/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Kugler
Fra : mig-selv
Vist : 694 gange
100 point
Dato : 12-01-16 11:25

Leder efter små kugler på mellem 2 og 4 cm
Materiale er under ordnet - de skal dog være hårde.

De skal ikke købes over nettet,

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-16 11:53

Måske du kan købe glaskugler i "Tiger".
Gardinforretninger / isenkræmmere har måske kugler med hul i. (som kan udfyldes)

Tør man spørge om, hvad de skal bruges til.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-01-16 12:04

Om der er hul igennem gør ikke det store.

Det skal bruge til at holde formen på sådanne ting:
https://www.google.dk/search?q=monkey+knots&espv=2&biw=1280&bih=639&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwirhdjWj6TKAhWEXiwKHbYuAyMQ_AUIBigB

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-01-16 12:06

Her bruges en bowlingbold:

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-16 14:23

Du har jo lige vist tricket ..................... firkantet klods med afrundede hjørner.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-01-16 14:39

Næ, det blev skåret ud, så der kun er kuglen tilbage - på klippet.

Men jeg kunne selvfølgelig lave nogle afstøbninger i bly eller epoxy - syntes bare det var nemmere at købe dem
Og så tænker jeg på disse glaskugler med et par farvede ´blade´ inden i som man legede med som lille, men de er vist ikke til at købe for penge nu omdage.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-01-16 15:13

Køb et spil kina skak...

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-01-16 15:19

Nu ved jeg jo ikke hvor i verden du befinder dig, men hvis du bor i nærheden af en hobbybutik, stof- eller garnforretning, så prøv at se om de har nogle træ- eller glasperler der passer i størrelsen.

Hvis du kan finde glaskugler, som i "vore dage" også kan se lidt anderledes ud (ensfarvede eller med små farveklatter), så tror jeg nu ikke de er så dyre endda.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-01-16 15:20

Hvis der er genbrugsbutikker i "din" by, så kan du også prøve at kigge dér. Man bliver ofte overrasket over hvad de har.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 12-01-16 15:43

Jeg har nogle liggende, de er i træ og nogle er i noget hårdt presset materiale.
Det er til hoveder på hobbyting,
Det er bare det at det koster en krig i porto, jeg bor på sjælland.

Jes

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-01-16 15:49

Golfbolde er vist en smule større end de 4 cm, men her er alligevel et link http://www.golfexperten.dk/go-golfbolde-gule

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-01-16 16:00

Citat
Det er til hoveder på hobbyting

Det kunne lyde som vatkugler.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-01-16 17:27

Nej de er for bløde.

Kina skak kugler er under 2 cm og måske for små
og golf kugler er ca. 4,3 cm og måske for store,

men der findes jo mini golf, prøv at kontakte en sports forretning...

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-01-16 17:33

Jeg har lige været ude og handle, og var bl.a. i Tiger efter en neglebørste.

Tiger havde nogle lyserøde plastic-perler på ca. 2 cm i diameter, de havde også nogle gummibolde på ca. 3 cm i diameter.
Men glaskugler havde de ikke.

Men jeg ved jo slet ikke, om du bor i nærheden af en Tiger-butik.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-01-16 17:35

Citat
Nej de er for bløde.

Hvis det er vatkuglerne du mener, så vil jeg give dig ret.

Men gummibolde eller træ-perler burde kunne bruges.

Nu er det nogle år siden jeg har været i en legetøjsbutik, men dengang havde de gummi-bolde i mange forsk. størrelser, og en by skal vel være meget lille for ikke, at huse en legetøjsbutik. Så prøv at kigge i den nærmeste legetøjsbutik, måske BR.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-01-16 17:48

Hvad så med en barnevogns kæde:

https://www.pinterest.com/linee12/projekter-jeg-vil-pr%C3%B8ve/

tilstrækkelig hård og lige den rette størrelse?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-01-16 17:56

Citat
Hvad så med en barnevogns kæde:

https://www.pinterest.com/linee12/projekter-jeg-vil-pr%C3%B8ve/

tilstrækkelig hård og lige den rette størrelse?

Hmmmm, prøv lige at klikke på dit link, svendgiversen.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 12-01-16 19:19
Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 12-01-16 19:31
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-01-16 19:55

Citat
Det er sådan nogle, bare uden maling.

Det er træ-kugler, og de ville jo være helt fine, tænker jeg.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-01-16 11:13

Prøv lige at kigge på f. eks IP Schmidt Gården. Jeg kigger lige på Tavlhøj. På nogle af byens aktivitetscentre har man overskud af den slags ting, fordi de er gået af mode. Mon ikke også hobbyforretningen i V-gade har noget brugbart. De har i hvert fald træ og korkkugler. jeg blev helt interesseret. det ser sjovt ud!
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-16 13:18

Mane gode råd/ sider, men de skulle kunne købes fysisk..

Dem fra Biltema kunne godt friste mig, jeg skal bare lige ud og se størrelsen på dem.
Har også overvejet stålkugler for vægtens skyld - men igen ingen pris - men forretning findes på vej til Biltema:
https://www.sanistaal.com/da/produkter/skf-staalkugler/c-215824.aspx

Endelig kunne jeg bruge ler-kugler og smide dem i brændeovnen, ved bare ikke hvad resultatet bliver, endnu.
Har haft noget rødler til tørring ovenpå ovnen og det er hårdt som et brædt

Citat
jeg blev helt interesseret. det ser sjovt ud!

Har lavet masser af den slags, efter jeg så lidt om det på tuben = til nøgleringe osv:
https://www.youtube.com/results?search_query=paracord+knots

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-01-16 13:23

Citat
men de skulle kunne købes fysisk..

Gummibolde burde kunne købes i enhver legetøjsforretning.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-16 13:53

Citat
Gummibolde burde kunne købes i enhver legetøjsforretning.

enig.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-01-16 14:05

Vores barnebarn har lavet dem over korkkugler - til vores bådnøgle.
Ingelein

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-01-16 14:49

Citat
til vores bådnøgle.

Til det formål kan man også bruge styropor- (flamingo) kugler, men de er ikke lige så hårde.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 18-01-16 20:54

Tak for svaret katekismus.
Fysisk butik..

De kunne måske bruges, dem jeg så var bare ikke egnet til formålet - det må være billedet der ´lyver´ dem jeg kiggede på var med riller i, samt de var mere aflange end runde - eller også får de forskellige vare partier ind som ikke passer med deres hjemmeside.

Men tak for svar - det bliver nok ved en klat tør ler - indtil videre.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-01-16 11:05

Hvor mange skal du egentlig bruge?
Engang i tidernes morgen, var der altid disse små hoppe bolde i tyggegummi automaterne. De var perfekte til misserne at lege med, men jeg var altid bange for, at hunden skulle sluge dem!

Kommentar
Fra : katekismus