/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvem kan fange denne kæmpeged ?
Fra : Øjenvidnet4
Vist : 730 gange
300 point
Dato : 14-01-16 07:25

http://www.tvmidtvest.dk/artikel/kaempeged-haerger-sommerhusomraade

Hvad siger I så ? En ged i den danske natur på, skønnet 80 kg, driver gæk med alle i det midtjyske.
Ingen kan tilsyneladende fange bæstet ! Jeg har foreslået politiet at rette henvendelse til en meget kendt forfatter og gedeekspert, men han ville sgu' ikke hjælpe - joh han ville gerne skyde den !!!??? Men da forfatteren fra Bottrup ved Løsning ikke engang kan ramme en ladeport på 5 meters afstand, skønt han er aut. riffelinstruktør, hvorledes har han så tænkt sig at kunne ramme den hurtige ged ??

Skal man indfange den eller skal den blot nedlægges, eller skal den forblive i naturen til glæde for ulvene i området ??

ØV4

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-01-16 09:20

Harpun med kikkertsigte må være det rigtige.
Eller er der mulighed for en Dansk udgave af Loch Ness.

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 300 point
Dato : 14-01-16 14:46

Få anbragt Ballehørmeren i en hængekøje på en god solid halvåben terrasse, i ca 7,5 meters højde. Snoretrækket skal være forbundet med en fjernudløsnings elting som styres af R. Hæ ( som rime på Mæh,

Når den korpulente ged får færten af Ballehørmeren, vil den under høje Mæh Mæh søge kontakt med lugtbunken, og måske stå på bagbenene for at nå op til kollegaen, idet øjeblik skal R. Hæ aktivere udløseren, så Megaballen starter sit frie fald imod denne mutantged, R. Hæ får monopol til at sælge slutseancen til: Kandu, DJ, Netnatur, DLS, og de frie radikaler, for det må være årets pressefoto, når Ballehørmeren omslutter dennne mega ged, som en tabt rombudding på et par tøffler.

Elementært min kære Øv4, gedeproblemet er løst, og Ballehørmeren har fået en nyt trofæ med rammegaranti, forviget af hans gode ven R. Hæ alle er glade undtagen geden

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-01-16 16:45

Citat
Skal man indfange den eller skal den blot nedlægges, eller skal den forblive i naturen til glæde for ulvene i området ??
Det mest humane for geden var nok at lade den blive i naturen fremfor at forfatteren fik anskudt den en 6 - 8 gange.

Citat
En meget stor plageånd er på tredje uge i gang med at terrorisere et sommerhusområde i Salling.
I øvrigt, tror jeg slet ikke, det er geden overskriften er møntet på - men forfatteren selv der er i centrum.
Jeg har hørt fra Rygters Bureau, at forfatteren kigger efter sommerhus, uden dog at ha' kontaktet en Ejendomsmægler for at lure efter hvilke huse der er sat til salg, men banker helt umotiveret på, hvis han kan se der er mennesker i huset. Hvis ejeren ikke vil sælge får han et fur af den anden verden - skældsordene han bruger, kender vi på Kandu ganske udmærket. Noget med Tomber, hyllere, ike rigtig jærger, hjulpisker, natsåk osv..........
Til sidst er det vel blevet den lokale Beboerforening for meget og har derfor kontaktet Pressen.

Billedet af geden ligner faktisk forfatteren til forveksling.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-01-16 07:22

Det er sgu' eminente forslag der allerede diskes op med !!!

Eyvinds benyttelse af harpun er drastisk, men uden tvivl effektivt

Betterwisser har fat i nogle helt fantastiske og realistiske muligheder. Spørgsmålet er, om ikke det ville være mere humant at skyde geden, fremfor at den først skulle udholde stanken fra forfatteren for derefter at knække ryggen, når nu fedlingen fra Bottrup faldt ned på staklen - altså geden !!!

Billedet af geden ligner faktisk forfatteren til forveksling. skrev Tommy - ja stakkels dyr, altså geden !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-01-16 00:29

For en gangs skyld er jeg aldeles uenig med dig - kære ØV4.

