/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Kristian Jensen:"danskernes skyld !" ?
Fra : ElvenaR
Vist : 441 gange
20 point
Dato : 24-01-16 11:18

Udenrigsministeren, Kristian Jensen, mener, at
"Det er danske politikeres skyld, at Dansk politik vækker undring i udlandet"

Er det det ??????????????

Er det ikke regeringens egen skyld, at udlandet spørger til :
Teltlejre, konfiskering af smykker, tvangs servering af svinekød,
flygtninge-landsbyer (ja det lyder jo hyggeligt. Ved landsbyens gadekær)
- Det er så et forslag fra Socialdemokraterne og andre. (ikke regeringen).

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/udenrigsministeren-danske-politikere-skyld-i-blakket-dansk-ry/5921696?ref=lokalavisen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-16 11:54

Citat
tvangs servering af svinekød

Det er måske bedre med tvangs servering af halal-kød

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 24-01-16 11:59

Nej ....

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-01-16 13:23

[CITAT]Udenrigsministeren, Kristian Jensen, mener, at
"Det er danske politikeres skyld, at Dansk politik vækker undring i udlandet"

Er det det ??????????????
[/[CITAT]

Selvfølgelig er det danske politikeres skyld, hovedskurkene er Lars Løkke, Inger Støjberg og Kristian Jensen!

Kristian Jensen er ikke så ferm til nuancerne i det danske sprog, det er synd for ham, og landet

At V og S er blevet et halehæng til DF gør det ikke et hak bedre, DF kan altid rykke en tak længere ud

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-01-16 13:52

Citat
Selvfølgelig er det danske politikeres skyld, hovedskurkene er Lars Løkke, Inger Støjberg og Kristian Jensen!

Kristian Jensen er ikke så ferm til nuancerne i det danske sprog, det er synd for ham, og landet
Det er gammel kommunisten M. Auken og Tjallemose, som taler deres eget fædreland ned. Det skyldes sikkert dumhed.
Samme hjernedøde segment som under besættelsen

Citat
At V og S er blevet et halehæng til DF gør det ikke et hak bedre, DF kan altid rykke en tak længere ud
Ja, det gør dig sikkert ondt vagnr, at der langt om længe er valgt en Formand for Socialdemokratiet med nosser.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-01-16 15:50

De ska' jo også ha' noget at skrive om i udlandet. Jeg har ingen steder læst at man propper frikadeller af svinekød ned i halsen på unger der ikke vil/må/ ha' det, uanset religion.
Vi skulle måske levere noget salt til, så der til alle medieoverskriver kunne drysses et gran salt på inden folk æder det råt. Herregud - Det er overskrifterne, som medierne lever af.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 20 point
Dato : 24-01-16 17:53

For mig at se er det den rene symbolpolitik, der kun skal afskrække flygtninge fra at komme til Danmark, og hvor Venstre slet ikke har overvejet, hvad en afskrækkelsesstrategi i Mellemøsten betyder for Danmarks anseelse i verden!

Men enhver, der har mange penge i sit hjemland, og vil til Danmark, får en i familien til at sende penge via en af de mange snuskede og ofte skatte- mv-snydende pengeoverførselsfirmaer, "Pinds kuffert med diamanter eller guld-Rolexure" kan veksles til penge og blive sendt på samme måde!

Mange af etnerne sender jo penge til familien i hjemlandet, så det er ikke ligefrem raketvidenskab at sende penge den anden vej.

Saudi-arabien og andre slyngelstater hælder selvf olie på bålet, de har en klar interesse i at verden vender blikket væk fra deres massive diskrimiantion, terroriststøtte, vilkårlige henrettelser, tortur og andre krænkelser af menneskerettighederne

Citat
Ja, det gør dig sikkert ondt vagnr, at der langt om længe er valgt en Formand for Socialdemokratiet med nosser.

Helt korrekt, Mette som "alle" troede var en gammeldaws rød Sosser har valgt at gøre gode miner til slet spil!

Min farfar var skræddermester, når han (og andre skræddere) skulle tage mål til bukser stillede han altid spørgsmålet "Hænger De til højre eller til venstre?"

Mine hænger til venstre, Mettes er flyttet til højre!

Jeg har meldt mig ud af partiet, tror jeg bliver partiløs et godt stykke tid

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 24-01-16 18:39

Hele min familie - Min Far, Mor, begge bedsteforældre, onkler og tanter var medlem af Socialdemokratiet. Aktive i 5. kreds. Nørrebro.

Men de var glødende EU modstandere. Så de fleste meldte sig ud efter 2. Oktober 1972.

Min Far stemte SF, fra nu af ...
Min Mor blev ved med at stemme A.

Var partiløse. Men savnede vist fællesskabet i kreds 5.

Flere onkler og tanter blev medlem af SF.

Dengang, der var noget ved SF. Nu ved jeg snart ikke ...

