteorier, at der var, og fortsat er, fuld opbakning fra Venstre til salget af en del af virksomheden, til Goldmann Sachs, ATP og PFA.

Dong Energy manglede kapital, staten havde ikke råd/lyst til at løbe risikoen, og tog det eneste reelle bud der var tilbage, efter de oprindelige tilbudsgivere havde set nærmere på selskabets økonomi.

http://politiken.dk/oekonomi/virksomheder/ECE2812581/der-var-syv-bud-paa-dong-i-foerste-runde/

Konspirationsteorier er vældig spændende, de fleste af dem lider af et helt afgørende problem, hvis flere mennesker kender en hemmelighed, slipper den i praksis altid ud.

Bare tænk på Deep Throat, manden der afslørede Watergate, da han var døende måtte han alligevel tage æren!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-01-16 15:12

Du skuffer mig meget vagnr

Lad os tag et citat fra Karen Blixen:
Citat
Det har tit slået mig, hvor meget de enkle, rettroende muhamedanske Folkeslag, som jeg kendte i Afrika, i deres Filosofi havde tilfælles med de gamle Islændere, som jeg kendte dem fra Sagaerne
Karen Blixen

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-01-16 15:17

Citat
Du skuffer mig meget vagnr

Det var ikke så godt!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-01-16 15:31

Citat
Det var ikke så godt!
Næ, det er det ikke.
Hvor tror du, Karen Blixen har ordet "rettroende muhamedanske Folkeslag" fra...?

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 25-01-16 15:39

Hej vagnr

Når du skriver "Dong Energy manglede kapital", tvivler jeg.
De kunne have valgt en nedskæringsrunde.
Uden kendskab til DONGs regnskab, gætter jeg på at det blot for at have noget at arbejde (underholde) sig med.

Ligesom sagen med salg af lidt for store Århus færger og køb af Ask og Urh.

Som jeg forstår dit indlæg mener du ikke Bjarne Corydon skulle have haft moralsk problem i at sælge den danskes stats aktier til Goldman Sachs og dermed skattely, samtidig med at skattemyndighederne kørte skattesager mod andre firmaer med lignende skattely arrangementer.

Og når jeg skrev om opbakning til salg af DONG aktier, tænker jeg ikke på et flertal i folketinget, der ikke er repræsentativt i forhold til befolkningen.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-01-16 16:14

Tommy

Citat
Hvor tror du, Karen Blixen har ordet "rettroende muhamedanske Folkeslag" fra...?

Jeg er forvirret, mener du det er et bibelcitat, eller hvad?

Realiteten er, at koranen i store træk er afskrifter fra det gamle og det nye testamente, og "ligesom" de ti bud, skulle være direkte diktat fra gud, nedskrevet af en af guds tro tjenere=profeter!

At læse parrallelt i biblen og koranen får mig til at tænke på plagiatkongen Esben Lunde Larsen!

At nogle islamiske fundamentalister opfatter koranens vås bogstaveligt, ligger helt på linie med visse nutidige kristne og jødiske sekter, "vi" har haft religionskrige i Europa i mindst et årtusinde, det er først blevet afsluttet for få år siden i Irland, i eksjugoslavien var "kristne" og "muslimer" vist fælles om at slå deres naboer ihjel

Fra

http://www.ugebreveta4.dk/hvordan-faar-arbejdsmarkedet-i-norden-plads-til-en-kv_20359.aspx?

"Han taler om de 90.000 bosniske flygtninge, der kom til Sverige i begyndelsen af 90erne og som nu har en højere beskæftigelsesgrad end svenskere, samtidig med at deres børn klarer sig bedre end svenske børn i skolerne."

De fleste bosniere er muslimer!

Som jeg før har citeret Piet Hein for "der er kun en måde at opdele folk på, i individer!"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-01-16 18:54

Citat
Jeg er forvirret, mener du det er et bibelcitat, eller hvad?
Nej, det er ikke et citat fra biblen, det er et citat af Karen Blixen. Hvor tror du, Karen Blixen har fået ordet "Muhamedaner fra" ? Fra Afrikas blå himmel - eller fra biblen..?
Jeg tør faktisk vove det ene øje og påstå, at ordet "Muhamedaner" blev almindelig brugt et godt stykke op i 1960'erne for derefter at blive afløst af det politiske korrekte,"muslim" - som iøvrigt er en fordanskning af det engelske ord....ja også, muslim

Citat
Realiteten er, at koranen i store træk er afskrifter fra det gamle og det nye testamente, og "ligesom" de ti bud, skulle være direkte diktat fra gud, nedskrevet af en af guds tro tjenere=profeter!
Koranen og biblen har ingen sammenligninger. At påstå Islam og Kristendom har rod i samme Gud er faktuelt forkert.
Jeg er udmærket klar over, at sammenligningen er meget brugt i kulturradikale kredse, men det bliver det ikke rigtigere af.

Koran/islam bygger på underkastelse, love og befalinger - det tror jeg næppe man kan sige om det Nye Testamente.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-01-16 19:03

Tommy
Nu kan jo tro hvad som helst om bøger man ikke selv har læst...

Koranen og Biblen har mange flere sammenfald i beretninger, personskildringer og regler.

Dødstraf ved at kaste sten efter den dømte, er også beskrevet i det gamle testamente. Så forskellen på muslimer og dansker er på dette plan heller ikke store. Danskere der kalder sit selv kristne ved lige så lidt om hvad der står i bibelen, som mange af dem der kalder sit muslimer gør.

Så at de to bøger ikke har sammenligninger, handler kun om mangel på viden.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-01-16 19:41

Vagnr, & Benjamin, så lad os da tage et bibelcitat, hvor ordet "Muhamedaner" indgår:

Matthæus 18,3.

