/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hængelås til cc bom 2
Fra : warrior
Vist : 348 gange
50 point
Dato : 05-01-16 23:14

Hej
Jeg har efter indbrud monteret ovennævnte containerbom på et haveskur istedet for en alm hængelås og beslag, og jeg leder efter en hængelås der passer til.
Jeg er blevet tilbudt en til 1200 kr, men jeg mener der må findes nogen billigere og som passer. En alm. lås med bøjle duer ikke, da der ikke er plads nok til at få den på eller af under afdækningen. Jeg mener der må findes en hvor stiften forskydes i den ene side, og hvor låsen skubbes ind over de to huller fra den ene side.
Mvh

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 50 point
Dato : 06-01-16 01:36

Citat
En alm. lås med bøjle duer ikke

Hmmm er du sikker, mener helt sikkert at vi har brugt dem før, du åbner låsen, sætter bøjlen i bommen, sætter bommen ned i beslaget og lukker låsen.
Men der følger da ellers en lås med når du køber bommen, hvor er den lås?

Her kan du få en ny lås derer beregnet til den bom: http://lavpris-laase.dk/container-laase-og-bomme-253/cisa-containerlaas-75-mm-p242

Og her er et billigere alternativ http://lavpris-laase.dk/container-laase-og-bomme-253/lockit-container-haengelaas-p461
Men så ryger forsikringsgodkendelsen

Og et endu billigere: http://lavpris-laase.dk/serie-82ti-522/abus-haengelaas-82ti-70-p8401

Men er ret sikker på at vi brugte Ruko bøjlelåse i nogle at de låsebomme

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-01-16 05:44

Citat
Men er ret sikker på at vi brugte Ruko bøjlelåse i nogle at de låsebomme

Gjorde vi også på låsebomme, omend de skulle vrides en gang på en bestemt måde når de skulle af og på.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-01-16 17:39

Citat
omend de skulle vrides en gang på en bestemt måde når de skulle af og på.

Jeps, det er sådan jeg også husker det.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 06-01-16 18:08

"Men der følger da ellers en lås med når du køber bommen, hvor er den lås?" Fik bommen af arbejdsgiveren, som jeg er havemand for, men uden lås; Abus hængelås 82TI/70. Det er sådan en type jeg tænkte på. Har haft den eller tilsvarende til montering på beslag, men den blev ødelagt ved et af to indbrud. I låseforretningen blev jeg tilbudt en langt dyrere. Jeg vil se om jeg kan finde en til en ok pris i handelen. Fint hvis den kan gå indover. Vil dog lige prøve igen i morgen med en bøjlelås.
Jeg havde lukket bommen ned først, og så prøvet med låsen.
Så nu jeg prøver jeg dette "sætter bøjlen i bommen, sætter bommen ned i beslaget og lukker låsen. "

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 14-01-16 19:44

Jeg har fundet ud af en bøjlelås godt kan bruges, selvom bøjlen godt kunne være lidt længere for at få ned i hullet. Men nu er der låst, og det er fint, Tak for Jeres hjælp.

Godkendelse af svar
Fra : warrior

Dato : 14-01-16 19:45

Tak for svaret EXTERMINATOR.