/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
icloud filhåndtering i windows PC
Fra : Eyvind
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 20-12-15 16:41

Hej

Jeg har installeret programmet icloud til windows.

Men hvordan håndteres filerne ud og ind af Appel-skyen. Således at eks. billeder også kan ses i telefonen (4s)

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-12-15 16:42

iCloud er vel bare en backup mulighed

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-15 16:45

Jo jo 4s laver heletiden backup når jeg giver den lov.

Men der kan som jeg ser det også flyttes /kopieres / deles billeder.............

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-15 16:53

Nå - nu lykkedes det mig da, at sende et billede op i icloud
Så skal jeg bare kunne hente det igen, fra telefonen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-15 16:56

Der er oprette en mappe som du kan se i Stifinder, der gemmer du bare det du vil have på iClod!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-15 17:00

hvis det er den der hedder icloud foto - så viser den 3 kasser
Ned OP Fælles
Jeg har lagt et billede op i fælles

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-15 17:07

Det du kalder kasser det er vel mapperne? Det virker ligesom Onedrive der synkroniseres når der gemmes/slettes noget så gemmes/slettes det os i skyen!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-15 17:17

Ok spisetid.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-15 18:35

Jeg syntes, at det ligner kasser................
http://peecee.dk/upload/view/455559/full

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-15 18:56

Ja det kan du ha' ret i, hvad hvis du dobbeltklikker på en af kasserne, åbner der så ikke en mappe?

Der skal være en mappe ala onedrive

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-15 19:28

Dobbeltklik på ned eller op - så kan jeg kopiere et billede ind.
Den fælles virker ikke rigtigt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-12-15 23:15

Citat
Dobbeltklik på ned eller op - så kan jeg kopiere et billede ind.
Den fælles virker ikke rigtigt.

???
Har du prøvet lade fingeren stå stille over mapperne - så skulle der vist komme ekstra indstillinger frem.
Den fælles KASSE, skal vel synkroniseres med noget - så du kan dele mappen (er du på nettet/ fildeling) = hold fingeren på kassen og...eller måske får du muligheder ved at rulle ned på/ fra siderne af skærmen.

NB? hvad er en S4 og kan Windows sammen med en Mack..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-12-15 23:17

Citat
med en Mack..

Er det ikke en lastbil?
Det skulle nok være en MAC/ Æbleskiver vender

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-15 09:03

For at også mig-selv kan følge med.
Citat
NB? hvad er en S4 og kan Windows sammen med en Mack..

En S4 er en 4s altså en af de små iphone 4s telefoner fra firmaet Appel.
Der er lavet et windows program til håndtering af samarbejde med eks. en iphone 4-5-6 m/u s

Citat
Har du prøvet lade fingeren stå stille over mapperne

Det er sjældent der sker noget ved at holde fingeren over noget på skærme - men måske hvis fingeren holdes på eks. en mappe eller ikon. Dog hjælper det ikke, med en alm. bærbar comp.

Citat
Den fælles KASSE, skal vel synkroniseres med noget

Det er lige det jeg mangler hjælp til at finde ud af, og som det nok kan anes, så har jeg ikke så meget erfaring med Appel´s produkter.

Ps. Jeg har hentet og installeret dette program ( icloud)

http://www.apple.com/dk/icloud/setup/pc.html

Hvor der står:
Når du slår iCloud Drive og Fotos til, opretter iCloud til Windows nye mapper til filerne i Windows Explorer. Og når du gemmer nye filer i disse mapper, vises filerne automatisk på dine andre iOS-enheder.

Når du slår iCloud Drive og Fotos til.....................................................Hvor.??

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 21-12-15 09:15

Citat
Når du slår iCloud Drive og Fotos til.....................................................Hvor.??

Det plejer det at gøre selv, kig nede ved uret der burde være et ikon hvor du kan klare indstillinger, kan du ikke se det, så klik på den lille pil som åbner for de skjulte ikoner!

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-15 10:47

Tak for svaret Klaudi.
Ja den er der, men jeg må nok ud og finde en manual til icloud, så det ikke ender med at jeg deler alt med hele verden.

Tak for forøg på hjælp.

Går alt galt så læs vejledningen ................

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-15 11:58

Citat
Går alt galt så læs vejledningen

Det er jo normalt det sidste man gør

Jeg må lige nærstudere den iklud på søsters pc, hun har det installeret

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-15 13:44

Tja så prøvde jeg lige og dele i min iphone og så streamede den.
Så nu kan jeg se hvad der lægges i fælles kasse.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-15 14:26

Skide smart

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-15 17:18

Og så kan man bare indstallere appelprogrammet icloud på en computer og logge ind og billederne viser sig i icloud foto mappen.
Et nyt billede taget med iphone oploades og vises efter få sek.

Det må også kunne b ruges uden en iphone, med oprettelse af en "konto"