/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
# Grænekontrol #
Fra : ElvenaR
Vist : 597 gange
30 point
Dato : 02-01-16 19:13

Hvad er din holdning til den bebudede : # Grænsekontrol # ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-16 20:01

Dumt spørgsmål..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-16 20:26

ElvenaR - prøver du at underminere det Danske samfund. Eller bare

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-01-16 20:29

Jørn!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-16 21:09

NB? Hvad er Grænekontrol
Den kunne måske mis-forståes

Eller har du (andre) vist lige spurgt om det samme - som jeg i stor grad havde misforstået.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 02-01-16 21:31

Underligt spørgsmål, men da Sverige lukker deres den 4 Januar - Norge har lukket - Findland har lukket ved færgen fra Tysklans, så kan jeg ikke se andet at vi er tvunget af udefra kommende omstændigheder til at gøre det samme ved vores grænse til Tyskland, da ellers alt som ikke kan komme nordpå, vil strande her i Danmark, hvilket vi hverken kan entegrere eller overkomme økonomisk. ????

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 30 point
Dato : 02-01-16 21:44

Grænsekontrollen skulle aldrig ha' været afskaffet.
Hvad kendetegner en nation..? Ja rigtig, bla. grænsen og møntfoden.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-01-16 21:48

Det skulle have været gjort for flere måneder siden.

Men nu kan vi grine af svenskerne som hele tidender er fortørnet når Danmark ønsker stramninger.

For mange år siden var Danmark "Nordens yder granse"

EUs yder granser er så hullet. At der kan køre en godslokmutiv igennem et nåleøje uden det ville blive opdaget.

Luk nu den danske granse. Og som endnu et plus kan være det sorte marked for slik,sodavand mm bliver svære at drive det vil lukke flere kiosker og give mere lige vilkår for de kiosker som køber og betaler moms mm.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-01-16 22:35

Stik modsat regeringens analyse har Sverige fået tilstrømningen til landet under kontrol efter indførsel af grænsekontrol.
http://www.bt.dk/politik/loekkes-argument-for-ikke-at-indfoere-graensekontrol-falmer

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-01-16 23:03

Citat
Stik modsat regeringens analyse har Sverige fået tilstrømningen til landet under kontrol efter indførsel af grænsekontrol.
Mutti Merk'lig har befalet Løkke, at han ikke skal lukke nogen grænser.

At Tulle-drengen ikke vælter den plattenheimer er uforståeligt.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-01-16 11:45

Det hedder en grænse, fordi den skal begrænse: Hertil og ikke længere! Medmindre du har lovligt ærinde som at være de facto flygtning. At så mange mennesker tager hjemmefra uden pas eller id, men husker at få Iphonen og oplader med, ser lidt underligt ud i mine øjne. Jeg er født og opvokset i en grænseby og her har der været illegale grænseoverskridere i mands minde, også før Schengenaftalen. Når man kender den dansk/ tyske grænse og de landskabelige forhold tværs over landet fra Østersø til Nordsø (Vesterhavet) vil man vide, at der jo ikke er pigtråd eller grænsebomme langs hele "grænsestregen". jeg fatter ikke, hvordan man vil kunne stoppe overløbere langs hele grænsen. Kan man forvente at alle, som vil ind i landet uden ID stiller sig op ved de kontrollerede grænseovergange? I sæd ved rudbøl kan man stå med et ben i hvert land!
Ingelein
Tror at vores statsminister må bide i det sure æble og ændre sin tidligere holdning........ igen ..... igen

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 03-01-16 11:54

Jeg ved godt, at folk kan komme ind alle mulige andre steder, end ved den dansk-tyske + dansk-svenske grænse ...

Men jeg har nu aldrig kunnet forstå, at man nedlagde grænsekontrol ved den tyske grænse - ditto danske.

Man må da have kunnet opdage nogle smuglere og andet. Frem for, at det var fri passage.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-01-16 12:13

Det er sket i trit med at der er kommet nye regler for grænsehandlen. Indtil starten af december 2015 troede jeg stadigvæk at man skulle have været i udlandet eller bare i Tyskland i 24 timer for at have en flaske spiritus og 200 cigaretter med over grænsen. Jeg blev helt til grin. for de regler gælder slet ikke mere i dag. Man kan frit tage f. eks. 12 l hård spiritus + mange flasker blød sprut + 800 cigaretter med. Du kan selv google hvornår reglerne blev ændret. Vi har åbenbart både drukket og røget for lidt

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-01-16 17:27

Det er en vejledning ingelein

I henhold til EU lovgivningen må tage alt det der er lovligt med til EGET forbrug dvs er det til eget forbrug kan du eks. tage 20 flasker spiritus med hjem mm.

Men tager du 20 flasker Gordon gin med så er det lidt svært at overbevise at det er til eget forbrug

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-01-16 17:47

ja, rotw.
Jeg skriver jo heller ikke andet end at der er andre regler end da jeg sidst havde 3/4 l spiritus med til DK og en seddel fra min søster om at vi havde overnattet der, fordi vi ikke kunne fremvise hotelregning. Totalt til grin, fordi vi ikke havde interesseret os for billig sprut i mange år. Min gemal var næsten ked af at han ikke røg mere. Men cigaretpriserne har vist fået et stort hak opad i DE.
Ingelein

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 03-01-16 22:14

T*A*K til ALLE. (Også de tre første "svar")

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 03-01-16 22:15

Tak for svaret Kaptajn-Tommy !