/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Bør hallal-kød mærkes ?
Fra : ElvenaR
Vist : 385 gange
13 point
Dato : 18-01-16 15:50

Synes du, at hallal-kød bør mærkes ?

* Jeg mener JA. - For de, der gerne vil have det og for de, som ikke vil have det.

Hvad mener du ?

Jeg ved ikke, om købet er mærket i supermarkeder, må jeg indrømme.
Da det, altid, er min viv, der køber ind. Desuden spiser jeg sjældent kød.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 18-01-16 16:13

Ja vi bør alle vide når slagtedyr er forblødt ihjel med den lidelse dette er!
De fleste svin er halalslagtet vi kalder det bare stukket efter de har fået en pistolbolt i hjernen!
MV2

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-01-16 16:51

I Danmark bliver alle dyr bedøvet inden de får skåret hals pulsåren over, så der er ingen smerte. Jeg er ret ligeglad med om kødet er mærket, så vidt jeg ved er alle dyr der er slagtet i Danmark halalslagtet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-01-16 17:14

Ægte halal kød er hvor dyret er i live - når halsen smutter en tur - og der er meget strikse regler for den slags, altså dem der foretager ´snittet´ og ? våbnet der skal bruges.
Og så er det lige meget hvilken trosretning vi snakker om..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-01-16 17:15

Citat
Ægte halal kød er hvor dyret er i live

det kan alle sgu da tænke sig til..

Der skulle stå ved FULD bevisthed..

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 13 point
Dato : 18-01-16 17:32

@modersvilje: Det er IKKE halalslagtning
Citat
De fleste svin er halalslagtet vi kalder det bare stukket efter de har fået en pistolbolt i hjernen!

Når grisen har fået en tur med boltpistolen er den død og derfor har det intet med halalslagtning at gøre.
Halalslagtning er når du slår dyret ihjel ved at dyret forbløder.

@fun2:
Citat
I Danmark bliver alle dyr bedøvet inden de får skåret hals pulsåren over,

Nej, det er ikke alle dyr der bliver det, men det burde det være (mener faktisk at det også er et lovkrav)

Citat
så vidt jeg ved er alle dyr der er slagtet i Danmark halalslagtet.

Ikke alle, men mange er.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-01-16 19:17

I et civiliseret vestligt land skal alt halalslagtning forbydes. Det er Dyrplageri!

Iøvrigt, pisser det mig af, at en eller langskægget Imam skal skrige, en ellen formel over det kød jeg, som kristent menneske, skal spise.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-01-16 20:33

Her ville jeg egentlig skrive lidt til idioten Tommy om at Halal slagtning ikke er dyrplageri, men så kom jeg i tanke om at socialdemokraten Tommy er notorisk faktaresistent. Jeg er helt ligeglad med hvad folk skriger ud over det kød jeg spiser, det smager lige godt for det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-01-16 20:44

Citat
Imam skal skrige, en ellen formel over det kød jeg, som kristent menneske, skal spise.

Tvivler stærkt på at du eller andre spiser det halal-kød der slagtes - da den slags slagtningen/salg ikke er til almindelige ´mennesker´ - Jøderne har tilladelse til dét - for muslimer er vist bare en måde de er opdraget på, da de jo også holder ´urene´ dyr og ´pisser´ på andre mennesker, som de egentligt bør ELSKE...???
Men ala er jo go...

Og angående selve slagtningen:
Citat
Nej, det er ikke alle dyr der bliver det, men det burde det være (mener faktisk at det også er et lovkrav)

Der er undtagelser - som Jøderne er med på?? at de i det mindste mister bevistheden før de får ´kniven´ men ved ikke om muslimer.

Men igen, Religion er det værste der findes - hvis man er troende

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-01-16 22:43

Citat
Tvivler stærkt på at du eller andre spiser det halal-kød der slagtes - da den slags slagtningen/salg ikke er til almindelige ´mennesker´
Hvilket ikke er korrekt. 90% af alle kreaturer i DK. halalslagtes og 99.9 af alt fjerkræ bliver det
Jeg ved, at Gråsten Fjærkræslagteri slagter ikke halal.
Endvidere betaler slagteriet Imamen en masse penge for at stå at skrige i pædofetens navn.

