/ Forside/ Interesser / Helbred / Naturpleje / Spørgsmål
10  pve 300
Strand sten
Fra : mig-selv
Vist : 513 gange
50 point
Dato : 27-12-15 22:53

Fandt for et ½ år siden et par ´pæne´ gule sten på Klim strand = NU er de helt hvide og kedelige ?
Hvad pokker skete der lige der - de blev lagt i et akvarie?? med Dansk postevand.
Kemisk reaktion eller HVAD..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-15 10:59

Dansk postevand indeholder kalk som frigøres ved opvarmning.
Og så har du vel ikke ville ofre et fiske toilet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-12-15 22:08

Mener du at det er kalk der er blevet opløst? - siden spørgsmålets oprettelse er det blevet til en ´flintsten´.
Burde det så ikke gælde de andre jeg fandt samme sted?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-12-15 22:09

Og med POSTEVAND, mener jeg almindelig hanevand - har ikke råd til at købe de mængder vand på flaske - selv om der er pant på flasker

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 30-12-15 09:59

Ok - så må det være noget selve stenen udfælder............salt måske, fra det store hav.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-16 20:39

Tak for svaret Eyvind.

Det var/ måske KALK som blev opløst af vandet??? SYRE ÅD det med det samme + en mærkelig lille ATOM sky fra samme

Det kan så undre mig at det kun er 1 sten der lavede det forvandlings nummer, måske fordi der var en revne i ´belægningen´. de andre er stadig pæne ? hvide når de vendes

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-16 10:36

OK