/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
talegenkendelse SIRI mv
Fra : lham
Vist : 409 gange
200 point
Dato : 16-01-16 17:10

system xp sp3 mv

min datter viste forleden at med noget der hedder SIRI på sin iphone kunne hun snakke "intelligent" med telefonen.

Jeg kunne godt tænke mig at prøve det men har ikke i phone kun bærbar pc-ere xp og win 10 samt en ipad( den sidste er jeg helt nybegynder på )

kan det lade sig gøre -hvis ja hvordan gør jeg ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-01-16 17:15

Det er et Apple produkt, som du kan slå til/fra under Indstiller, Generelt.

Om det også findes på den iPad ved jeg ikke, men du kan jo prøve.

Findes - mig bekendt - ikke til PC.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-01-16 17:17

Her kan du læse om siri
https://iphoneluppen.dk/blog/siri-dansk/

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 16-01-16 17:24

http://meremobil.dk/2015/02/web-tv-se-dansk-siri/
Prøv at se her, hvor man omtaler Ipad og kan høre en prøve.

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 200 point
Dato : 16-01-16 18:18

Min iPad air 2 har også SIRI indbygget. Jeg har prøvet det, men foretrækker at skrive. Man snakker til programmet, for eksempel om et Google emne og så lukker iPaden emnet op, men da der ofte er mange at vælge imellem, synes jeg ikke at det er nogen fordel. Du kan også indtale en besked under Beskeder eller Noter. Efter min mening: Nymodens pjat!
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-01-16 19:48

Dit appel grej skal have IOS 8 eller mere før du kan bruge det..................som jeg har læst.

Ps. Min TomTom dame har en mere lækker stemme.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 16-01-16 20:52

Kender det godt men da jeg har en Android telefon fandt jeg en som hedder Alex i stedet for og kan det samme

Så hvis man har en tablet eller en mobil med android, så er det APP med Alex der skal bruges.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-16 09:45
Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 17-01-16 16:30

Tak for svaret ingelein.

har lige prøvet frk Siri på min ipad og giver dig ret -"nymodens pjat" der er lang vej endnu før programmet virkelig "rykker" så ligegyldigt for mig at damen kun fungerer på apple grej

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-01-16 16:40

Og når du sætter den til, accepterer du samtidigt at der sendes en lang række oplysninger til Apple!!!