/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Antivirus mm.
Fra : bjarnebr
Vist : 610 gange
100 point
Dato : 13-01-16 12:21

Jeg har McAfee Antivirus og alle de programmer de har ved siden af, men efter at de er blevet overtaget af Intel syntes jeg deres telefonsupport er blevet rigtig dårlig (de havde ikke tid til at hjælpe mig) så derfor vil jeg gerne have nogle råd til hvad jeg skal vælge i stedet for, men det skal være aktive programmer, det dur ikke at jeg selv skal huske at gøre noget en gang i mellem.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 13-01-16 12:49

Jeg bruger Zonealarm Extreme Security. Den har en god firewall, antivirus som er baseret på Kaspersky Labs AV-motor (har gennem flere år scoret topkarakter), 5GB online backup, "Find my labtop", o.s.v..

Jeg har altid været tilfred med dette produkt. Det kan fås på http://www.zonealarm.com/

Et år koster p.t. $69,95 for een PC og man kan få en 30 dages prøveversion.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-16 13:02

AVG, det passer stort set sig selv - det eneste der kan drille ´begyndere´ er dens firewall, og det er enkelt, bare sæt den til Automatisk ,så beskytter den fint.
Har selv brugt den gennem mange år og glemmer til tider at jeg har den - jeg har dog kun slået av og firewall til - alt det andet syntes jeg ikke jeg har brug for - men smag og behag

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 13-01-16 16:34

Jeg skal bruge det til minimum en PC, en 2 i 1 (Windows) og en android tlf. og hvis jeg fjerner McAfee har jeg kun det der er indbygget i Windows.
Det gode ved McAfee er jo at det klarer det hele, men som sagt er deres tlf. support elendig.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-01-16 16:48

Flere af de rigtig gode såsom Kaspersky og Webroot sælger pakkeløsninger til PC og mobil.

Og Webroot har en gratis version til Android hvis nogen spørger, den forstyrrer ikke som AVG og vil have folk til at købe.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 13-01-16 17:05

OK, Zonealarm Extreme Security findes vist ikke til mobiltelefoner. Men til gengæld er der licens til 3 PC'ere med i prisen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-01-16 18:02

Hvorfor betale for noget man kan få gratis?

Avast kører fint og er GRATIS, de har også til telefoner...

Hvor tit bruger du tlf. support, siden du påpeger at den er elendig hos McAfee?

Tror ikke der er tlf. support på avast, det plejer bare at køre.

https://www.avast.com/da-dk/index
https://www.avast.com/da-dk/free-mobile-security

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 13-01-16 18:12

jeg forventer at når jeg ringer til dem så har de tid til at hjælpe, i dag fik jeg besked på at han var alene og at der var fem andre i kø til support, så der var ikke tid til at hjælpe mig, og man kunne ikke bestille tid eller få at vide hvornår det er bedst at ringe.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 13-01-16 19:01

Citat
Hvorfor betale for noget man kan få gratis?

Nej! der er ikke noget som er gratis, det er noget du tror. Læs selv her:

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/gratis-antivirusprogram-saelger-dine-data/5749105

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-01-16 19:09

Citat
Nej! der er ikke noget som er gratis, det er noget du tror. Læs selv her:

Ja gu' tror jeg da det, jeg betaler ikke noget for AVAST!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-01-16 19:41

Det er promiller af brugere der har brug for telefonsupport til antivirus, det kan dreje sig om et økonomisk mellemværende da fejl f.eks når programmet ikke vil starte op eller scanne næsten alene skyldes at brugeren ikke har det underliggende system i orden, altså at der er mudder i Windows, og det kan supporterne bruge tid på at forklare til ingen nytte når brugerne ikke vil geninstallere for at få Windows til at virke ordentligt.
Verdens bedste antivirus som er Sophos har jeg selv haft en firmalicens til, det er et meget lille program uden farver og smarte knapper, de vil ikke sælge til private da det koster for meget i support til brugernes egne fejl 40 som ikke skyldes fejl i Sophos, de fejl sker sjældent i firmaer hvor ikke hvem som helst får lov til at pille i indmaden.
Desuden kan man være sikker på at hvis programmet ikke snupper en virus og man vil klage over det er der allerede hundreder andre som har kontaktet firmaet, hvilket kan ske igennem programmet, så de er allerede i gang med eller har fundet signaturen så de kan udsende opdatering.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 13-01-16 22:40

Når jeg har købet en ny maskine skal de installere det for mig.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 100 point
Dato : 13-01-16 23:07

Citat
Ja gu' tror jeg da det, jeg betaler ikke noget for AVAST!

Både og. For firmaerne skal jo have penge til at lønne alle de programmører som holder antivirusprogrammerne opdateret med de nyeste virus m.m.. Producenterne af de gratis antivirus får pengene hjem ved at opsnuse brugernes færden på internettet og sælge oplysningerne videre.

Så det er rigtigt at du ikke betaler penge for dit AVAST, men du betaler sikkert på anden vis.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-01-16 01:26

Citat
Når jeg har købet en ny maskine skal de installere det for mig.
når du køber en ny Windows computer er der tit en eller anden antivirus installeret i en prøveperiode, firmaets håb er at du køber licens til programmet når prøveperioden er udløbet.
Hvis du vil have hjælp til at installere en anden antivirus så må du ind i en butik som handler med computere, ikke et supermarked men den lokale computersmed og få ham til at installere en antivirusprogram som du køber af ham.
Glem telefon support de har alt for travlt til en så tidskrævende opgave som at hjælpe dig med at fjerne den forrige antivirus og installere en anden for dig

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-01-16 07:26

Citat
Når jeg har købet en ny maskine skal de installere det for mig.

At kunne installere selv er grundlæggende PC brug.
Som o.v.n. skriver er der installeret en prøveversion når man køber en ny, sidste gang jeg købte var det Norton som jeg smed ud omgående.
Beder man butikken om at gøre det koster det garntrisse penge, hvis de overhovedet har folk til den slags.
Og meget apropos skrev EB før jul en artikel om at det enten var Elgiganten eller den nye Powers som tilbød at kalibrere en fladskærm for folk med farver m.m. inden de tog det med hjem, det kostede godt 700 kr oveni prisen

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 14-01-16 08:44

Jeg har en licens til utallige maskiner, men jeg kan ikke finde ud af at sætte det op selv, og før de blev sammenlagt med Intel havde supporten altid tid til at hjælpe mig.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-01-16 09:09

Citat
Så det er rigtigt at du ikke betaler penge for dit AVAST, men du betaler sikkert på anden vis.

Er du fatsvag eller bare dum

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-01-16 09:16

Citat
og før de blev sammenlagt med Intel havde supporten altid tid til at hjælpe mig.

Grundlæggende skal kunderne stadig selv gøre det og finde hjælp i manualer på firmaernes hjemmesider, Microsoft f. eks. har en masse af disse.
Er det et firma har de enten egen administrator som kan gøre det, har en supportkontakt med leverandøren eller tilkalder hjælp udefra som de betaler for.

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 20-01-16 23:37

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.
I dag kom jeg endeligt igennem til den supporter der tidligere har hjulpet mig og hun løste næsten alle problemerne til sidst var der et enkelt problem som hun ikke kunne løse, men så bookede hun en tid hos nogen højere oppe i systemet som så vil løse problemet.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 21-01-16 10:47

Velbekomme!