/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Downloading af Windows 10
Fra : cccf
Vist : 380 gange
50 point
Dato : 05-01-16 16:59

Hvis jeg henter win 10 , jeg har win 7.
hvad sker der så med mine mail. ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-01-16 17:00

Ikke noget, da de ligger i et mail program, som ikke påvirkes af det andet.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 05-01-16 17:08

Du kan være helt rolig hvad det angår. Hverken mails, dokumenter, eller andre data berøres at opgraderingen. Derimod kan der være problemer med at køre visse ældre programmer hvis du har noget sådant.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 05-01-16 17:15

tak for det.
så vil jeg i morgen lige finde der hvor jeg kan hente det.
Det er vel på Microsoft

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 05-01-16 17:26

Hvis din Windows 7 er fuldt opdateret så har du et ikon i nederste højre side som du blot kan klikke på for at opgradere. Ellers gå ind i "Kontrolpanel" - "System og sikkerhed" - "Windows Update" hvor du ude til venstre kan klikke på "søg efter updateringer". Når den har fundet noget lader du den installere dem. Når den er færdig og har genstartet går du ind og klikker på "søg efter updateringer" og gentager det hele til der ikke kommer flere updateringer. Herefter skulle der gerne dukke et vinduelignene icon op i bjælken nederst til højre. Klik på den og følg vejledningen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-01-16 08:15

Kig på denne her side:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Som alle skriver, så sker der ikke noget med dine mails, dokumenter og billeder HVIS du opgradere. Hvis du laver en ren installation af Windows 10 så ryger det hele, så sørg for at tage backup af alt hvad du vil gemme også selv om du opgradere, der kan ske ting undervejs som ikke kan forudsiges eller vide hvad følger det har for dine data.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 06-01-16 09:52

Nu er der opstået et problem.
Jeg har hentet win 10 men den beder mig om at indtaste min kode.
Når jeg går i sysremegenskaber står der
arbejdsgruppe: WORKGRUP.
Der står også på mit skrivebord.
This copy of Windows is NOT genuine.

Kan man købe en opgradering med ny kode ?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 06-01-16 10:22

Hvilken Windows 7 havde du? Home, pro, ultimate, enterprise?

De fleste computerforretninger har Windows 10 med det hele.

Du kan også gå ind på http://www.edbpriser.dk/software/operativsystem.aspx og vælg den Windows 10 du vil have og se hvor du kan få den.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 06-01-16 10:58

Jeg har win 7 Ultimate 64.
Der lå før win 8. Den ligger der som win8 old. Kan man geninstallere den igen.?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 06-01-16 11:18

Muligvis. Hvis du kan finde opgraderingen i "Tilføj fjern programmer" så kan du formentlig. Prøv om du kan komme derind.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 06-01-16 11:22

Hov, du har Win7 nu, og tidligere havde du Win8, så har det formentlig ikke været en Win8 ultimate, eller hvad?

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 50 point
Dato : 06-01-16 11:25

Du skal nok vente lidt inden du roder dig ud i noget. Ring til Microsoft support, de kan sikkert hjælpe dig med en licensnøgle. Jeg har ikke kunnet finde nogen forretninger som sælger en ren opgradering til din Win 7 ultimate.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 06-01-16 15:39

Hvis jeg nu køber en win 7 den kan jeg få for 650, og installere så kan jeg vel godt hente win 10. ..?
Kan man installere vin 7 på flere pc.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 06-01-16 17:21

Ja, hvis du køber en Win7 home premium eller en Win7 pro så kan du opgradere den til en Win10 ditto. At installere den på mere end en maskine er i strid med licensreglerne, men det kan lade sig gøre hvis man er ligeglad med loven.

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 30-01-16 09:21

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.