Nå, nu er Piphans gået i selvsving igen
Citat
Her ville jeg egentlig skrive lidt til idioten Tommy om at Halal slagtning ikke er dyrplageri, men så kom jeg i tanke om at socialdemokraten Tommy er notorisk faktaresistent. Jeg er helt ligeglad med hvad folk skriger ud over det kød jeg spiser, det smager lige godt for det.
Piphans, er medicinen holdt op med at virke?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-01-16 23:53

Citat
Tvivler stærkt på at du eller andre spiser det halal-kød der slagtes - da den slags slagtningen/salg ikke er til almindelige ´mennesker´
Hvilket ikke er korrekt. 90% af alle kreaturer i DK. halalslagtes og 99.9 af alt fjerkræ bliver det
Jeg ved, at Gråsten Fjærkræslagteri slagter ikke halal.
Endvidere betaler slagteriet Imamen en masse penge for at stå at skrige i pædofetens navn.

Og det kan du bevise...
Tvivler på at du ser en Jøde i en slagte/ri - hal (de har eget) - den er IKKE VÆRDIG til et Helligt menneske....og det kød, kan du på ingen måde købe.

OM du får en muslim ind samme sted - er bare i tråd med hvad jeg skriver, de må ikke æde SVIN eller andet fler-klovet dyr/ svin (heller ikke jøder), EJ heller holde hunde eller HADE andre - men stakkels VANTRO Danskere - og tvivlende Danskere.
Men DEN med en muslimsk præst eller hvad de kaldes er sikkert god nok - men det har INTET med en ÆGTE halal at gøre = det er bare for at dyret OG DEN der æder ikke skal LIDE synd/ tilgivelse, for at æde det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-01-16 23:58

Citat
Nå, nu er Piphans gået i selvsving igen

Hvem er nu dét.

Ellers spørg det Danske Mosaiske Trossamfund, de kan helt sikkert ? hjælpe dig

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-01-16 00:04

Citat
Synes du, at hallal-kød bør mærkes ?

Med HVAD? sidste salgsdato? indhold af fedt osv - dem der kommer hjem med den slags kød, ved det bedre end andre, og TROR på slagteren.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 19-01-16 07:02

Citat
Iøvrigt, pisser det mig af, at en eller langskægget Imam skal skrige, en ellen formel over det kød jeg, som kristent menneske, skal spise.

Også her.

Citat
Jeg ved, at Gråsten Fjærkræslagteri slagter ikke halal.

Kan man finde deres kyllinger i handelen på Sjælland?

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 19-01-16 09:08

T*A*K til alle i tråden, for bidrag til debatten ...

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 19-01-16 09:18

***** Tak for svaret EXTERMINATOR

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-01-16 09:48

Citat
Tvivler på at du ser en Jøde i en slagte/ri - hal (de har eget) - den er IKKE VÆRDIG til et Helligt menneske....og det kød, kan du på ingen måde købe.

OM du får en muslim ind samme sted - er bare i tråd med hvad jeg skriver, de må ikke æde SVIN eller andet fler-klovet dyr/ svin (heller ikke jøder), EJ heller holde hunde eller HADE andre - men stakkels VANTRO Danskere - og tvivlende Danskere.
Men DEN med en muslimsk præst eller hvad de kaldes er sikkert god nok - men det har INTET med en ÆGTE halal at gøre = det er bare for at dyret OG DEN der æder ikke skal LIDE synd/ tilgivelse, for at æde det.
mig-selv, hvorfor blander du to modbydelige slagteformer sammen i en pærevælling..?
Nok fordi, du ikke aner en dyt om hvad du taler om.......sædvanligvis, havde jeg da nær sagt.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 19-01-16 11:35

Nogle af os her i tråden har skudt et stykke hjortevildt her i sæsonen - må muslimer fortære dette?
Det er nemlig ikke Halal og jeg er bekendt med at jagt forekommer også i de mellemøstlige egne!
MV2