/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Tøjvask ..med plast LYNLÅSE ..hvordan?
Fra : molokyle
Vist : 425 gange
500 point
Dato : 12-01-16 15:42

Altså: Det gælder også tøj med lynlåse i almindelighed ..også de af messing/stål.

Skal man LUKKE? ..eller lade lynlåsen være ÅBEN?, når tøjet vaskes?

..og i givet fald:

..hvad gælder så derefter under evt. tørretumbling m. varme på?
..og hvad med udenfor; tørring i det fri?

Må man åbne/lukke lynlåsen i 'mellemtiden' ???

..eller hva' ???

</ALENEMAND>

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-01-16 15:52

Du skal lyne den og vende den på vrangen så har du den største sandsynlighed for at der ikke sker nået med den

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-01-16 16:02

Jeg gør som rotw anbefaler, når jeg vasker, men når det skal tørres lukker jeg lynlåsen op, så tøjet bedre kan tørre.

Men om det er forkert ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-01-16 16:06

Herrebukser skal lynes og knappes, ellers går det galt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-16 16:07

rotw -> Hvordan vender man en dobbeltlynlås med åbne/lukke muligheder fra begge sider af tekstilet

....på vrangen?

..men ok. : LUKKE den under vask.

..og hvad? ..efter varmetørring i tumbler ..inden man lægger beklædningsdelen sammen?

(Ps. Jeg var nemlig ude for at en plastlynlås gik totalt i udu: Tørretumbling ..og derefter lukke lyn lås, som under vask ellers havde været lukket, men som jeg af uransagelige grunde åbnede igen FØR tørring )

Jeg ved godt at jeg har pakket flere spørgsmål ind i eet, men jeg er jo vanen tro fedtet med påængårnø
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 13-01-16 01:07

Lynlås og knappen over skal være lukket mens tøjet er i maskine, det er både vask og tørring
hvis du tørrer udendørs bestemmer du selv om lynlåsen skal åbnes
du burde købe tøj med dette mærke:
https://www.dropbox.com/s/qtr0ezejxutjmb8/Vaske%20anvisning.jpg?dl=0

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-01-16 01:46

Grunden til at bukser skal lynes og knappes er at de kan låse sig i nederste ende under en fold der kan være pokkers vanskelig at lirke med, især i cowboybukser.

Kan også ske når vi har pokkers travlt med at smide bukserne..........i den ene eller anden situation

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-16 09:18

o.v.n. -> Det er enkelt at huske ...nu.

Ps. Tak for linket. Jeg må hellere hurtigst muligt se mig om efter en kone
</MOLOKYLE>