Geden og vores omtalte "forfatter" har absolut ingen lighed, idet "forfatter" og godsejer KnaldBalle under ingen omstændigheder kan løfte "samtlige" ben på en gang. endsige springe over en hæk.
Derudover ses geden ikke at have almene problemer med fysikken - og den trækker - så huit vides - ikke på den ene skulder eller forbov.
Geden er altså som raske geder skal være. Det kan man i hvert fald ikke sige om "forfatteren" KnaldBalle.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-01-16 00:44

Og alt kan spilles på nu om dage
Nu kan du vinde kolde kontanter på kæmpegeden fra Salling. Bookmakere udlover nemlig penge til dem, som kan gætte rigtigt på, hvornår den berygtede ged bliver fanget.

http://www.tvmidtvest.dk/artikel/gaet-rigtigt-og-vind-penge-paa-kaempegeden

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-01-16 00:54

I morgen fredag er sidste chance for at melde sig som gedens ejer. Når geden fanges, vil den blive betragtet som hittegods, hvorefter politiet bestemmer, hvad der skal ske med den.
http://www.spottrup-ugeavis.dk/nyheder/borgere-opfordres-til-at-lade-sallings-kaempe-ged-vaere-i-fred

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 16-01-16 08:15

Nogle mener, at geden er undsluppet fra et midtjysk skovgods i egnen omkring Silkeborg !!!?????
Kan nogen bekræfte det ?
Hvis det er rigtigt kan der kun være tale om en selvbestaltet "godsejer" som har lejet jagten på godset og så er vi igen ved den tidligere omtalte forfatter m.m.m.

Gad for resten vide, om geden har fået lavet nyt gebis a la vovsegebisset, som ofte er set i tv-reklamer ?? For hvis det er tilfældet, må det være en såkaldt tand-ged, som den småfede forfatter jo er eksponent for, altså dænder . Forfatteren og en kendt greve deler denne "passion" !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-01-16 19:58

Yes, så blev geden fanget, læste jeg på TV2 tekst tv. - og sommerhusejerne er ellevilde.
Det forlyder, at lugte-geden havde overskidt samtlige terrasser i sommerhusområdet. Det er lige netop den melding der gør, at jeg er sikker på der også render en tobenet ged rundt -og det er "ham" som"hygger" sig på div. terrasser.

Ledesnor: Lugte, ged, overskidte terrasser.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-01-16 07:58

Ja, og det mest fantastiske er, at den tobenede ged, også kaldet "forfatteren fra Bottrup", netop har udtalt, at han var manden der fangede den "rigtige" ged - bob, bob!! Så der er tale om den "rigtige" forfatter, som er kendt for at være den største løgenhals nord for Alperne - nu passer tingene sgu' sammen igen !!!!

Gad vide om den skal opstaldes i garagen i Bottrup ? For så får hunden Knold sgu' da traumer m.v, Men så har forfatteren en ny undskyldning for, at hunden er sær !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-01-16 10:39

Citat
Gad vide om den skal opstaldes i garagen i Bottrup ? For så får hunden Knold sgu' da traumer m.v, Men så har forfatteren en ny undskyldning for, at hunden er sær !!!
Geden skal bruges som duftfornyelse i garagen/kontoret som en slags "WunderBaum"

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-01-16 18:18

Wunderbaum

Ja, det er sgu' kun en tumbe der kan finde på at hænge dyret op under loftet i værkstedet, for at få en hurtig luftfornyelse - rent engineer-arbejde !!??

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-01-16 23:02

Det kunne være morsomt med et lille væddemål. Hvem smutter først fra værkstedet? KnaldBalle eller geden??
Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-01-16 07:15

Jeg vil gerne sætte en pose havemuld på, at geden er dén der smutter først !!!!!! Alt andet ville være dyreplageri - overfor geden !!!!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-16 12:03

Jeg sætter en havenisse ind på, at først smutter konen, så rotterne, derefter geden, derefter sidder forfatteren og ser desorienteret ud mens han snuser sig selv i armhulerne og udbryder: "Det forstår A godt nok ikke, det lugter da bedre end geden"

Mvh.
Tommy.

Godkendelse af svar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-01-16 12:44

Tak for svaret betterwisser.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-01-16 13:42

Mange tak points
Mvh
BW