Øv !

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 24-01-16 18:51

***** Tak for svaret vagnr ....

Du får IKKE points, fordi du har meldt dig ud af A !

Det synes jeg, må være ærgerligt for dig.

Uanset, at A (og SF og C og andre) har ændret sig i de senere år.

DF styrer, og har sendt flertallet at partierne ud til højre. Ak !

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-01-16 19:11

Tak, ElvenaR!

Det er med tungt hjerte jeg har meldt mig ud, MEN jeg syntes S er gået alt for langt til højre, mens jeg stadig har de holdninger, S havde indtil for ½ års tid siden

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-01-16 19:12

Citat
For mig at se er det den rene symbolpolitik, der kun skal afskrække flygtninge fra at komme til Danmark, og hvor Venstre slet ikke har overvejet, hvad en afskrækkelsesstrategi i Mellemøsten betyder for Danmarks anseelse i verden!
Der kommer ikke flygtninge til Danmark, der kommer velfærdsshoppere. Hele Europa -og der ved også Danmark - er i disse tider udsat for en fuldstændig sindsyg folkevandring. Det skal stoppes inden den velfærd vi kender anno 2016 er skrabet helt væk.
Fra 2015 - 2020 vil det koste de danske skatteydere et sted mellem 44 - 46 milliarder kr.

Og behøver jeg at minde dig om, hvad der sker rundt om i de europæiske byer..? Det er jo rablende sindsygt. Vold, voldtægt, mord, røverier, tyverier. Det er vidst kun "Venligboer" og "Refugees Welcome" og ligestillede personer, som synes at det er en gave til Europa.

Mette er nok den mest sande socialdemokrat der er set siden HC Hansen/Jens Otto afgik ved døden.
- Og som Mette siger: "Bare vi dog havde lyttet til de kritiske røster, der var omkring indvandring allerede i 80'erne.
Det er lige før jeg får lyst til at stemme socialdemokratisk Selv Bødskov, lyder tilsyneladende fornuftig

Citat
Jeg har meldt mig ud af partiet, tror jeg bliver partiløs et godt stykke tid
Så må du, som andre af "Venligboer socialdemokrater" over til Uffe Bardutspringer.

Nå, nu vil jeg op i stuen og se håndbold......Psssssssst....Jeg holder med Danmark, lidt national må man godt være.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 24-01-16 19:13

Nu er benovelsen jo enorm i den danske presse, hver gang der er et lille pip om DK i en udenlandsk avis.
Så føler man sig meget vigtig, og forsøger, at bringe den vigtighed videre til de kritikløse læsere.

Virkeligheden er , at tiltag her i andedammen næsten ikke bemærkes udenfor DK. Det er kun
paphoveder som den snøvlende Lidegaard, Rode, Helveg Petersen og lignende underligheder som taler det op.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-01-16 19:22

Citat
Uffe Bardutspringer
er ikke det første jeg tænker på, men jeg vil ikke udelukke noget, bortset fra DF, LA, V, R, og K, i den rækkefølge, K er/var? trods alt det mest socialt bevidste af de fire

Jeg holder altid med Danmark, såvel i international politik som i sport, men jeg er mest interesseret i politik!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-01-16 19:24

Citat
Er det ikke regeringens egen skyld, at udlandet spørger til :
Teltlejre, konfiskering af smykker, tvangs servering af svinekød,
flygtninge-landsbyer (ja det lyder jo hyggeligt. Ved landsbyens gadekær)
- Det er så et forslag fra Socialdemokraterne og andre. (ikke regeringen).
Er du dum - eller skal du blot hjælpes..?
Jeg hjælper dig;
Citat
konfiskering af smykker
Bruges i Tyskland og Schweiz.

Citat
tvangs servering af svinekød,
Nej ikke tvangs servering af svinekød, men et valg mellem Danske retter - eller halalkød.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-01-16 19:27

Citat
K er/var? trods alt det mest socialt bevidste af de fire
Er absolut - i mine øjne -ikke noget dårligt valg. = Gud, Konge og Fædreland.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-01-16 22:27

Danmark klapsede Spanien. Lækkert.
Nu sidder danskerne i deres små hjem og godter sig og udstøder små racistiske bemærkninger.
Vi burde, som "venligboer" havde tabt kampen. Hvad tænker omverden nu, om os kartoffeldanskere

Mvh.
ironice

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-01-16 22:54

Det er jo ude på de små timer, så jeg vover lige at skrive et nyt ord, som en meget kultiveret ældre veninde, bosat i Hannover skrev: " diese schwanzgesteuerten jungen M......." Oversæt selv. jeg vil ikke beskyldes for at have beriget det danske sprog med endnu et grimt ord.
Ingelein

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-01-16 23:16

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-01-16 05:29

Ja, der var vist en grund til at session blev/bliver kaldt "Schwanzparade"