Guds rige er et grundlæggende begreb også i de abrahamiske religioner, heriblandt Islam? Men betingelsen er, at Himmeriget ikke er uden for os selv med krig, mord, utugt og med skønne kvinder i himmeriget (muhamedanerne tror), hvor man kan bedrive hor og drikke, vin og stærke drikke!!.....

Guds rige er retfærdighed (ifølge Moses lov) om ikke at slå ihjel på slagmarken, idet Jesus disciple også prædiker fred og glæde i Helligånden.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-01-16 19:42

Tommy, jeg nævnte såvel det nye som det gamle testamente, Muhammed har planket fra dem begge.

Jeg købte for nylig en antikvarisk bog, 1. udgave fra 1855, gotisk skrift mv., den hedder "Mohammedanernes bibelske legender", den er genudgivet for nylig, der kan du erkundige dig om lighederne!

Og som jeg givetvis har nævnt før, Muhammed plankede historien, der ligger til grund for Eid-festen, direkte fra det gamle testamente, bortset fra at han brugte slavindesønnen Ismael i stedet for Isak (den første ægteføde søn) og kaldte Abraham for Ibrahim!

Som alle der prøver at skjule plagiaterne, er der lavet en lille smule om.

Men Muhammed i biblen, det er science fiction

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-01-16 19:53

Kode
Matt 18:3
og sagde: »Sandelig siger jeg jer: Hvis I ikke vender om og bliver som børn, kommer I slet ikke ind i Himmeriget.

Nu er der jo igen forskel på hvad der står i bibelen og koranen, og så hvad man udlægger det til at betyde... Og dette er ikke helt det samme.
Jeg skal på ingen måder retfærdiggøre noget inden for kristendommen eller inden for Islam, jeg har blot peget på sammenfald.

Det giver ikke mening af debatere tolkning af bøger. "Kristendom" og såkaldte kristne sekters tolkninger af bibelen, siger mest om hvordan tekster læses og udlægges.
Det samme går jo også galt i Islam, hvor nogen udlægger tekster og tillæger disse betydning.
Jeg har f.eks ingen steder i koranen set at de 72 jomfruer, findes beskrevet...
Jeg kan dog heller ingen steder i bibelen se trenigheden dokumenteret.
Så for mig at alle der slår andre i hovedet med disse to bøger lige meget på tynd is....

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-01-16 20:12

Tommy, det du kommer med er tilsyneladende en kommentar til Matt 18.3, ikke biblens tekst, som handler om at blive som et lille barn for at komme i himlen!!

Hvis du vil have en bibeltekst, eller søger efter et ord, kan du prøve her, men hverken Mu- eller moham(m)ed giver et hit

http://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/soegibibelen

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-01-16 21:10

Citat
Tommy, det du kommer med er tilsyneladende en kommentar til Matt 18.3, ikke biblens tekst, som handler om at blive som et lille barn for at komme i himlen!!
Stop nu vagnr. Du henviser til Matt. 18,2

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-01-16 21:15

v1 På den tid kom disciplene hen til Jesus og spurgte: »Hvem er den største i Himmeriget?«
v2 Han kaldte et lille barn hen til sig, stillede det midt iblandt dem
v3 og sagde: »Sandelig siger jeg jer: Hvis I ikke vender om og bliver som børn, kommer I slet ikke ind i Himmeriget.
v4 Den, der ydmyger sig og bliver som dette barn, er den største i Himmeriget;
v5 og den, der tager imod sådan et barn i mit navn, tager imod mig.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-01-16 21:17

Men Glistrup findes vist ikke citeret for at citere skriftsteder... Så det har jo reelt set intet med emnet at gøre..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-16 08:24

Mohammedaner er en gammelt Dansk betegnelse for Muslim (..nogen kaldte dem for muselmænd).

Det Glistrup blev klandret for var, at han ikke brugte den 'moderne' betegnelse muslim.

Det folk taler om ifbm. flygtningedebatten er af den grund jeg angav i første indlæg.

Når debatten går på skattetrykket i Danmark så siger visse debatører at Glistrup havde ret, når han mente at vi blev flået i Skat.

Altså kan der være to årsager til at nogen skriver: Glistrup havde ret.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 26-01-16 09:12

T*A*K til alle i tråden ...

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 26-01-16 09:13

***** Tak for svaret Benjamin.Hansen .....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-01-16 09:16

Øh... tak

Hvad synes du selv om emnet?
Hvilken glæde havde du af at vi andre tænkte høj ?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-01-16 09:38

Igen igen blev det konstateret, at islam er en ideologi, hvor pædofili, 10 - 12 årige barnebrude, voldtægt, mord, onani på offentlige steder, samt tømning af sin tarm i vandet i svømmehaller er mere reglen end ..........

God appetit.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-01-16 13:48
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-01-16 17:26

Gæster hos Randers Water and Wellness skal fremvise id-papirer for at besøge badelandet.

Det er ikke længere nok at have en billet klar, når man besøger badelandet Randers Water and Wellness.

Her har man nemlig indført id-kontrol ved indgangen til wellness-afdelingen.

Det er sket, fordi badelandet har været plaget af støjende og onanerende grupper af muslimer.
Til slut blev badevandet beriget med afføring fra samme segment. De øvrige badegæster måtte derfor bade i-slam

Sådan er det blevet i Danmark

Spørgsmålet er, om ikke islam skal forbydes i Danmark.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-01-16 20:05

Den historie er ikke den oprigtige - det er ikke noget asylproblem, som nogle har forsøgt at gøre det til.

http://www.tv2oj.dk/artikel/290509:Randers--StOejende-unge--Randers-Water---Wellness-har-indfOert-ID-kontrol